Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te voorzichtig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Te voorzichtig?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus speelt altijd erg wild met kleine hondjes.
Hij beukt ze omver, laat ze 3 dubbele salto's doen, kwakt zijn lompe labrador poot erboven op enz.
Nouja eigenlijk speelt hij gewoon op zn labradors :mrgreen:
Kleine hondjes hebben geen schijn van kans om leuk terug te spelen.
Nou lijn ik Janus altijd aan als ik kleine hondjes zie aankomen.
Heb het hem zo geleerd dat als hij een klein hondje ziet, ik hem roep hij komt bij me en hij krijgt een koekje en word even aangelijnd.
Is het hondje voorbij dan krijgt janus weer vrij.

Ik doe dit om juist het kleine hondje te ontzien, maar de kleine hondjes eigenaren die we tegenkomen willen of kunnen mij niet snappen.
Zij vinden dat ik te voorzichtig ben en janus maar gewoon moet laten gaan.
Zo'n kleintje kan wel wat hebben en bijt wel van zich af als de lol eraf is.
Zo beredeneren zij... :roll:
Vanmorgen janus dus maar losgelaten bij een van de betreffende kleine hondjes met als gevolg dat het hondje gelanceerd werd en piepend bij de baas kwam.
Kwam net de baas tegen en die heeft vanmiddag een afspraak bij de DA omdat zijn hondje erg mank loopt en pijn aangeeft in de rug.

Dit is voor mij een teken dat ik dus niet te voorzichtig ben, maar deze eigenaar is nog steeds van mening dat ik dat wel ben.
Wat zeggen jullie?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou mijn hond dan ook bij me houden bij kleine hondjes.

ik vind jou dus niet te voorzichtig
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik vind dat je groot gelijk hebt, jammer dat die mensen je voorzichtigheid niet waarderen maar da's dan pech.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik lijn Tico ook aan als hij te enthousiast aan het spelen gaat. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee, ik zou hem ook niet met kleine hondjes laten spelen met zo'n enthousiasme. Ik snap nog steeds niet dat mensen vinden dat een hond met alle andere honden moet spelen :denken: Spelen is leuk als het om twee gelijkgestemde en ook qua grootte een beetje overeen komende honden. Is er een verschil in grootte, conditie, intentie dan kap ik het af. Thuis kunnen de honden naar hartelust ravotten, qua sociale contacten hebben ze voldoende aan elkaar, zijn ongeveer dezelfde grootte en zo ook de minste kans op blessures.
Thuis vind ik wat anders daar ken je je honden goed en kun je ingrijpen als je dog op je chiwawa gaat zitten :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
C@rmen

M@ri@nne schreef:Ik lijn Tico ook aan als hij te enthousiast aan het spelen gaat. :mrgreen:
Dan gooi ik er nog een vraag tegenaan..
Zouden jullie aanbieden de DA kosten te betalen voor het onderzoek van dit hondje vanmiddag?
Aan de ene kant wil ik het wel want het is door toedoen van mijn hond gebeurd, maar aan de andere kant...ik heb de eigenaar gewaarschuwd en hij heeft zelf het risico genomen om de honden te laten spelen. :roll:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

janus-powerrr schreef:
M@ri@nne schreef:Ik lijn Tico ook aan als hij te enthousiast aan het spelen gaat. :mrgreen:
Zouden jullie aanbieden de DA kosten te betalen voor het onderzoek van dit hondje vanmiddag?
Aan de ene kant wil ik het wel want het is door toedoen van mijn hond gebeurd, maar aan de andere kant...ik heb de eigenaar gewaarschuwd en hij heeft zelf het risico genomen om de honden te laten spelen. :roll:
Nope. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

nee hoor, echt niet te voorzichtig, ben blij dat er mensen zoals jij zijn.

gisteren in het park gezien wat er kan gebeuren als mensen maling hebben aan andere mensen met honden.

mijn kleintje, net goed 8 weken oud, en erg sociaal werd aangevallen door een hond die een hekel heeft aan puppies, en mijn bajka dus doelbewust aanviel, niet omdat hij iets deed, of op welke manier ook irritant was, maar puur om het feit dat hij een pup is aanviel :evil:

als een hond niet gewend is met een kleiner ras hond, kun je niet voorzichtig genoeg zijn, met noah (witte herder) hoef ik niet zo voorzichtig te zijn, hij is opgegroeid met een kleine jack russel.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

janus-powerrr schreef: Dan gooi ik er nog een vraag tegenaan..
Persoonlijk vind ik het onzin, want jij lijnt m altijd aan. Als zij dan zegt, gooi m maar los, die van mij kan wel wat hebben en dat blijkt niet zo te zijn, is dat niet jouw volledige schuld vind ik..
Je had ervoor kunnen kiezen m toch aangelijnd te houden, ook al vond zij dat onzin, dan was er nix aan de hand geweest.
Nu heb je m losgegooid, eigenlijk omdat zij dat wilde, als ik het zo lees.
Dan vind ik dus niet dat jij hoeft te betalen.. Of je zou een gedeelte kunnen betalen.

Kvind je ook zeker niet te voorzichtig, met aanlijnen..
Nou heb ik dan een hond van 11 kilo en 43 cm. die het helemaal geweldig vind om met grotere honden te spelen.. Hij speelt het liefst met herder, doggen en labradors, ipv met honden van zn eigen grootte. Het gaat tot nu toe altijd goed, ook omdat hij gewoon heel wendbaar is en ff wegloopt als het hem te wild wordt. HIj is toch veel sneller dan zn speelkameraden.. :wink:
Laatst gewijzigd door M@rleen op 10 okt 2006 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

angela en joek schreef:nee hoor, echt niet te voorzichtig, ben blij dat er mensen zoals jij zijn.

gisteren in het park gezien wat er kan gebeuren als mensen maling hebben aan andere mensen met honden.

mijn kleintje, net goed 8 weken oud, en erg sociaal werd aangevallen door een hond die een hekel heeft aan puppies, en mijn bajka dus doelbewust aanviel, niet omdat hij iets deed, of op welke manier ook irritant was, maar puur om het feit dat hij een pup is aanviel :evil:

als een hond niet gewend is met een kleiner ras hond, kun je niet voorzichtig genoeg zijn, met noah (witte herder) hoef ik niet zo voorzichtig te zijn, hij is opgegroeid met een kleine jack russel.
Janus heeft in zijn echte puppentijd dagelijks met de jacks van mijn ouders gespeeld.
Ging altijd heel erg goed, ook nu speelt hij nog vaak met de jacks.
Maar ik roep hem wel sneller bij me.
Janus weegt dik 33 kilo en de jackjes een kilootje of 5 (?)
Vindt het geen eerlijke partij, ookal is janus dus praktisch opgegroeid met die jacks.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben dolblij met bazen zoals jij :wink:

Moos kan trouwens inderdaad wel wat hebben, en soms zeg ik ook wel tegen mensen dat we best even kunnen kijken hoe het gaat :wink:
Maar ik bedankt mensen ook altijd als ze bij voorbaat voorzichtig zijn met hun grote hond die nogal lomp kan zijn.

Ik heb zelf soms het idee dat het nogal 'stoer' is als je als baas van een klein hondje roept dat ie wel wat kan hebben, en dat ie best kan spelen met een hele grote andere hond. Moos kan met best veel hele grote honden leuk spelen; hij speelt ook met Berners bijvoorbeeld, maar het is helemaal afhankelijk van de combinatie. Moos kan niet spelen met Berners die vol op hem in beuken bijvoorbeeld, want dat trekt hij simpelweg niet met zijn lijfje. Hij houdt er echt niet meteen wat aan over, maar ik neem geen risico's als er nog tig andere honden zijn waar het wel leuk en goed mee gaat. :wink:

Saar kan alleen spelen met een grote hond die erbij gaat liggen. Saar laat zich al door een wilde Cocker Spaniel van het pad af meppen, laat staan een heel wild Labje. Dat ligt ook aan Saars aard in combinatie met haar formaat; maar soms gaat het gewoon niet.

Ik vind je dus zeker niet te voorzichtig; ik vind zelfs soms kleine hondenbaasjes een beetje kortzichtig in die zin dat het soms schijnbaar 'cool' is als je roept dat die kleine niet onder doet voor een Labje. In sommige gevallen is dat ook wel zo hoor :wink: , maar het lijkt haast 'not done' om wel oplettend te zijn.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
Ik zou het zelf inderdaad ook wel willen doen denk ik. Ik zou alleen als baas van het kleine hondje dat absoluut niet verwachten. Als mensen mij waarschuwen en ik zeg dat we het toch wel even kunnen proberen, dan is het ook gewoon mijn verantwoording als er iets mis gaat.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

niet te voorzichtig hoor :wink: tuurlijk kan een klein hondje wel iets hebben een jack iig wel, maar dan nog is voorzichtigheid belangrijk, door lomp omver loop gedrag en beuken, heb ik er nu wel 1 die van afstand al begint te snauwen en "gillen". en 1 die het dus echt niet pikt als ze ondersteboven gelopen word en dus vrij serieus in je hond zal gaan hangen, wat dus ook weer niet zo veilig is. dus van beide kanten voorzichtig doen, ik lijn alijd aan bij vreemde honden, ik ben meestal degene die zeikerd en te voorzichtig word genoemd, HAHA ze moesten eens weten, als er 1 geen miepert is met honden onderling ben ik het wel, wil alleen geen gegil en gevecht en liever geen hondje met hernia :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nee. jij weet dat ie dit gedrag vertoont en hebt gewaarschuwt.

ik had de hond alsnog niet losgelaten, maar dan nog vind ik het meer het probleem van de andere eigenaar. niet betalen dus.

anders is het als jij het niet in de gaten hebt en je hond loopt los en vliegt ineens op zo'n kleintje af
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou geen dierenartsrek. betalen, maar je moet ook niet doen alsof jij geen zeggenschap meer hebt over je eigen hond als een vreemde je zegt iets te doen met je hond. :wink: Voortaan gewoon je eigen plan trekken, want jij kent je hond het beste! Ik zou hem ook lekker aan de lij doen. Goed trouwens dat je hem dat zo mooi hebt aangeleerd! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
C@rmen

Eline* schreef:Ik zou geen dierenartsrek. betalen, maar je moet ook niet doen alsof jij geen zeggenschap meer hebt over je eigen hond als een vreemde je zegt iets te doen met je hond. :wink: Voortaan gewoon je eigen plan trekken, want jij kent je hond het beste! Ik zou hem ook lekker aan de lij doen. Goed trouwens dat je hem dat zo mooi hebt aangeleerd! :ok:
Bij het aanleren waren de frikandellen niet aan te slepen.. :mrgreen:
Achteraf baal ik ervan dat ik me heb laten overhalen om janus toch weer los te gooien, maarja dat is achteraf he.
Gebeurd dus ook niet weer, :pffff:
angela en joek
Vaste gebruiker

ik denk dat de uitdrukking niet moet zijn wat je hond kan hebben, maar wat je hond gewend is. kijk mijn jack russel is snel als water, en weet precies wat te verwachten van een grote hond, maar ook zij heeft haar grenzen hoor, en loopt heel verstandig weg voor honden groter dan een fikse herder.

en als ze het niet doet roep ik haar weer terug.

bv ik heb nog nooit op haar poten gestaan tijdens het wandelen, ze is watervlug en weet de dingen goed in te schatten, heel anders dan met mijn herder pups, die ik vooral de eerste paar dagen regelmatig op hun poten stond omdat ze gewoonweg te lomp zijn om snel weg te stappen.

en wat is spelen, noah speelt ook met tischa (jack russel), maar heel anders dan met bajka, daar stoeit hij echt mee, daar gaat ie lekker voor liggen.

maar met tischa doet ie tikkertje, lekker achter elkaar aan sjeesen, en tussen de bosjes door
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee hoor, ik ben heel blij dat je dat doet. Tirsa is als pup zijnde beetje erg ruw omver gelopen door 'n Berner Senner, geen heel groot trauma, maar grote donkere honden, die moet ze niet. Ging het eindelijk beter, ging ik met mensen wandelen die ook 'n Franse Bulldog hadden, maar die hadden er niet bij gezegd dat er ook 'n lompe kruising bordeaux dog meeging, die tijdens de wandeling dus gezellig over Tirsa heen walste. Geen kwaad in de zin, maar ik was met Tirsa weer terug bij af.
Neeltje

Wilde nog even zeggen dat dat dus de reden is dat ik graag met iemand zou gaan wandelen die kleine hondjes heeft, want dat vindt ze gewoon veel leuker.....
Moos
Zeer actief

angela en joek schreef:ik denk dat de uitdrukking niet moet zijn wat je hond kan hebben, maar wat je hond gewend is. kijk mijn jack russel is snel als water, en weet precies wat te verwachten van een grote hond, maar ook zij heeft haar grenzen hoor, en loopt heel verstandig weg voor honden groter dan een fikse herder.
Mijn reutje is gewend dat grote lomperds hem pletten en van het pad meppen, en mijn teefje is gewend dat ze haar opjagen en met de nek op de grond pinnen. (even heeeeeeel ongenuanceerd gebracht).

Gewenning is leuk, maar schiet niet op als het op dit soort ervaringen uitloopt :wink:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik vind het goed van je dat je je verantwoordelijkheid neemt en je hond aanlijnt bij kleine hondjes :ok:
Spelen moet voor beide honden leuk zijn, anders zie ik er het nut niet van in
Ik laat Saffie gewoon spelen met lompe grote honden, en ze heeft een paar erg lompe overenthousiaste labradors als speelkameraadjes. Maar Saffie is ten eerste niet heel erg klein en ze is bijna altijd sneller dus dan wordt het gewoon een lekker potje rennen waar ze erg van geniet.
Beuken kan ook erg leuk zijn, maar met een grote lompe hond is dat vaak iets teveel van het goede, dus als ik zie dat Saffie het niet leuk vind dan loop ik door.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
angela en joek
Vaste gebruiker

Moos schreef:
angela en joek schreef:ik denk dat de uitdrukking niet moet zijn wat je hond kan hebben, maar wat je hond gewend is. kijk mijn jack russel is snel als water, en weet precies wat te verwachten van een grote hond, maar ook zij heeft haar grenzen hoor, en loopt heel verstandig weg voor honden groter dan een fikse herder.
Mijn reutje is gewend dat grote lomperds hem pletten en van het pad meppen, en mijn teefje is gewend dat ze haar opjagen en met de nek op de grond pinnen. (even heeeeeeel ongenuanceerd gebracht).
Gewenning is leuk, maar schiet niet op als het op dit soort ervaringen uitloopt :wink:
jeetje, nou ik wil niet opscheppen over mijn witte herder hoor, maar zoiets zou hij echt niet doen bij kleine hondjes, niet moedwillig en ook niet om te spelen.

zou hij het wel doen, dan hield ik hem idd aangelijnd of probeer iets te zoeken of bepaalde dagen/ uren waar er minder mensen met kleintjes lopen, en hem dan aanlijnen als ik een kleintje aan zie komen.

respect voor elkaar hebben noem ik dat
Moos
Zeer actief

angela en joek schreef:
Moos schreef:
jeetje, nou ik wil niet opscheppen over mijn witte herder hoor, maar zoiets zou hij echt niet doen bij kleine hondjes, niet moedwillig en ook niet om te spelen.

zou hij het wel doen, dan hield ik hem idd aangelijnd of probeer iets te zoeken of bepaalde dagen/ uren waar er minder mensen met kleintjes lopen, en hem dan aanlijnen als ik een kleintje aan zie komen.
Saar heeft ook een hele leuke Witte Herder-vriendin hoor, en Moos een lab-vriendje. Daarom zei ik ook, even om een punt duidelijk te maken, heel ongenuanceerd gebracht :wink:

Er zijn zat bazen die prima opletten, en helaas ook zat die dat niet doen. Van elke ras, groot of klein.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hoewel ik mezelf niet zie als een overdreven voorzichtig hondenbaasje :wink: ben ik ook erg blij als de mensen mij van te voren waarschuwen.
9 van de 10 keer lopen die ukkies van mij tussen alle groterds door en vinden die groterds ze te min om mee te spelen en zelf zijn ze ook niet spelerig met andere honden.

Maar 'stoer doen' dat elk klein hondje maar met een groterd spelen kan heeft imo totaal geen zin en is erg dom. Ik zou het mezelf nooit vergeven als door mijn toedoen ,mijn onoplettendheid Bas of Dust gebruikt worden als boksbal of vliegles krijgen er dat er naar aanleiding daarvan iets zou gebeuren met mijn 2 kleine apies.

Feit is dat ze nu eenmaal veel minder kunnen hebben als bijv een Maxi en daar heb ik als baasje zijnde naar te handelen.
Ik ben dus ook blij met baasjes zoals jij die van te voren waarschuwen, maar mijn aandeel is ook nooit weg.....ik moet ook proberen dingen vooraf te kunnen zien en daarnaar te kunnen handelen.

En soms denk ik...we zijn er beide bij en we zien snel genoeg of het
gaat of niet...en soms denk ik : nouuuuu...lama......we lopen heel snel verder. :wink:

De doktersrekening betalen? Tja ..ik weet niet. Was het bij mij gebeurd dan had ik er de balen van gehad dat ik zo stom geweest was en vreselijk dom dat ik niet naar het andere baasje geluisterd had die zijn hond kent en zo de veiligheid van mijn honden in 'gevaar' gebracht had. Ik zou dus nooit de centjes van je aangenomen hebben. Ik zou het zien als mijn schuld dat dit gebeurd is.
angela en joek
Vaste gebruiker

Moos schreef:
angela en joek schreef:
Moos schreef:

Saar heeft ook een hele leuke Witte Herder-vriendin hoor, en Moos een lab-vriendje. Daarom zei ik ook, even om een punt duidelijk te maken, heel ongenuanceerd gebracht :wink:

Er zijn zat bazen die prima opletten, en helaas ook zat die dat niet doen. Van elke ras, groot of klein.
gelukkig wel he?

en net wat saffie al zegt, het is voor de hond ook veel leuker als hij een maatje heeft waar echt lekker mee kan ravotten, daarom heb ik ook nu voor 2 herders gekozen, en niet zoals hiervoor een jack russel en een herder. ook leuk hoor, maar echt spelen gaat niet.

en in hun geval ging het ruzie maken ook niet, vooral omdat de jack russel erg dominant is.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

even reageren
jij hebt op hun voorstel jou hond los gelaten
jij hebt aan gegeven dat hij wild doet,waren er meer mensen bij die dit hebben gehoord,zijn dat jou getuigen
want nu het op schul en geld aan komt ben jij de pineut
maar de verzekering zou ik even inlichten
want ook dieren die iets aan richten zijn ook mede verzekerd
onze buddy heeft namelijk iemand in de vinger gebeten
die persoon had brood voor de eenden
ze vroeg of onze honden een stukje mochten eten
dat mocht van ons,maar de dame in kwestie hield een stukje brood te lang vast
en buddy kon niet wachten en hap :mrgreen:
dus een stukje vel er af,toen vroeg ze ons zijn jullie verzekerd daar voor
heb de maarschapij gebeld en deze vraag uit gelegd
ook meteen andere vragen er bij
ik denk dat als je aan het kortste eind trekt ,je dat kunt declaren bij je verzekering
anders is het dure les geld
want nu vind dat baasje jou hond een lomp dier
terwijl jij hebt gewaarschuwd
en zonder getuigen trek jij aan het kortste eind
ik hoop dat het mee valt ,maar info in wiinen bij je verzekeraar zou ik even doen :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Te voorzichtig?

Ongelezen bericht door malinois »

janus-powerrr schreef:Janus speelt altijd erg wild met kleine hondjes.
Hij beukt ze omver, laat ze 3 dubbele salto's doen, kwakt zijn lompe labrador poot erboven op enz.
Nouja eigenlijk speelt hij gewoon op zn labradors :mrgreen:
Kleine hondjes hebben geen schijn van kans om leuk terug te spelen.
Nou lijn ik Janus altijd aan als ik kleine hondjes zie aankomen.
Heb het hem zo geleerd dat als hij een klein hondje ziet, ik hem roep hij komt bij me en hij krijgt een koekje en word even aangelijnd.
Is het hondje voorbij dan krijgt janus weer vrij.

Ik doe dit om juist het kleine hondje te ontzien, maar de kleine hondjes eigenaren die we tegenkomen willen of kunnen mij niet snappen.
Zij vinden dat ik te voorzichtig ben en janus maar gewoon moet laten gaan.
Zo'n kleintje kan wel wat hebben en bijt wel van zich af als de lol eraf is.
Zo beredeneren zij... :roll:
Vanmorgen janus dus maar losgelaten bij een van de betreffende kleine hondjes met als gevolg dat het hondje gelanceerd werd en piepend bij de baas kwam.
Kwam net de baas tegen en die heeft vanmiddag een afspraak bij de DA omdat zijn hondje erg mank loopt en pijn aangeeft in de rug.

Dit is voor mij een teken dat ik dus niet te voorzichtig ben, maar deze eigenaar is nog steeds van mening dat ik dat wel ben.
Wat zeggen jullie?
niet doen, ik laat mijn honden ook nooit met kleine hondjes spelen...wat de eigenaar ook zegt, die heeft er zelf geen last van, z'n hondje wel :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

angela en joek schreef:
Moos schreef:

respect voor elkaar hebben noem ik dat
Oh maar d'r zijn ook grote honden die lief met kleine hondjes spelen, of ze negeren, dat heeft Tirsa het liefst, dan gaat ze bij die hond snuffelen. Dan durft ze wel.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tuurlijk wisselt het per hond of het wel of niet kan.
Moritz kon uitstekend met welke hond van welk formaat dan ook, van het kleinste frutseltje tot de grootste booskijker kon hij mee overweg.
Kaya mag niet met kleine hondjes, ja even snuffelen onder streng toezicht als de andere eigenaar het ook goed vindt, maar verder mag ze niks (behalve dan met haar Mops-vriendinnetje, maar die kent ze al vanaf pup).
Tegen pups is ze ook niet altijd lief, behalve als ze rustig zijn, maar zodra ze gaan opspringen tegen haar, dan gaat het fout.

Maar goed, nee ik vind dus niet dat je te voorzichtig bent als je weet dat je hond zo lomp is. En nee, ik zou die dierenartsrekening niet betalen; je hebt gewaarschuwd, maar je weet nu zeker dat het gewoon niet gaat dus niet meer doen wat ze ook zeggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee hoor, ik vind niet dat je te voorzichtig bent.
En geld voor de DA zou ik in dit geval niet aanbieden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”