Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kost een nestje fokken?
Moderator: moderatorteam
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Wat kost een nestje fokken?
Lidmaatschap rasvereniging : 30 euro per jaar
Aanschaf teef : 800 euro
Minimaal 2 maal naar een rashondententoonstelling : 85 euro
Onderzoek naar HD en ED en beoordeling door de Raad van Beheer : 350 euro
Uitstrijkje teef : 44,50 (19,50 + 25 euro consult)
Bloedprikken teef of ze dekrijp is : 47,50 (22,50 + 25 euro consult)
Dekkosten en eventuele reiskosten teef : 700 tot 1000 euro
Kosten echo : 50 tot 100 euro
Kraampakket : 90 euro
Weegschaal : 82 euro
Ontsmettingsmiddelen (bv. Dettol) : 40 euro per nest
Warmtelamp : 30 euro
Puppyren :80 euro
Entingen pups en dierenartsonderzoek : 11,50 per pup en visitekosten van 56
euro
Ontwormen : 12 euro per pup (excl. Kosten ontwormen overige aanwezige dieren
zoals moeder en andere huisdieren)
Puppypakket (zak voer, speelgoedje, kleedjes uit het nest) : 60 euro per pup
Extra voeding teef tijdens en na zwangerschap : 250 euro
Kosten stamboom en nestregistratie : 54 euro per pup
Voeding pups : 40 euro per pup
Evt. kosten voor een keizersnede :500 euro
Werpkist : 350 euro
euro
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
jidde
Wat ik me afvraag
Mag je de aanschaf van een teef verrekenen in de pupprijs? en de prijs van het showen? en ellebogen en heupen? en lidmaatschap??
ik vind dat je alleen de dekkosten, echo;s en andere dingen zou kunnen verrekenen in de pupprijs.
met een niet fokdier zou je namelijk ook de aanschaf, showgeld en dergelijke kwijt zijn. dat kan je toch ook bij niemand verrekenen
Mag je de aanschaf van een teef verrekenen in de pupprijs? en de prijs van het showen? en ellebogen en heupen? en lidmaatschap??
ik vind dat je alleen de dekkosten, echo;s en andere dingen zou kunnen verrekenen in de pupprijs.
met een niet fokdier zou je namelijk ook de aanschaf, showgeld en dergelijke kwijt zijn. dat kan je toch ook bij niemand verrekenen
- biba
- Vaste gebruiker
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Ja, het is ruim genomen en bij iedereen is het anders, sommige aankopen zijn eenmalig enz,
maar ik vond het wel eens interressant, doei !
maar ik vond het wel eens interressant, doei !
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

-
jidde
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
yep en de kosten zoals een werpkist...een keizersnede (zou ik ook al gelijk van uit gaan) dingen als een puppyren en warmte lamp, ontsmettingsmiddelen, een weegschaal....HOU OP ZEG...........Martijn schreef:De aankoopprijs van de teef??? Ja daag.
wat te verrekenen....
* dek geld
* pupentingen
* kosten stamboom
* kosten voer
verders niets,
bedoel de rest gebruik je meerdere malen, je wil toch zelf dat nest fokken (dus vaste kosten zitten niet in de pupprijs)
net zoals bloedprikken en echo is ook alleen maar voor jezelf....
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bepaalde dingen niet, maar ik vind dat gezondheidsonderzoeken ten goede komen van je fok en dus wel degelijk iets zijn dat mee wordt genomen in de pupprijs. Want een broodfokker zal die onderzoeken nooit doen en dat is volgens mij 1 van de (vele) redenen dat die pups voor een veel lagere prijs verkoopt.jidde schreef:Wat ik me afvraag
Het lidmaatschap van de rasvereniging vind ik daarentegen een vrije keuze en dat verdien je bovendien per nest terug. Want als je daar geen lid van bent betaal je meer afdracht aan de RvB.
-
bianca83
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wat kost een nestje fokken?
Wat me opvalt is dat er een aantal kosten verrekend worden die je maar eenmalig hoeft te maken en die dus niet in elk nest verrekend zouden hoeven worden (als je die kosten al wil verrekenen).heavenlysaints schreef:Lidmaatschap rasvereniging : 30 euro per jaar
euro
Dan zijn er nog kosten die ik wel heel hoog vind
Doorgaans bestaat een puppiepaket uit een zak voer van misschien 4 kilo en een flostouw/balletje. Een flostouw kost misschien 5 euro en een zak voer van 4 kilo kost echt geen 55 euro (daar koop ik 50 kilo Cavom van
Extra voer tijdens de zwangerschap vind ik ook een erg hoog bedrag (250 euro). Nou zal een st. Bernard meer eten dan een mechelaar bv. maar toch.....250 euro is nogal wat! Wat voer jij?
Ik geloof best dat een nest fokken meer kost dan mensen beseffen, maar dit is wel heel erg overdreven in mijn ogen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Gos
- Zeer actief
Re: Wat kost een nestje fokken?
Wij hebben dit toevallig net maandag laten doen bij onze mechelaar teef, maar ik zie dit niet als kosten die bij een nest horen. Voor ons hoort het gewoon bij het hebben van een (sport)hond, je wilt toch weten hoe ze er voor staat? Wij hebben helemaal nog geen fokplannen, dus de informatie is op dit moment eerder in het belang van de fokker waar ze vandaan komtheavenlysaints schreef: Onderzoek naar HD en ED en beoordeling door de Raad van Beheer : 350 euro
En de aanschaf van de teef erbij te zetten gaat me al helemaal te ver
Maar misschien moet je voor de volledigheid ook de reiskosten voor de shows en naar de dierenarts erbij zetten?
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
-
chrico
- Zeer actief
Ik mis eigenlijk de extra stroomkosten, slijtage wasmachine, lidmaatschap van dagbladen (kranten), uurloon fokker, nieuwe vloerbedekking na elk nest, alle gesloopte spulletjes (schadeposten), extra voerbakken, en ga zo door
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Gos
- Zeer actief
Vergeet de kosten voor extra koffie en koekjes voor de puppyvisite niet!chrico schreef:Ik mis eigenlijk de extra stroomkosten, slijtage wasmachine, lidmaatschap van dagbladen (kranten), uurloon fokker, nieuwe vloerbedekking na elk nest, alle gesloopte spulletjes (schadeposten), extra voerbakken, en ga zo door
-
Melanie 74
-
bianca83
- Zeer actief
Nu vergeet je nog het afwasmiddel/ vaatwasblokjesGos schreef:Vergeet de kosten voor extra koffie en koekjes voor de puppyvisite niet!chrico schreef:Ik mis eigenlijk de extra stroomkosten, slijtage wasmachine, lidmaatschap van dagbladen (kranten), uurloon fokker, nieuwe vloerbedekking na elk nest, alle gesloopte spulletjes (schadeposten), extra voerbakken, en ga zo door

- moeli
- Actief
- Contacteer:
en dan kan het ook nog helemaal mis gaan, en heb je helemaal niets, alleen maar onkosten, ( niet te spreken dan van de emotionele kant) Teef heeft eenmaal een nestje gehad van zeven gezonde pups, alle onderzoeken gedaan die nodig zijn, pups afgspeend met energique ( aten wat meer dan gemiddeld( het dubbele dus) en de laatste drie weken dus honderd euro voer per week kwijt) De keer( ruim een jaar ) erna is de teef leeg gebleven , volgende loopsheid ( drie maal bloed prikken ) is de dekking twee maal prima verlopen, op de echo waren heel veel pupjes te zien , omdat de pupjes maar niet kwamen, rontgen laten maken , bleken er nog maar twee pupjes in te zitten, daar deze er maar niet kwamen , teef in laten leiden en er werden twee absoluut niet levensvatbare pups geboren, Zoiets kan je dus ook overkomen. Met deze teef wil ik niet nog een keer een risico nemen , dus laat ik niet meer dekken. Nu is het inderdaad een hobby , maar ik neem toch aan dat de meeste fokkers er toch op hopen in ieder geval de gemaakt kosten eruit te krijgen. en daarom is het niet zo gek om toch alle gemaakte kosten eens op een rijtje te zetten . groetjes annemieke
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit zijn de kosten die ik heb gehad. Ik weet dat hier eenmalige kosten inzitten, maar die heb je nou eenmaal bij een eerste nestje. En er zitten ook kosten in die ik voor mezelf heb gemaakt, maar dat maakt niet uit. Dit is een opsomming van de kosten tot nu toe. En daar kan ook nog een Keizersnede oid bijkomen.
Of het verwerkt wordt in de prijs van de puppie ja of nee? Geen idee. Ik heb gewoon de standaard prijs aangehouden die d erasvereniging adviseert.
WAT TE MAKEN
HD + ED 350
Vetgen 60
Optigen 120
Oogspiegelen 2006 35
Bacteriologisch oz LL 22,4
Progesteron 1 37,9
Progesteron 2 37,9
Progesteron 3 37,9
Progesteron 4 37,9
Dekking 700
1 puppylijst 35
Werpkist 475
Warmtelamp 29,6
Beugel tbv lamp 44,5
Refelctor 16,5
Puppykoordjes 14,76
Puppypassen 7,7
Kaartenbakje 6
Kraampakket professioneel 92,45
Reiskosten SPAT 7,95
Echo 55
Weeen spul ?
2e Echo 22,4
Inenting puppies 150 (uitgaande van 6)
Ontwormen pups 90 (uitgaande van 6)
Stamboom pup 420 (uitgaande van 6)
Vetbedden 50
Puppypakket 240 (uitgaande van 6)
Puppytrog 30
Puppybakjes 13
Puppyschotel 4,5
Puppyren buiten 250
Puppyren binnen 35
Voeding pup 240 (uitgaande van 6)
Totaal 3768,36
Groet,
Jacqueline
Of het verwerkt wordt in de prijs van de puppie ja of nee? Geen idee. Ik heb gewoon de standaard prijs aangehouden die d erasvereniging adviseert.
WAT TE MAKEN
HD + ED 350
Vetgen 60
Optigen 120
Oogspiegelen 2006 35
Bacteriologisch oz LL 22,4
Progesteron 1 37,9
Progesteron 2 37,9
Progesteron 3 37,9
Progesteron 4 37,9
Dekking 700
1 puppylijst 35
Werpkist 475
Warmtelamp 29,6
Beugel tbv lamp 44,5
Refelctor 16,5
Puppykoordjes 14,76
Puppypassen 7,7
Kaartenbakje 6
Kraampakket professioneel 92,45
Reiskosten SPAT 7,95
Echo 55
Weeen spul ?
2e Echo 22,4
Inenting puppies 150 (uitgaande van 6)
Ontwormen pups 90 (uitgaande van 6)
Stamboom pup 420 (uitgaande van 6)
Vetbedden 50
Puppypakket 240 (uitgaande van 6)
Puppytrog 30
Puppybakjes 13
Puppyschotel 4,5
Puppyren buiten 250
Puppyren binnen 35
Voeding pup 240 (uitgaande van 6)
Totaal 3768,36
Groet,
Jacqueline
-
jilton
- Actief
- Contacteer:
De pups moeten nog geboren worden.jilton schreef:Dit zijn de kosten die ik heb gehad. Ik weet dat hier eenmalige kosten inzitten, maar die heb je nou eenmaal bij een eerste nestje. En er zitten ook kosten in die ik voor mezelf heb gemaakt, maar dat maakt niet uit. Dit is een opsomming van de kosten tot nu toe. En daar kan ook nog een Keizersnede oid bijkomen.
Overigens zal ik geen winst maken, deze hobby kost geld, net zoals andere hobbies geld kosten.
Groet,
Jacqueline
-
Neeltje
Klinkt als met de moeder van Tirsa. Eerste nestje 4 prachtige pups. Tweede dekking: leeg gebleven, derde dekking, 3 zwakke pups alle 3 overleden. Ook daar is niet meer verder mee gefokt. Gelukkig is het haar gelukt 1 teef van het eerste nest terug te krijgen, zodat ze deze prachtige lijn weer verder kan zetten. (wat is gelukt)moeli schreef:en dan kan het ook nog helemaal mis gaan, en heb je helemaal niets, alleen maar onkosten, ( niet te spreken dan van de emotionele kant) Teef heeft eenmaal een nestje gehad van zeven gezonde pups, alle onderzoeken gedaan die nodig zijn, pups afgspeend met energique ( aten wat meer dan gemiddeld( het dubbele dus) en de laatste drie weken dus honderd euro voer per week kwijt) De keer( ruim een jaar ) erna is de teef leeg gebleven , volgende loopsheid ( drie maal bloed prikken ) is de dekking twee maal prima verlopen, op de echo waren heel veel pupjes te zien , omdat de pupjes maar niet kwamen, rontgen laten maken , bleken er nog maar twee pupjes in te zitten, daar deze er maar niet kwamen , teef in laten leiden en er werden twee absoluut niet levensvatbare pups geboren, Zoiets kan je dus ook overkomen. Met deze teef wil ik niet nog een keer een risico nemen , dus laat ik niet meer dekken. Nu is het inderdaad een hobby , maar ik neem toch aan dat de meeste fokkers er toch op hopen in ieder geval de gemaakt kosten eruit te krijgen. en daarom is het niet zo gek om toch alle gemaakte kosten eens op een rijtje te zetten . groetjes annemieke
Dus ik vind het niet meer dan normaal dat alle kosten in de pupprijs zitten. Bij goede fokkers wordt er veel moeite gedaan om mooie gezonde pups te krijgen en daar betaal ik graag voor.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
de puppypaketten vind ik veel te hoog.
idd krijg je proefvoer van een leverancier, vaak zelfs met reklamespeeltjes erbij.
stel dat ik er een puppybandje met lijn bij doe : 8 euro
een flosje: 5 euro voor 4, ik tel dan nu even 1.50 voor het gemak
dan zit je nog onder de 10 euro voor een pakketje.
natuurlijk nog de map met gegevens etc, maar aan de 40/60 euro ga ik niet komen.
alsof elke puppykoper zelf niet al voor een half maandsalaris aan speelgoed etc heeft gekocht
idd krijg je proefvoer van een leverancier, vaak zelfs met reklamespeeltjes erbij.
stel dat ik er een puppybandje met lijn bij doe : 8 euro
een flosje: 5 euro voor 4, ik tel dan nu even 1.50 voor het gemak
dan zit je nog onder de 10 euro voor een pakketje.
natuurlijk nog de map met gegevens etc, maar aan de 40/60 euro ga ik niet komen.
alsof elke puppykoper zelf niet al voor een half maandsalaris aan speelgoed etc heeft gekocht

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik denk dat er gewoon bedoeld wordt dat er een hele zak voer van 15 of 20 kilo (Ã 45 euro of zo)meegaat met de pupkoper.
Ik doe dat ook omdat ik dan tenminste zeker weet dat ze het voer van mijn voorkeur in elk geval nog een maand geven en dan zelf kunnen ervaren hoe de pup het er op doet.........
Van alle puppen die ik door de jaren heb gefokt is ook zeker 90 -95% het zelfde voer blijven geven..........
Wel zou ik graag willen weten bij welke dierenarts deze sint bernards worden geënt want bij de mijne gaat dat niet lukken tegen die lage prijs en dan hebben we nog kenneltarief (maar hij komt wel voor minder aan huis.......)
Sandra
Ik doe dat ook omdat ik dan tenminste zeker weet dat ze het voer van mijn voorkeur in elk geval nog een maand geven en dan zelf kunnen ervaren hoe de pup het er op doet.........
Van alle puppen die ik door de jaren heb gefokt is ook zeker 90 -95% het zelfde voer blijven geven..........
Wel zou ik graag willen weten bij welke dierenarts deze sint bernards worden geënt want bij de mijne gaat dat niet lukken tegen die lage prijs en dan hebben we nog kenneltarief (maar hij komt wel voor minder aan huis.......)
Sandra
Sandra

-
Essy
Ik had me voor genomen om het niet te doen maar omdat ik weet dat hier een aantal mensen zitten die ook beginnen met fokken wil ik mijn lijstje hier ook wel neerzetten.
Puur om een idee te krijgen wat je kwijt bent voor een verantwoord gefokt eerste nest met stamboom en eigen kennelnaam. Ik had dat zelf best willen lezen van andere fokkers voor ik mijn eerse nest fokte, zodat je een goed idee hebt wat het allemaal kan kosten. En voor de mensen die denken dat 10 doggenpups een nieuwe keuken opleveren.
dekgeld + trip naar Frankrijk 1000,-
10 x stamboom 800,-
kennelnaam 220,-
KK1 cusrsus + examen 220,-
voer + kluifjes, koekjes enz (drachtige en zogende moeder + pups, voor 80% KVV) 700,-
4x ontwormen moeder + pups 120,-
enten 2x van 10 pups + paspoort 500,-
keizersnede in het weekend, melkklierontsteking + nazorg 400,-
vruchtbaarheidspakket 140,-
herpes enting voor moeder 2x 60,-
hartecho, ecg, HD-foto's, aankeuren 400,-
allerlei spullen, werpkist, hekjes, voerbakjes, warmtelamp enz enz enz
(incl. een aantal miskopen) 400,-
reiskosten voor mijn ouders die wekenlang gratis hebben opgepast 200,-
extra telefoonkosten 60,- (pups in het buitenland, buitenlandse dekreu)
extra stroom/water 60,-
extra boodschappen per week 10 x 20,-
wekelijks naar het stort met zakken vol poep en pieskranten 60,-
1 fles dettol per week à 10 euro 100,-
adverteren 60,-
totaal rond 5760 euro
als ik mijn onbetaald verlof erbij tel (ik ben uitzendkracht) 500,-
kom ik op bijna 6300 euro. Dan heb ik een hoop kosten die er ongemerkt bijkomen nog niet eens bijgeteld. Mijn ouders hebben met veel liefde en voor niks heel veel opgepast.
En mijn eigen fokster is 2 dagen belangeloos bij mij geweest om te helpen (welke fokker doet nog zoiets). Hulp die onbetaalbaar is, want zonder haar had ik waarschijnlijk nog langer gewacht voor ik een keizersnee liet doen, en die was nu net op tijd. Dan had ik zo goed als zeker geen enkele levende pup gehad.
ik heb 9 pups verkocht voor een gemiddelde prijs van rond de 700 euro. Totaal verkocht 6300,- 'verdient' 6300,- en dan zit er nog garantie op de pups ook.
Wat ik er aan overgehouden heb: een waanzinnige leuke mooie pup voor mezelf, een ervaring waar ik een boek over kan schrijven, een kennelnaam en KK1. En trots, trots omdat het prachtige pups zijn geworden. Heel veel blije pupkopers die erg gelukkig zijn met hun pup.
Of ik met dezelfde teef nog een volgend nest ga fokken weet ik niet. Ik heb een fulltime baan en ik weet niet of ik een volgend nest de komende jaren wel kan plannen. Dus dat je bepaalde kosten voor onderzoek enz. maar 1x voor meerdere nesten maakt hoeft dus niet zo te zijn.
En dan heb ik nog alle geluk van de wereld gehad bij mijn nest. 10 gezonde pups, moeder heeft er niks aan overhouden, alles aan goede baasjes verkocht enz.
Puur om een idee te krijgen wat je kwijt bent voor een verantwoord gefokt eerste nest met stamboom en eigen kennelnaam. Ik had dat zelf best willen lezen van andere fokkers voor ik mijn eerse nest fokte, zodat je een goed idee hebt wat het allemaal kan kosten. En voor de mensen die denken dat 10 doggenpups een nieuwe keuken opleveren.
10 x stamboom 800,-
kennelnaam 220,-
voer + kluifjes, koekjes enz (drachtige en zogende moeder + pups, voor 80% KVV) 700,-
extra stroom/water 60,-
adverteren 60,-
totaal rond 5760 euro
kom ik op bijna 6300 euro. Dan heb ik een hoop kosten die er ongemerkt bijkomen nog niet eens bijgeteld. Mijn ouders hebben met veel liefde en voor niks heel veel opgepast.
En mijn eigen fokster is 2 dagen belangeloos bij mij geweest om te helpen (welke fokker doet nog zoiets). Hulp die onbetaalbaar is, want zonder haar had ik waarschijnlijk nog langer gewacht voor ik een keizersnee liet doen, en die was nu net op tijd. Dan had ik zo goed als zeker geen enkele levende pup gehad.
ik heb 9 pups verkocht voor een gemiddelde prijs van rond de 700 euro. Totaal verkocht 6300,- 'verdient' 6300,- en dan zit er nog garantie op de pups ook.
Wat ik er aan overgehouden heb: een waanzinnige leuke mooie pup voor mezelf, een ervaring waar ik een boek over kan schrijven, een kennelnaam en KK1. En trots, trots omdat het prachtige pups zijn geworden. Heel veel blije pupkopers die erg gelukkig zijn met hun pup.
Of ik met dezelfde teef nog een volgend nest ga fokken weet ik niet. Ik heb een fulltime baan en ik weet niet of ik een volgend nest de komende jaren wel kan plannen. Dus dat je bepaalde kosten voor onderzoek enz. maar 1x voor meerdere nesten maakt hoeft dus niet zo te zijn.
En dan heb ik nog alle geluk van de wereld gehad bij mijn nest. 10 gezonde pups, moeder heeft er niks aan overhouden, alles aan goede baasjes verkocht enz.
Laatst gewijzigd door Essy op 11 okt 2006 13:21, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Essy
Ik had me voor genomen om het niet te doen maar omdat ik weet dat hier een aantal mensen zitten die ook beginnen met fokken wil ik mijn lijstje hier ook wel neerzetten.
Puur om een idee te krijgen wat je kwijt bent voor een verantwoord gefokt eerste nest met stamboom en eigen kennelnaam. Ik had dat zelf best willen lezen van andere fokkers voor ik mijn eerse nest fokste, zodat je een goed idee hebt wat het allemaal kan kosten. En voor de mensen die denken dat 10 doggenpups een nieuwe keuken opleveren.
10 x stamboom 800,-
kennelnaam 220,-
extra stroom/water 60,-
adverteren 60,-
totaal rond 5760 euro
En dan heb ik nog alle geluk van de wereld gehad bij mijn nest. 10 gezonde pups, moeder heeft er niks aan oerhouden, alles aan goede baasjes verkocht enz.
Puur om een idee te krijgen wat je kwijt bent voor een verantwoord gefokt eerste nest met stamboom en eigen kennelnaam. Ik had dat zelf best willen lezen van andere fokkers voor ik mijn eerse nest fokste, zodat je een goed idee hebt wat het allemaal kan kosten. En voor de mensen die denken dat 10 doggenpups een nieuwe keuken opleveren.
10 x stamboom 800,-
kennelnaam 220,-
extra stroom/water 60,-
adverteren 60,-
totaal rond 5760 euro
En dan heb ik nog alle geluk van de wereld gehad bij mijn nest. 10 gezonde pups, moeder heeft er niks aan oerhouden, alles aan goede baasjes verkocht enz.
-
jilton
- Actief
- Contacteer:
Ik geef de pupkopers een zak van 15 kilo mee. Die koop ik in voor 45 euro. Daar komen nog wat spulletjes en speeltjes etc bij./ KOm ik makkelijk op 50 euro. En dan nog het informatiemapje met 40 pagina;s info erin (= is ook al weer 10). Tel maar uit!empyree schreef:Ik denk dat er gewoon bedoeld wordt dat er een hele zak voer van 15 of 20 kilo (Ã 45 euro of zo)meegaat met de pupkoper. Sandra
Groet,
Jacqueline
- little-wolf
- Zeer actief
-
linlin