Ik ben heel benieuwd vanaf welke dag in de dracht (ongeveer) pups levensvatbaar zijn?
Groet,
Jacqueline
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pups levensvatbaar?
Moderator: moderatorteam
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- katia
- nieuw lid
- Contacteer:
vanaf de 57ste dag en al die vroeger is zal niet in leven blijven. Omdat de laatste dagen hun longblaasjes ontwikkelen 
Alles die klein en snoezig is? dus de chihuahua!
www.elperromexicano.be
www.elperromexicano.be
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb hier een nest gehad, wat op dag 53 is geboren, dat weet ik zeker, omdat er maar 1 dekking is geweest.katia schreef:vanaf de 57ste dag en al die vroeger is zal niet in leven blijven. Omdat de laatste dagen hun longblaasjes ontwikkelen
de teef was ontzettend zwaar, klein ras, op de morgen van dag 53 werd ik wakker van haar, ze was aan het graven, hijgen enz, ik denk nee he, wat zullen we nou krijgen, naar haar vulva keken, en ze had uitvloeing, shit.. naar beneden met haar, en met dat we op de bank waren, gooide ze er een pup uit, dood, in de komende uren nog 2 dode pups. contact gehad met de da en die zei ook, je kunt niks doen, als het begint begint het en de kans dat er iets levends tussen zit is heeeeel klein. na die drie dode pups stopte ze, en ging ze slapen, dat heeft ze bijna de he;e dag gedaan ( ik heb haar uiteraard goed in de gaten gehouden en getemp, maar ze was "in orde"verder) s'vanonds begon ze opnieuwd te graven en te hijgen en ja weer persweeen, ik zat me al voor t bereiden op nog meer dode pups moeten opruimen
en de volgende twee dagen, is er 1 pup toch overleden, tja dat was niet raar, maar 5 pups hebben het dus overleefd en zijn opgegroeid tot gezonde volwassen honden. het was zwaar de eerste 2 weken, om het uur flessen en/of aanleggen, mams had genoeg melk, maar odat ze zo klein en prematuur waren, hadden ze de eerste week te weinig kracht om lang genoeg aan de tepel te blijven hangen, ook was het voor de moeder best lastig, deze pups konde de eerste week, 10 dagen, niet veel, dus ook niet genoeg geluid maken als moeders er bv op ging staan of zitten, dus ik heb er 2 weken bijna naast geleefd. daarna was het eigenlijk pas een normaal nest
dit is dus echt uitzonderlijk en zal niet vaak ze voorkomen, maar het kan dus wel
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
collega fokker van mij heeft een nest op 55 dagen gehad 8 stuks en allemaal blijven leven.
zelf heb ik de laatste keer met 62 dagen een nest gehad(van 1 dekking) met 2 prematuren erin, waarvan er 1 niet is blijven leven. van een teef die me altijd grote pups van rond de 250 gram gaf en nu ineens 2 stuks van net 120gram, dat is wel effe schrikken.
wat me opviel aan deze pups is dat de fontonel nog niet gesloten was, pas na 2 weken was ook de schedel goed gesloten. het manneke is nu 11 maanden en een gezonde flinke vent geworden, niets meer van te zien dat ie ooit prematuur is geweest.
dus niet alleen bij te vroeg geboren pups komen prematuren voor.
zelf heb ik de laatste keer met 62 dagen een nest gehad(van 1 dekking) met 2 prematuren erin, waarvan er 1 niet is blijven leven. van een teef die me altijd grote pups van rond de 250 gram gaf en nu ineens 2 stuks van net 120gram, dat is wel effe schrikken.
wat me opviel aan deze pups is dat de fontonel nog niet gesloten was, pas na 2 weken was ook de schedel goed gesloten. het manneke is nu 11 maanden en een gezonde flinke vent geworden, niets meer van te zien dat ie ooit prematuur is geweest.
dus niet alleen bij te vroeg geboren pups komen prematuren voor.