De onderkant van Mikey zijn ballen zijn donkerpaars.Hij likt ook heeeeel veel aan z'n ballen. Aan z'n piemeltje heb ik niks raars gezien. Maar ik vind z'n ballen ook wat schraal en als ik er aan zit vind hij het ook niet fijn en probeert hij weg te komen. Mijn ouders vonden het wel meevallen en zeiden dat ik er vaseline op moest doen, maar ik maak me toch nog zorgen. M'n vader zei dat het een pigmentvlek is, maar ik vind het wel raar dat er dan alleen dáár een pigmentvlek zit en niet ergens anders op zijn buik. Maar als ik naar hem kijk zit hij 9 van de 10 keer aan zijn ballen te likken. Hoe lang hij dit doet kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk wel twee weken of misschien wel langer, maar het is me nu pas opgevallen hoe vaak hij het eigenlijk doet.Het liefst zou ik met hem naar de DA gaan, maar daar heb ik zelf natuurlijk niks over te zeggen. Ik heb ook eventjes op internet gekeken, maar ik heb ook niks gezien dat hiermee overeenkomt. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paarse testikels...Normaal?
Moderator: moderatorteam
- Mikeybeer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier
- Aantal honden: 3
Paarse testikels...Normaal?
Hoi, ik heb een vraag. Het kan een hele domme vraag zijn, maar ik weet het gewoon niet.
De onderkant van Mikey zijn ballen zijn donkerpaars.Hij likt ook heeeeel veel aan z'n ballen. Aan z'n piemeltje heb ik niks raars gezien. Maar ik vind z'n ballen ook wat schraal en als ik er aan zit vind hij het ook niet fijn en probeert hij weg te komen. Mijn ouders vonden het wel meevallen en zeiden dat ik er vaseline op moest doen, maar ik maak me toch nog zorgen. M'n vader zei dat het een pigmentvlek is, maar ik vind het wel raar dat er dan alleen dáár een pigmentvlek zit en niet ergens anders op zijn buik. Maar als ik naar hem kijk zit hij 9 van de 10 keer aan zijn ballen te likken. Hoe lang hij dit doet kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik denk wel twee weken of misschien wel langer, maar het is me nu pas opgevallen hoe vaak hij het eigenlijk doet.Het liefst zou ik met hem naar de DA gaan, maar daar heb ik zelf natuurlijk niks over te zeggen. Ik heb ook eventjes op internet gekeken, maar ik heb ook niks gezien dat hiermee overeenkomt. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is.

De drie knapste mannen van de wereld...
-
chrico
- Zeer actief
Re: Paarse testikels...Normaal?
Beetje moeilijk om er iets over te zeggen maar veelvuldig likken kan allerlei oorzaken hebben en uiteindelijk ook zelf iets veroorzaken. Maak er eens een foto van, van alleen zijn ballen dan he want iedereen weet wel hoe het eruit ziet als een hond zijn ballen wast 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Is deze kleur anders dan anders dan?
Het mag stom zijn
maar ik kijk bij de jongens met regelmaat naar "het zaakie" om dan ook te kunnen zien als en wanneer het gaat afwijken van normaal.
Met kou kan eea veranderen
Suzanne
Het mag stom zijn
Met kou kan eea veranderen
Suzanne
- Mikeybeer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier
http://i43.tinypic.com/2uiu2ok.jpg hier is een foto.
het is ook erg schraal en op sommige plekjes ook een beetje rood en kapot
het is ook erg schraal en op sommige plekjes ook een beetje rood en kapot

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Voelen ze ook warm aan? Ze horen wat koel aan te voelen. Zijn beide ballen ongeveer even groot?
Als het echt paars is lijkt het me iets met de bloedtoevoer te maken hebben. Misschien heeft hij wel wat last van het koude weer?
Ik zou toch even langs de da gaan om het na te laten kijken. Vooral omdat het hem lijkt te irriteren. Misschien is het met een simpel zalfje te verhelpen Goed dat je zo oplettend bent trouwens.
*edit: ik zie nu de foto. Het lijkt me wat geirriteerd. Het "paarse" kan ook wat pigment zijn, maar dat kan op een foto anders lijken.
Ik zou het toch even door de da na laten kijken. Als hij maar blijft likken gaat het alleen nog maar erger irriteren
Als het echt paars is lijkt het me iets met de bloedtoevoer te maken hebben. Misschien heeft hij wel wat last van het koude weer?
Ik zou toch even langs de da gaan om het na te laten kijken. Vooral omdat het hem lijkt te irriteren. Misschien is het met een simpel zalfje te verhelpen Goed dat je zo oplettend bent trouwens.
*edit: ik zie nu de foto. Het lijkt me wat geirriteerd. Het "paarse" kan ook wat pigment zijn, maar dat kan op een foto anders lijken.
Ik zou het toch even door de da na laten kijken. Als hij maar blijft likken gaat het alleen nog maar erger irriteren
Laatst gewijzigd door freskin op 05 feb 2012 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Mikeybeer
- Vaste gebruiker
ze zijn warm. wel ongeveer even groot

- freskin
- Zeer actief
Dat kan wijzen op irritatie/ontsteking. Door het vele likken waarschijnlijk. Ik zou het even na laten kijken voor de zekerheid. Een zalfje kan de jeuk al weg nemen.Mikeybeer schreef:ze zijn warm. wel ongeveer even groot
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Mikeybeer
- Vaste gebruiker
dankje wel voor de hulp. voel me toch al iets geruster nu .
edit haahahahha
mikey gaf niet echt toestmming :}maar het is voor zijn eigen bestwil. Vaseline, dankej dat hebben we wel staan.
Ik vraag het zoiezo nog even bij de behendigheidstraining dinsdag. ^^
dank jullie wel
edit haahahahha
mikey gaf niet echt toestmming :}maar het is voor zijn eigen bestwil. Vaseline, dankej dat hebben we wel staan.
Ik vraag het zoiezo nog even bij de behendigheidstraining dinsdag. ^^
dank jullie wel
Laatst gewijzigd door Mikeybeer op 05 feb 2012 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maar, als je twijfelt, gewoon even naar de DA.. dat ze wat warmer zijn en die plekjes er rondomheen zou ik niet meteen als alarmerend zien maar wel als "anders dan anders".
Dan liever een keer teveel naar de DA dan te weinig.
Suzanne
Suzanne
- Mikeybeer
- Vaste gebruiker
Suzanne123 schreef:Maar, als je twijfelt, gewoon even naar de DA.. dat ze wat warmer zijn en die plekjes er rondomheen zou ik niet meteen als alarmerend zien maar wel als "anders dan anders".
Suzanne
ja ik ga het zoiezo nog evenbij behendigheid vragen dinsdag, zei weten er ook altijd wel veel vanaf, en als zei ook twijfelen, dan ga ik naar de dierenarts

-
Wilm@

Barça zijn testikels.
Het is bij jouw hond inderdaad rondom iets vurig. Misschien een zalfje op homeopatische basis? Vanwege het likken.
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 05 feb 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, inmiddels niet meer, maar ALS ik echt twijfel ga ik wel.Nanna schreef:Volgens mij verdient die DA van jou goudgeld aan jeSuzanne123 schreef:Maar, als je twijfelt, gewoon even naar de DA.. dat ze wat warmer zijn en die plekjes er rondomheen zou ik niet meteen als alarmerend zien maar wel als "anders dan anders".
Suzanne
Zo vind ik ook dat als TS twijfelt ze dan toch geen risico moet nemen en toch even langs, met hond en al
Suzanne
-
blondie
- Zeer actief
Finn, fihinn... he jongen toe nou ik wil alleen je ballen op de kiek zetten, gut jong, werk nu even meeWilm@ schreef:
Barça zijn testikels.
Het is bij jouw hond inderdaad rondom iets vurig. Misschien een zalfje op homeopatische basis? Vanwege het likken.
Kom op nou man, er is een ballentopic werk nou meeheee!
Nee, het ging niet werken
Overmatig likken is niet ok, maar hier zit meneer vaak zijn pipie schoon te likken. Penis. Niet echt zijn ballen. Overdaad schaadt dus als er teveel ergens aan gelikt wordt dan is er vaak wel iets aan de hand. (dit bedoel ik puur serieus voor er mensen daar over willen vallen
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik vind zijn "ballen" er redelijk normaal uit zien, die van Shadow (RIP) zagen er ook zo uit
die van Darko zien er in de zomer ook zo uit, nu in de winter heeft hij er een "pelsfrakske" rond
die van Darko zien er in de zomer ook zo uit, nu in de winter heeft hij er een "pelsfrakske" rond
- krullie
- Zeer actief
ziet er normaal uit hoor.
zie er niks vreemds aan.
zie er niks vreemds aan.
-
Wilm@
Dat heb ik als volgt opgelost. "Barça, Lig, Rol (gaat op zijn rug liggen) en Blijf!" Alle tijd voor een prachtfoto, al moest ik zijn staartje wel met mijn linkerhand opzij houden. Iets in hem zal wel gezegd hebben: 'Hè, dit benne mijn ballen!'blondie schreef:Finn, fihinn... he jongen toe nou ik wil alleen je ballen op de kiek zetten, gut jong, werk nu even meeWilm@ schreef:
Barça zijn testikels.
Het is bij jouw hond inderdaad rondom iets vurig. Misschien een zalfje op homeopatische basis? Vanwege het likken.![]()
Nee, het ging niet werken![]()
![]()
-
blondie
- Zeer actief
Die van Finn zien er ook zo ongeveer uit hoorWilm@ schreef:Dat heb ik als volgt opgelost. "Barça, Lig, Rol (gaat op zijn rug liggen) en Blijf!" Alle tijd voor een prachtfoto, al moest ik zijn staartje wel met mijn linkerhand opzij houden. Iets in hem zal wel gezegd hebben: 'Hè, dit benne mijn ballen!'blondie schreef:Finn, fihinn... he jongen toe nou ik wil alleen je ballen op de kiek zetten, gut jong, werk nu even meeWilm@ schreef:
Barça zijn testikels.
Het is bij jouw hond inderdaad rondom iets vurig. Misschien een zalfje op homeopatische basis? Vanwege het likken.![]()
Nee, het ging niet werken![]()
![]()
Mijn hemel ik ga toch even een ander fototopic opzoeken voor ik naar bed ga met de foto van de ballen van Barca op mijn netvlies
- freskin
- Zeer actief
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- BoBe
- Actief
- Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Allemachtig ... ik heb heel wat ballen voorbij zien komen toen ik naar beneden scrollde ... zo ...
Het klinkt als een irritatie van de balzak. Kan gebeuren. Even flink insmeren met vaseline. Als dat niet helpt, zal er toch even een zalfje van de DA opgehaald moeten worden.
Het klinkt als een irritatie van de balzak. Kan gebeuren. Even flink insmeren met vaseline. Als dat niet helpt, zal er toch even een zalfje van de DA opgehaald moeten worden.
Groetjes,
Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents

Ylona

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Hahaha, ik wilde een foto maken van Bruno's ballen, mocht niet van mijn vriend. Hij houdt zijn hand ervoor.(rare wijven ook, grumbl) Maar die zijn ook pimpelpaars, en laatst nog gechecked en okee bevonden door de huisarts. Is pigment, net zoiets als een grote moedervlek. Hij wast ze alleen elke ochtend heel netjes. Zijn penis wil nog wel eens uithangen dus die wast ie wat vaker, het is gewoon een hele nette jongen!
(voor de mensen die nog steeds denken dat ik Bruno's penis vies vindt en hem daarom wil laten castreren, neen, ik vind/vond het (hem?) niet vies en ik ga hem niet laten castreren maar zou dat sowieso nooit een reden vinden om te castreren.)
Als je hond zijn ballen zoveel wast, zal hij een zalfje ook oplikken, dus dan moet het niet giftig oid zijn, vaseline is wel okee geloof ik. Als de grootte of de vorm verandert van zijn ballen, heb je wel een reden om naar de dierenarts te gaan, vind ik. Anders zou ik het even aankijken.
(voor de mensen die nog steeds denken dat ik Bruno's penis vies vindt en hem daarom wil laten castreren, neen, ik vind/vond het (hem?) niet vies en ik ga hem niet laten castreren maar zou dat sowieso nooit een reden vinden om te castreren.)
Als je hond zijn ballen zoveel wast, zal hij een zalfje ook oplikken, dus dan moet het niet giftig oid zijn, vaseline is wel okee geloof ik. Als de grootte of de vorm verandert van zijn ballen, heb je wel een reden om naar de dierenarts te gaan, vind ik. Anders zou ik het even aankijken.
- BoBe
- Actief
- Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
De kleur van de zak onderaan is idd wel iets donkerder, maar niet geschilferd en hij zit er nogal veel aan. Klinkt mij als irritatie in de oren.
Groetjes,
Ylona

Ylona

- freskin
- Zeer actief
Nanna schreef:Volgens mij is de huid van de zak van je man/vriend ook donkerder dan de rest van het lichaam.
We gaan vanavond allemaal even uit-ge-breid kijken![]()
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Zet je dan ook even zijn gezicht op de foto als je het vraagtfreskin schreef:Nanna schreef:Volgens mij is de huid van de zak van je man/vriend ook donkerder dan de rest van het lichaam.
Daar heb ik nooit zo op gelet. Moet ik toch eens bestuderen....*pakt alvast een vergrootglas en een sterke lamp* Ik zal vanavond eens vragen of ik een foto mag maken

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nee serieus, dat is vet interessant om te bekijken, mannentestikels. Echt waar. De huid is namelijk continue in beweging op de balzak, als je van dichtbij kijkt, kun je dat zien. De huid krimpt en zet uit en dat zorgt voor een soort golfbeweging, beetje moeilijk uit te leggen dus kijk vanavond maar, hihi. De kleur vind ik niet zo interessant maar dat voortdurend heen en weer golven van de huid, dat zie je nergens anders op het lichaam.
- freskin
- Zeer actief
Pemba schreef:Zet je dan ook even zijn gezicht op de foto als je het vraagtfreskin schreef:Nanna schreef:Volgens mij is de huid van de zak van je man/vriend ook donkerder dan de rest van het lichaam.
Daar heb ik nooit zo op gelet. Moet ik toch eens bestuderen....*pakt alvast een vergrootglas en een sterke lamp* Ik zal vanavond eens vragen of ik een foto mag maken
@Fizgig: Heb jij er dan zo lang met je neus bijgehangen dat je dat hebt kunnen zien?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hoe hij het doet, geen ideeNanna schreef:Haahahahaha!vania schreef:
maar zelfs in de zomer, heeft hij met momenten zwarte hangballen en andere momenten hangen zo mooi hoog tussen zijn poten en zijn ze bedekt onder zijn "blonde" haren
eigenlijk best raar en ook geen gezicht als dat haar er weer eens af is
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Heb je het nou over je vriendFizgig schreef:Hahaha, ik wilde een foto maken van Bruno's ballen, mocht niet van mijn vriend. Hij houdt zijn hand ervoor.(rare wijven ook, grumbl) Maar die zijn ook pimpelpaars, en laatst nog gechecked en okee bevonden door de huisarts. Is pigment, net zoiets als een grote moedervlek. Hij wast ze alleen elke ochtend heel netjes. Zijn penis wil nog wel eens uithangen dus die wast ie wat vaker, het is gewoon een hele nette jongen!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Tank
- Zeer actief
Meid, dat is me nooit opgevallen bij die van mij. Jouw vriend heeft toverballen zeker?Fizgig schreef:Nee serieus, dat is vet interessant om te bekijken, mannentestikels. Echt waar. De huid is namelijk continue in beweging op de balzak, als je van dichtbij kijkt, kun je dat zien. De huid krimpt en zet uit en dat zorgt voor een soort golfbeweging, beetje moeilijk uit te leggen dus kijk vanavond maar, hihi. De kleur vind ik niet zo interessant maar dat voortdurend heen en weer golven van de huid, dat zie je nergens anders op het lichaam.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Toch is het zoTank schreef:Meid, dat is me nooit opgevallen bij die van mij.Fizgig schreef:Nee serieus, dat is vet interessant om te bekijken, mannentestikels. Echt waar. De huid is namelijk continue in beweging op de balzak, als je van dichtbij kijkt, kun je dat zien. De huid krimpt en zet uit en dat zorgt voor een soort golfbeweging, beetje moeilijk uit te leggen dus kijk vanavond maar, hihi. De kleur vind ik niet zo interessant maar dat voortdurend heen en weer golven van de huid, dat zie je nergens anders op het lichaam.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.