Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yuma

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Yuma

Ongelezen bericht door crutz »

Nu nog in LA, maar bijna onderweg
4,5 maand oud nu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Yuma

Checking in
Afbeelding

Owwww en Anna is gewoon klein dus Yums niet extreem groot
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat een leukerd!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een mooi hondje!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mooie kop heeft hij!
Zie ik het goed dat hij daar al met een prikband om liep?
Succes met je nieuwe aanwinst, je hebt nu een aantal behoorlijk jonge honden met hem erbij toch?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Mooie kop heeft hij!
Zie ik het goed dat hij daar al met een prikband om liep?
Succes met je nieuwe aanwinst, je hebt nu een aantal behoorlijk jonge honden met hem erbij toch?
Ja hou op. Op de video's ook al gezien dat hij aan een RVS prikker liep en hier zo'n plastic ding. Voor de vlucht wat ik zag alleen stoffen bandje. Eerst maar eens tuigje en vaste band hier thuis ;)

2 jonge reuen voor de sport dan. AceII & Yuma, waarbij Ace laat is in volwassen worden en op kunnen pakken en Yuma vroeg. Ga ze dus "omdraaien" in tempo van africhting.

Lyka (jonge teef van 2 jaar, die daar net boven zit) is niet voor de sport. Doe met de teven (en jonge honden) vooral zoek en speurwerk.

Oh en Dagmar (Maart) heeft straks de primeur met ontmoeten. Route Parijs - huis komt praktisch langs haar ;)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik kijk er naar uit. :ok:
Precies wel wat zwakke polsen he? Maar kan mss aan de foto liggen en groeifase uiteraard;
crutz
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ik kijk er naar uit. :ok:
Precies wel wat zwakke polsen he? Maar kan mss aan de foto liggen en groeifase uiteraard;
Viel me ook op. Ga t zien. Denk als ik de ouders zie en lijnen ken vooral leeftijd en mss iets bespiering maar ook dat kan leeftijd zijn.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het wel meevallen met zijn polsen, denk dat het ook wat vertekent vanwege de behoorlijk aanwezige groeischijven bij zijn polsgewrichten.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Polsen vallen idd erg mee. Is overigens ook niet zo groot als hij lijkt ;)

Heerlijke vrije pup
https://vimeo.com/116603351

https://vimeo.com/116603432
maart
Zeer actief

beloftevol hondje :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Vannacht als een blok geslapen, vanochtend van achter de puppypanelen kennisgemaakt met Pip en Bazooka. Goede eetlust en netjes zuiver.

Zoals verwacht / verteld vlotter dan Ace in z'n ontwikkeling, sneller kwaad.

https://vimeo.com/116629600
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

crutz schreef:Polsen vallen idd erg mee. Is overigens ook niet zo groot als hij lijkt ;)

Heerlijke vrije pup

Voor de duvel niet bang! :devil:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Dag 1 thuis. In de woonkamer zo bovenop de salontafel, buiten met Bazooka & Pip gewoon alsof hij niet anders gewend is. Komt wel goed zo.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Polsen vallen idd erg mee. Is overigens ook niet zo groot als hij lijkt ;)

Heerlijke vrije pup

Waarom stopte je met filmen bij het tweede filmpje? :engel:

Leuk kereltje, ook dat van midden op tafel staan :cheer: :LOL:

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Omdat we bij de auto waren ;)
Suske
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Omdat we bij de auto waren ;)
Oh, ik dacht even dat hij onderweg was naar iemands enkels :LOL:

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

De ochtend van dag 2. Hij is wat beweegelijk wat soms resulteert in dit soort foto's
Afbeelding

Afbeelding

Soms net binnen de marges
Afbeelding

Afbeelding

En ook nog goed gelukte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En erg blij met mn nieuwe camera. Eindelijk weer meer dan alleen iPhone foto's ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Yuma

Dubbel
Laatst gewijzigd door crutz op 15 jan 2015 05:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Een keer die fotoserie is genoeg :tongue: :lol1:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok:
Dat rode bandje ziet er een stuk prettiger uit dan die plastic prikker :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lief hondje om te zien en ook veel leuker zo vrij en spelend. Even een vraag, mogen deze pups nog lekker baby zijn en even lekker bij de baas liggen slapen? Deze vraag heeft niks met jou te maken maar jij weet het antwoord vast wel en ik weet dat jij niet over de zeik gaat van zulke vragen.
Ik merk en zie nl vaak dat pups die gaan werken zo kaal verzorgd worden. Prikkers om, vastgebonden en in de kennel. Soms vind ik dat zielig. Mijn herders waren juist zo ontzettend aanhankelijk en zachtaardig naar mij toe. Echte gevoelige lieve honden die heel erg lijfelijk en contactgericht waren. Daar werden ze in geval van Eva en Wuilus echt niet soft van. Soms vind ik het zielig als een pup later gaat werken en daarom geen slapen bij de baas, samen op de bank en lekker veilig zijn als pup moeten missen bij sommige mensen. Ik zeg overigens niet dat dat bij jou zo gaat. Jouw foto's laten een lieve blije pup zien.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Lief hondje om te zien en ook veel leuker zo vrij en spelend. Even een vraag, mogen deze pups nog lekker baby zijn en even lekker bij de baas liggen slapen? Deze vraag heeft niks met jou te maken maar jij weet het antwoord vast wel en ik weet dat jij niet over de zeik gaat van zulke vragen.
Ik merk en zie nl vaak dat pups die gaan werken zo kaal verzorgd worden. Prikkers om, vastgebonden en in de kennel. Soms vind ik dat zielig. Mijn herders waren juist zo ontzettend aanhankelijk en zachtaardig naar mij toe. Echte gevoelige lieve honden die heel erg lijfelijk en contactgericht waren. Daar werden ze in geval van Eva en Wuilus echt niet soft van. Soms vind ik het zielig als een pup later gaat werken en daarom geen slapen bij de baas, samen op de bank en lekker veilig zijn als pup moeten missen bij sommige mensen. Ik zeg overigens niet dat dat bij jou zo gaat. Jouw foto's laten een lieve blije pup zien.

Oo de bank en in bed komt hier geen 1 hond, maar verder mogen ze zeker lekker pup zijn. Groeien deels binnen op (niet alleen anders is de overgang zo groot) buiten tussen de 2-3 terrein honden. Ace mag er nog niet zonder toezicht bij. Die is erg lomp, maar dat mag ook voor een puber van 10mnd.

Kaal verzorgd geeft in mijn ogen inderdaad geen band met je pup en geen band is niet optimaal werken ;) dus verlies je beiden alleen maar. Samen op pad, samen dingen doen en dingen ontdekken.
Een iets jongere pup ligt bij mij dan nog gewoon op de voorstoel (wel vast) daar is Yuma al iets te groot en onvoorspelbaar voor ivm veiligheid ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

En aanvullend. In de tijd met de xhh kon er niks samen, moest ik altijd op m'n hoede zijn dat er niet 1 te dicht bij de kennel van een ander kwam en dat is nu niet meer zo. Heerlijk. De honden die op t terrein lopen kan ik qua pups/jonge honden alles bij elkaar gooien en ook de kennelhonden zou vast kunnen, want ik hoef bij passeren of langs elkaar zetten nergens meer oo te letten, maar ben daar zelf met teef-teef combinaties nog wat voorzichtig.

M'n huidige sportreu kan ook met alles, reuen, teven, zonder problemen. Snap niet dat ik deze "rust" in het verleden niet gemist heb ;)
laeken
Zeer actief

Fijn en super dat je antwoord wilde geven. Klinkt prima en bed of bank heeft weinig met genegenheid te maken natuurlijk maar was een voorbeeld. Ik ben ooit ergens wat gaan kopen via marktplaats en de eigenaar bleek een africhter. Pup van 7 weken zat in een kennel met platen er omheen en de voorkant richting een dikke heg. Pup zag niks en kreeg met die leeftijd geen genegenheid maar werd berispt voor piepen. Mocht niet uit de kennel en ik mocht er niet heen om hem te aaien. Hij moest een werkhond worden. Mijn maag draaide om en ik wist dat ik niks voor het hondje kon doen.

Gelukkig is dat geen regel en geen standaard gedachte om zo met werkhonden om te gaan. Ik wist dat natuurlijk al omdat hier ook genoeg africhters zitten maar ik vroeg het me af omdat ik in de foto's vanuit zijn vorige huis ook weinig genegenheid zie.
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

mooi koppie heeft ie :I:
Afbeelding
maart
Zeer actief

laeken schreef:Fijn en super dat je antwoord wilde geven. Klinkt prima en bed of bank heeft weinig met genegenheid te maken natuurlijk maar was een voorbeeld. Ik ben ooit ergens wat gaan kopen via marktplaats en de eigenaar bleek een africhter. Pup van 7 weken zat in een kennel met platen er omheen en de voorkant richting een dikke heg. Pup zag niks en kreeg met die leeftijd geen genegenheid maar werd berispt voor piepen. Mocht niet uit de kennel en ik mocht er niet heen om hem te aaien. Hij moest een werkhond worden. Mijn maag draaide om en ik wist dat ik niks voor het hondje kon doen.

Gelukkig is dat geen regel en geen standaard gedachte om zo met werkhonden om te gaan. Ik wist dat natuurlijk al omdat hier ook genoeg africhters zitten maar ik vroeg het me af omdat ik in de foto's vanuit zijn vorige huis ook weinig genegenheid zie.
ik vrees dat het toch een regel is hoor...
andere omgang is de dag van vandaag al geen uitzondering meer, maar standaard zou ik het nog niet noemen. Ik krijg zelfs nog de verwijten dat ik te veel mijn hond vrij laat, moest ik wat privileges afpakken, dan zou hij nog beter gaan werken.
WTF kan die hond nog beter gaan werken dan hetgeen hij nu al doet :U:
Op het wk is hij van de Belgen ook de enige die mee het hotel/restaurant/stadion/... binnen gaat, de rest verblijft altijd in de auto.
laeken
Zeer actief

Ik begrijp dat niet. Mij werd op een africhtings club ook medegedeeld dat Eva beter niet los in huis kon maar dat we haar in een bench moesten houden. Altijd. En dat ze dan als ze eruit mocht heel gretig zou werken. Vreselijke adviezen en ik vrees dat veel nieuwe leden daar dat advies opvolgen.

Eva lag languit op de bank en ik heb zelden een hond gehad die zo weinig motivatie nodig had om te willen werken. Al riep je een letter dan wilde ze nog een commando uitvoeren. Leek wel alsof opdrachten voor haar op zichzelf al beloning waren. Als je zei spring dan sprong ze en daar hoefde ze niks voor. Springen vond ze al leuk genoeg. Jammer dat er zo ouderwets en vreemd naar de honden gekeken wordt door een aantal mensen.

Volgens mij werkt een hond met een innige band met zijn baas veel beter dan een hond die gedrild is en die voor iedereen werkt waar hij respect voor heeft moeten krijgen.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Het gaat er bij mij ook niet in, ik zou het ook echt absoluut niet zo willen.

Paar maanden geleden was ik bij iemand gaan kijken die een hond te koop had, had er interesse in voor iemand van de politie. Dat was echt zo een cliché vb van een 'ringman'
Honden vanachter in de tuin, inderdaad met dichte platen ervoor, magere honden, ruikende kennels (niet stinken, maar proper was het ook niet), eenmaal hondje eruit, hond springen uit enthousiasme maar na een 'Ei, voet :S: ' van de baas, ineenduiken naast het baasje, kort kwispelen etc.

Echt sneu. Hondje uiteraard niet meegenomen.
Maar dergelijke stresssignalen zie ik toch nog regelmatig, honden die niet weten hoe ze zich moeten gedragen tov hun baas, gewoon omdat ze ze weinig zien en als ze ze zien, dan is het ook niet om even te kroelen ofzo.
Dan moeten ze wérken :pffff: :ugh:

Er is gelukkig verbetering, dat mag zeker gezegd worden ! Maar verdwenen is het zeker (nog) niet.
laeken
Zeer actief

Mensen die lief met hun honden zijn moeten wedstrijden gaan winnen en hun mond open trekken over hoe het ook kan. Hoe het beter kan. Hondentaal is een onderdeel van werken met honden. Wat is er mooi aan een stresshond die bij zit zijn staart spant en op zijn kont valt? Een kwispelend hoog staartje en een vragende blik is wat je wil zien. Een hond die zijn kop in de liefdevolle hand van zijn baas legt en vertrouwen heeft.
Afbeelding
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Wat een heerlijk vrij hondje
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”