Één woord: grenzen.
Ik vind het echt verbijsterend hoe maar genegeerd wordt om gewoon eens tegen die hond te zeggen dat je het niet wilt.
Ik weet niet hoe je hier bij komt hoor. Ik heb hem echt wel duidelijk gemaakt dat ik dat niet tolereer. Nekvel gepakt, lip omhoog getrokken, tegen elkaar gedrukt enz. Op zijn zij gelegd, maar dit soort dingen lijken het alleen maar erger te maken, hij schrikt er niet echt van.
Dus alternatief was in zijn bench leggen maar zijn bench is zijn rustplaats dus dat wilde ik eigenlijk ook niet meer. vandaar dat we de ruimte verlaten. Op Internet lees je toch ook als hij van zijn roedel gescheiden wordt dat ie dat erg vind en misschien wel na gaat denken: als ik bijt wordt ik van mijn roedel gescheiden...[/quote]
jouw pup legt de connectie tussen van zijn roedel gescheiden worden en het bijten niet.
honden zijn van het lik-op-stuk gebeuren, niet van de lange termijn bestraffing.
als je hem alleen het bijten verbiedt en geen alternatief geeft zal het allemaal niet zo helpen.
juist door hem een alternatief te bieden kun je het ongewenste gedrag ombuigen naar iets dat wel gewenst en dus goed is.
dat bijten zal niet stoppen voorlopig, het bijten in jou kun je wel stoppen.[/quote]
Dat wordt steeds al gezegd en dat is zo belangrijk!
Juist laten zien wat WEL mag en niet alleen maar bestraffen[/quote]
Laten zien wat wel mag doen we genoeg. Hij krijgt vervanging en snoepjes etc. voor truukjes. Hij leert snel zitten, liggen, los als hij snoepje of kipje ziet / ruikt.
Het zijn veel andere momenten van de dag als hij wilde buien krijgt. Er gebeurd dan iets met hem, wordt wild sprint rond in de tuin en als ik hem oppak omdat hij ergens is waar ie op de een of andere manier toch kan komen, gaat ie zich op mijn richten. Sinds kort ga ik de strijd aan ofwel ik probeer hem te laten schrikken, na een minuutje soms 2 geeft ie het op en loopt weg maar als als hij iemand anders ziet staan bijt hij bij hen in de benen, en even later ook weer bij mij. Een wilde bui kan 5 minuten duren maar ook een half uur. Uitgerust of niet.
Alternatief geven in zijn bek: hij doet zijn bek niet open en als ik hem losmaak, vervolgens in zijn bek probeer te stoppen pakt hij het niet.
Ik heb wel meer puppies zien bijten maar geen van allen zoals onze Lucas dat doet. Hij is bijna 10 weken maar als ie aan je benen hangt lijkt het geen puppie meer. Hij komt terug als een bezetene. OP deze manier kunnen kinderen ook niet met hem omgaan als hij hen bijt dus wordt het toch een probleem.
Het gaat er mij eigenlijk om dat we het niet verkeerd aan moeten pakken zodat hij dit gedrag ook vertoond als hij volwassen is.
Hardhandig wordt het erger en langer. Uit de kamer lopen is weer te soft, tja het is niet makkelijk maar wil het toch goed doen. Voor de kinderen is het het beste dat ze hem negeren en uit de kamer lopen als hij weer onverwachts in de benen hangt zonder dat de benen bewegen overigens.
Het zijn de buien die het hem doen..

FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers