Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

freddie
Vaste gebruiker

Re: Bijten

Ongelezen bericht door freddie »

[quote="ranetje[/quote]

Één woord: grenzen.

Ik vind het echt verbijsterend hoe maar genegeerd wordt om gewoon eens tegen die hond te zeggen dat je het niet wilt. :U:[/quote]

Ik weet niet hoe je hier bij komt hoor. Ik heb hem echt wel duidelijk gemaakt dat ik dat niet tolereer. Nekvel gepakt, lip omhoog getrokken, tegen elkaar gedrukt enz. Op zijn zij gelegd, maar dit soort dingen lijken het alleen maar erger te maken, hij schrikt er niet echt van.
Dus alternatief was in zijn bench leggen maar zijn bench is zijn rustplaats dus dat wilde ik eigenlijk ook niet meer. vandaar dat we de ruimte verlaten. Op Internet lees je toch ook als hij van zijn roedel gescheiden wordt dat ie dat erg vind en misschien wel na gaat denken: als ik bijt wordt ik van mijn roedel gescheiden...[/quote]
jouw pup legt de connectie tussen van zijn roedel gescheiden worden en het bijten niet.
honden zijn van het lik-op-stuk gebeuren, niet van de lange termijn bestraffing.

als je hem alleen het bijten verbiedt en geen alternatief geeft zal het allemaal niet zo helpen.
juist door hem een alternatief te bieden kun je het ongewenste gedrag ombuigen naar iets dat wel gewenst en dus goed is.
dat bijten zal niet stoppen voorlopig, het bijten in jou kun je wel stoppen.[/quote]
Dat wordt steeds al gezegd en dat is zo belangrijk! :ok:
Juist laten zien wat WEL mag en niet alleen maar bestraffen[/quote]

Laten zien wat wel mag doen we genoeg. Hij krijgt vervanging en snoepjes etc. voor truukjes. Hij leert snel zitten, liggen, los als hij snoepje of kipje ziet / ruikt.
Het zijn veel andere momenten van de dag als hij wilde buien krijgt. Er gebeurd dan iets met hem, wordt wild sprint rond in de tuin en als ik hem oppak omdat hij ergens is waar ie op de een of andere manier toch kan komen, gaat ie zich op mijn richten. Sinds kort ga ik de strijd aan ofwel ik probeer hem te laten schrikken, na een minuutje soms 2 geeft ie het op en loopt weg maar als als hij iemand anders ziet staan bijt hij bij hen in de benen, en even later ook weer bij mij. Een wilde bui kan 5 minuten duren maar ook een half uur. Uitgerust of niet.
Alternatief geven in zijn bek: hij doet zijn bek niet open en als ik hem losmaak, vervolgens in zijn bek probeer te stoppen pakt hij het niet.

Ik heb wel meer puppies zien bijten maar geen van allen zoals onze Lucas dat doet. Hij is bijna 10 weken maar als ie aan je benen hangt lijkt het geen puppie meer. Hij komt terug als een bezetene. OP deze manier kunnen kinderen ook niet met hem omgaan als hij hen bijt dus wordt het toch een probleem.
Het gaat er mij eigenlijk om dat we het niet verkeerd aan moeten pakken zodat hij dit gedrag ook vertoond als hij volwassen is.
Hardhandig wordt het erger en langer. Uit de kamer lopen is weer te soft, tja het is niet makkelijk maar wil het toch goed doen. Voor de kinderen is het het beste dat ze hem negeren en uit de kamer lopen als hij weer onverwachts in de benen hangt zonder dat de benen bewegen overigens.

Het zijn de buien die het hem doen..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Weet je, je doet net of je iets speciaals hebt... iets wat niemand anders kent zo erg dat gedrag. Maar dit gedrag kent iedereen die ee beetje werkhond heeft. Daarbij is t vrij normaal gedrag alleen doordat t daar al vroeg duidelijk wordt gemaakt dat zwart zwart is en wit wit en grijs niet bestaat loopt t niet zo ver uit de hand als bij jou. Ik denk dat jij gillend gek was geworden van mijn honden als pup terwijl ik er mee kan lezen en schrijven maar ik mag dan ook graag wat eigen initiatief zien binnen mijn grenzen. Wat niet wil zeggen dat ik ze soms niet achter t behang had willen plakken of de zweetdruppeltjes op mn voorhoofd parelden ....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

een beloning voor iets dat ie goed doet is niet hetzelfde als een alternatief voor iets dat ie niet goed doet.
het één heeft niks met het ander te maken zelfs.

heel simpel gesteld:
je hond bijt in jou
je plukt hem van je af met de woorden 'nee, dat mag niet' met een lage stem wat kortaf uitgesproken
als je hem van je af hebt biedt je hem een speeltje (flosstouw of iets dergelijks, zodat je handen niet meteen aan gort gaan) aan en zegt daarbij, met een hoge vriendelijke stem 'dit mag wel' en je speelt samen met hem met dat flosstouw.
daarbij mag ie best trekken en brommen want je bent aan het spelen en spelen is leuk!
en als je dit consequent volhoudt valt vast en zeker het kwartje dat ie wel in speeltjes mag bijten maar niet in de baas zelf.

ik zou eerst dit maar eens onder controle zien te krijgen voordat je je druk maakt over wat er later allemaal gebeuren kan en inderdaad, zolang je hem geen manieren geleerd hebt is spelen met kinderen niet zo'n erg strak plan.
hou er wel rekening mee dat hoe langer je dit laat voortduren hoe moeilijker het wordt hem in het gareel te krijgen, dus ik zou er echt snel mee aan de slag gaan.
afleren is een stuk moeilijker dan aanleren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
freddie
Vaste gebruiker

malinois schreef:Weet je, je doet net of je iets speciaals hebt... iets wat niemand anders kent zo erg dat gedrag. Maar dit gedrag kent iedereen die ee beetje werkhond heeft. Daarbij is t vrij normaal gedrag alleen doordat t daar al vroeg duidelijk wordt gemaakt dat zwart zwart is en wit wit en grijs niet bestaat loopt t niet zo ver uit de hand als bij jou. Ik denk dat jij gillend gek was geworden van mijn honden als pup terwijl ik er mee kan lezen en schrijven maar ik mag dan ook graag wat eigen initiatief zien binnen mijn grenzen. Wat niet wil zeggen dat ik ze soms niet achter t behang had willen plakken of de zweetdruppeltjes op mn voorhoofd parelden ....

Dat bedoel ik niet zo voor sommige mensen maar als je beseft (en dat doe jij dus ook wel) hoe hard en "vals voor een puppie" onverwachts soms hij bijt, gromt en trekt en terugkomt, dan kun je volgens mij niet meer zeggen: gewoon negeren, net doen of hij lucht is enz. Ferm zeggen NEE en ander speeltje aanbieden is wat ik diverse malen gedaan heb maar als hij in zijn bui is dan pakt hij het speeltje echt niet.

Idd is het wellicht zo dat ik geen ervaring heb met puppies dus zal het wel aan mijn oplossingen liggen of ongeduld. Het is echter ook niet fijn als er mensen / kinderen op bezoek zijn die vervolgens een pup aan de teen hebben hangen...Dat kun je wel gewend zijn natuurlijk maar als je dat niet bent is dat even wennen.

Ik denk ook wel dat het een keertje overgaat maar dacht er even aan toen ik de pup duidelijk probeerde te maken met lippen knijpen (niet te hard) en andere fysieke zaken (ook niet boos of hard) dat het dan wel duidelijk zou zijn maar het werd alleen erger dus dat lijkt me ook niet goed als dat zo blijft...

Ik kijk het wel aan..Tis toch een lieverd hoor dus komt wel goed.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

je moet ook samen met hem spelen met dat speeltje.
het is veel leuker dat mensen gaan gillen of een andere reactie geven dan in je eentje met een dood speeltje spelen en dat lijkt me alleen maar logisch.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier mag pup er maar even bij als er bezoek is. Daarna mag ze of op een afgesloten stukje, of weer slapen in haar bench. Niet alleen omdat ze niet gewend zijn om gebeten te worden, maar ook omdat het nogal veel werk is om én het bezoek op te voeden én op pup te letten. (Sowieso hebben wij de eerste weken weinig tot geen bezoek, dan kan ik niet genoeg opletten of er niks gesloopt wordt, geplast of gepoept moet worden enzovoorts)

Met het nee en een speeltje is het echt een kwestie van volhouden en altijd een speeltje gereed hebben. Hier pakt ze het ook niet altijd, maar gewoon stug proberen. Met dat doordraaien is mijn ervaring dat ze dan gewoon overprikkeld zijn, soms is dat al heel snel na het wakker worden. Alsof ze dan niet goed genoeg geslapen hebben oid. En als ik zeker weet dat ze wél genoeg geslapen heeft, dan is dat het moment dat ik even wat leuke dingen train.
Verosjaak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Verosjaak »

Nou topic starter, we kunnen de hand schudden qua gedrag :D alleen hebben wij "gelukkig" maar een teckel. De tip van Renee gaan wij ook op die manier uitvoeren. Als eerste pupeigenaar heb je echt deze handvaten die hier gegeven worden nodig om zonder te veel negativiteit de puptijd door te komen. Je wilt genieten van je pup, maar soms kijk ik door dit gedrag (wat niet vaak is maar wel vermoeiend en daardoor de toon soms overheerst) uit naar de volwassen slimme hond die alles al kent. Maarja je moet hem daar wel naartoe helpen :) . En daarom ben ik zo blij met een forum waar je de handvaten toegegooid worden :D
IBIZA | EG :love: Afbeelding FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers :love:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet je dat ik denk dat het een kuthond gaat worden omdat je hem nu al vals vind en eigenlijk jij diegeen bent die hem in deze toestand houd.
En dat vergoeilijk je weer met maar hij is wel lief dus het zal wel goed komen.
Geloof dat dit puppie je nu al flink wat stappen te veel voor jou is en vraag mij af waarom je zo'n pittig type hond hebt genomen . Alleen om de mooi.?

Je bent gewoon onduidelijk en een slappe lul als ik het zo hoor en onbetrouwbaar als de pest voor de pup en dat is wat schort en niet de pup.
Je probeerd iets 2 of 3 x en als het niet werkt stap je net zo snel over op wat anders en dan nog verwachten dat je pup dat begrijpt.
Die pup is niet achterlijk hoor die gaat gewoon door omdat jij het niet begrijpt.
Hoe ga je dat doen zometeen als jij er niet bent en je vrouw of kinderen moeten ontzet worden door de onduidelijke opvoedmethodes van Pa met een hond van + 40 kg aan hun been of arm of misschien wel aan gezicht.?

Die pup heeft nu al schijt aan je en zal niet beter worden als hij ouder word ,veel geluk als je denkt dat hij veel respect en ontzag gaat krijgen als je hem er zo met een half jaar of jaar van iemand af moet plukken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo te lezen vindt je pup het leuker om in mensen te bijten dan om met speeltjes te spelen. Aan jou de taak dus om die speeltjes leuker voor hem te maken. Ga samen lekker los met een speeltje, ren ermee weg, doe gek, en beloon hem heel uitbundig als hij het speeltje pakt (of er zelfs maar interesse in toont). Zo'n lang fleecetouw vind ik ook een goed idee. Dat kun je lekker rondzwiepen en hij hoeft het niet vlak bij je handen vast te pakken. Verwacht niet dat hij het speeltje pakt als je het stil recht voor zijn neus houdt, maar laat het juist flink bewegen of gebruik een piepje.
En probeer hem voor te zijn. Wat zijn de signalen voordat hij 'zo'n bui' krijgt? Als je voor die tijd op eigen initiatief met hem met een speeltje gaat spelen, voorkom je misschien dat hij zelf al doorgeslagen is en in je benen hangt. Beëindig dan ook het spel als je ziet dat de ergste spanning/opwinding eruit is en leg hem rustig in de bench met iets lekkers, zodat hij ook leert na het spelen weer rustig te worden.

Als hij bij bezoek ook zo gaat bijten, zou ik hem gewoon aan de riem houden als er bezoek komt. Dan kun je hem, als hij in 'zo'n bui' komt, sturen of even rustig in de bench leggen met een kauwbotje.
freddie
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Weet je dat ik denk dat het een kuthond gaat worden omdat je hem nu al vals vind en eigenlijk jij diegeen bent die hem in deze toestand houd.
Geloof dat dit puppie je nu al flink wat stappen te veel voor jou is en vraag mij af waarom je zo'n pittig type hond hebt genomen . Alleen om de mooi.?

Je bent gewoon onduidelijk en een slappe lul als ik het zo hoor en onbetrouwbaar als de pest voor de pup en dat is wat schort en niet de pup.
Je probeerd iets 2 of 3 x en als het niet werkt stap je net zo snel over op wat anders en dan nog verwachten dat je pup dat begrijpt.
Die pup is niet achterlijk hoor die gaat gewoon door omdat jij het niet begrijpt.
Hoe ga je dat doen zometeen als jij er niet bent en je vrouw of kinderen moeten ontzet worden door de onduidelijke opvoedmethodes van Pa met een hond van + 40 kg aan hun been of arm of misschien wel aan gezicht.?

Die pup heeft nu al schijt aan je en zal niet beter worden als hij ouder word ,veel geluk als je denkt dat hij veel respect en ontzag gaat krijgen als je hem er zo met een half jaar of jaar van iemand af moet plukken.

Nou nou, jij bent wel to the point, eigenlijk gewoon nutteloos. Zou de info die jij geeft helpen denk je, of is de bedoeling mij gewoon een slappe lul te noemen?
Wat begrijp ik dan precies niet?
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ik zeg, herplaatsen. Baas en hond zijn geen gelukkige combinatie en er komen geheid ongelukken van.
In mijn omgeving een keer meegemaakt dat iemand op deze manier aan het opvoeden sloeg.
Het lag aan de hond, ja, ja. Hij wilde niet luisteren naar de baas.
Uiteindelijk heeft hij zijn baas flink toegetakeld en wegens agressie een eindrit naar de dierenarts gemaakt.

Wat mij opvalt in dit topic is, dat ts zelf ook niet zo erg luistert naar prima adviezen

Voordeel van herplaatsen is, dat het hondje een kans krijgt op een fijn leven, je gezin weer ontspannen en veilig is en ongelukken voorkomen kunnen worden.
Het vraagt wel van je, dat je erkent dat het beter voor iedereen is.
Het is overigens geen schande als iets niet lukt, de combinatie lijkt me gewoon niet goed.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

freddie schreef:Twee weken later: bijten, trekken, grommen zoals hij ook met speeltjes doet is nog niet verminderd. We stappen over naar: zodra hij gaat bijten gaat degene die gebeten wordt meteen naar een andere ruimte desnoods met Lucas aan het been hangend. Vervolgens kijkt ie even verward en gaat iets anders zoeken of wacht tot je terugkomt. Daarna doet hij het soms weer en ga ik weer weg. Dit doen we nu 2 dagen. De tweede keer bij ie niet meteen weer maar soms enige tijd later weer wel.
Hij rust nu genoeg gaat om het uur in de bench en gaat dan ook slapen.

Spelen kunnen we wel maar spelen is voor hem met een speeltje waar hij, op je schoot als je op de grond zit, aan het speeltje trekt en liefst heeft volgens mij dat jij dat ook doet zodat hij kan trekken en grommen. Balletje wegrollen is er niet bij, althans wegrollen wel maar je krijgt hem nooit meer terug, als hij terugkomt wil hij weer trekspel spelen wat wij nu niet meer doen omdat we dan hetzelfde gedrag krijgen als hij in je been of arm hangt.

Zou dit kunnen werken? weglopen als hij weer een bijt aanval krijgt in je been, arm wat heeeeel vaak is per dag..
Apporteren is niet iets wat natuurlijk is voor een hond. Sommige honden zullen het meteen doen, maar veruit de meeste honden moet je echt uitleggen wat de bedoeling is. Dit kun je doen door een speeltje in de bek nemen, uit te breiden met steeds een beetje verderweg het speeltje laten pakken en dan vervolgens er een achtervolg spelletje van te maken. Achter jou aanrennen is leuker dan naar je toekomen en een speeltje afgeven. De afstand van het speeltje wegleggen/weggooien kun je dan langzaam uit breiden en het achtervolgen langzaam verminderen.

Video uitleg in het Engels is bijvoorbeeld hier te vinden:

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

j.werkman schreef:Ik zeg, herplaatsen. Baas en hond zijn geen gelukkige combinatie en er komen geheid ongelukken van.
In mijn omgeving een keer meegemaakt dat iemand op deze manier aan het opvoeden sloeg.
Het lag aan de hond, ja, ja. Hij wilde niet luisteren naar de baas.
Uiteindelijk heeft hij zijn baas flink toegetakeld en wegens agressie een eindrit naar de dierenarts gemaakt.

Wat mij opvalt in dit topic is, dat ts zelf ook niet zo erg luistert naar prima adviezen

Voordeel van herplaatsen is, dat het hondje een kans krijgt op een fijn leven, je gezin weer ontspannen en veilig is en ongelukken voorkomen kunnen worden.
Het vraagt wel van je, dat je erkent dat het beter voor iedereen is.
Het is overigens geen schande als iets niet lukt, de combinatie lijkt me gewoon niet goed.
+1
Dit is zo gedoemd om te mislukken :eek:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

freddie schreef:
bouvierpoedel schreef:Weet je dat ik denk dat het een kuthond gaat worden omdat je hem nu al vals vind en eigenlijk jij diegeen bent die hem in deze toestand houd.

Nou nou, jij bent wel to the point, eigenlijk gewoon nutteloos. Zou de info die jij geeft helpen denk je, of is de bedoeling mij gewoon een slappe lul te noemen?
Wat begrijp ik dan precies niet?
Altijd wel grappig zo bevestigend als mensen kunnen reageren en wat weer laat zien dat ze ergens blijven hangen.
Hele tekst wat je tot nadenken kan zetten als je goed wil lezen maar meneer haald alleen de slappe lul eruit.
Lees nog eens een keer makker en probeer je piemel wat in erekte toestand te krijgen als jij dat prettig vind.
Staat zat stof tot nadenken voor de goede luisteraar/lezer.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zijn er geen mensen in je omgeving die wat meer ervaring hebben met pups? En ik heb even naar de rasomschrijvingen gekeken van dit ras, maar zeer vaak zie je toch terug dat juist bij dit ras een consequente manier van opvoeden nodig is.
Consequent zijn en blijven is niet wat jullie in het gezin nu doen als het gaat om de hond aan te geven dat bijten niet ok is. Er zijn door verschillende mensen al heel veel dingen aangegeven, en die dezelfde manier omschrijven.

Wat Tessa bijvoorbeeld ook aangeeft nu ze haar pup heeft, is dat in het begin de hond even bij visite en bezoek is, maar dat ze daarna de pup even niet bij het bezoek heeft. Dat vind ik een hele goede. Hier kregen we over het algemeen "hondenmensen" over de vloer.
En kinderen, maar met name bij kinderen, bange mensen en overmoedige mensen was het duidelijk dat we die mensen tegen de pup in bescherming moesten nemen. Want ook die van ons beet niet zo zachtjes :ugh: liet niet los etc.

De bange mensen bleven bang, en dat de hond juist daar op reageerde werd pijnlijk duidelijk. Na een tijdje was het happen in benen er zo goed als uit, maar bij die persoon bleef de hond het doen. Waarom? Omdat die persoon absoluut niet duidelijk was naar de pup toe. Ik hield de pup dan dus ook zoveel mogelijk weg bij die persoon.
Anderen die overmoedig waren en het gebijt wel grappig vonden gingen uitdagen. Met als gevolg dat de jonge hond zo driftig werd dat de beet vaster werd, zeer deed en die mensen hun armen wegtrokken. Bloeden als een rund, je hebt er helemaal niets aan.

Het is dus misschien verstandig om als het ineens te druk in huis wordt en je het overzicht niet meer hebt om misschien even een blokje om te gaan met de hond :19:
Zorgen dat er genoeg bijtspeeltjes voor het grijpen liggen her en der, om toch zodra hij de tanden in jullie zet consequent het alternatief te geven, en dat ook LEUK te maken.
En ook als hij niet meer te bereiken is, écht de time out geven in de bench, met een kauwstaaf erbij.

Heeft de hond overigens wel genoeg kauwmateriaal? Ze hebben bijtbehoefte en kauwbehoefte ook, dat kan ook een reden zijn dat hij zoveel de tanden in jullie zet.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Of je nu kiest voor correcties, negeren, voorblijven, ombuigen............

je moet het wel langer dan een nanoseconde volhouden.
En in dit geval nog veel langer want nietmachine weet na alles al helemaal niet meer
waar hij aan toe is dus dat gaat nog langer duren voor de verwarring uit dat koppie is.

Ik zeg niet dat het makkelijk is hoor maar zoals ik lees dat het nu gaat gaat het niet
goedkomen.

Ik sta ongeveer rechttegenover bouvierpoedel qua mening wat opvoeden betreft maar
hij praat geen poep hoor.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kijk, je pup spreekt een heel andere taal dan jij. En je zal moeten leren (allebei) om met elkaar te communiceren. Dat werkt niet als je steeds iets anders doet en overal frustraties bij komen kijken.

Naast alle tips hier, zou ik je erg aanraden om je meer te verdiepen in hoe hondentaal in elkaar zit. Dan leer je je pup beter lezen en begrijpen, met als gevolg dat je ook eerder al signalen zal oppakken en daardoor ook al op tijd ongewenst gedrag kan voorkomen. Jouw pup wil heel graag duidelijkheid en zal ook steeds meer gefrustreerd raken als hij dat niet krijgt.

Hier bijvoorbeeld een hele duidelijke uitleg over hondenlichaamstaal, is maar een kwartiertje film maar o zo belangrijk om goed te snappen! https://www.youtube.com/watch?v=aZdcxC0-mOA

En andersom zal je ook moeten leren hoe jij duidelijk kan communiceren naar jouw hond toe wat je wel en niet wil. Want blijkbaar lukt je dat nu nog niet. Een goede cursus of een paar privélessen met een trainer kunnen je daarin ook al flink op weg helpen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe bozer jij wordt hoe meer hij er een spelletje van maakt. Een hond is een kei in aanvoelen en herkennen van emoties en weet dat t jou onzeker maakt. En naar een onzekere leider luistert een hond niet dus lost hij t zelf op. Wees resoluut. Zwart wit en sta achter je handelen en dan meer dan 2 dagen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hemeltjechristus, het is een babyhondje van nog geen 10 weken oud. Hij staat koud 2,5 maand op deze wereld en hij heeft jou en je gezin al onder de duim :schrik: Dat wordt lachen als hij dadelijk groot is. Waarom heb je in godesnaam een ras als deze gekozen? Ik ben het eens met het herplaats-idee, tenzij je NU ruggengraat gaat kweken en die hond duidelijk maakt wat je wil.

Ik ga geen advies geven. Het hele topic staat hier bol van de goede adviezen waar ook geen donder mee gedaan wordt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:Hemeltjechristus, het is een babyhondje van nog geen 10 weken oud. Hij staat koud 2,5 maand op deze wereld en hij heeft jou en je gezin al onder de duim :schrik: Dat wordt lachen als hij dadelijk groot is. Waarom heb je in godesnaam een ras als deze gekozen? Ik ben het eens met het herplaats-idee, tenzij je NU ruggengraat gaat kweken en die hond duidelijk maakt wat je wil.

Ik ga geen advies geven. Het hele topic staat hier bol van de goede adviezen waar ook geen donder mee gedaan wordt.
Leuk hé. :lol1:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Klinkt niet goed; een herder die op zo'n jonge leeftijd de kiet al overneemt.
Eindigt als bewaking in de buitenring van een legerbasis, als daar niet snel wat aan gedaan wordt.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:Klinkt niet goed; een herder die op zo'n jonge leeftijd de kiet al overneemt.
Eindigt als bewaking in de buitenring van een legerbasis, als daar niet snel wat aan gedaan wordt.
Appenzeller :lees:

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Suske schreef:
korthaar schreef:Klinkt niet goed; een herder die op zo'n jonge leeftijd de kiet al overneemt.
Bijna het zelfde toch :F:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

bouvierpoedel schreef:
Lemuria schreef:Hemeltjechristus, het is een babyhondje van nog geen 10 weken oud. Hij staat koud 2,5 maand op deze wereld en hij heeft jou en je gezin al onder de duim :schrik: Dat wordt lachen als hij dadelijk groot is. Waarom heb je in godesnaam een ras als deze gekozen? Ik ben het eens met het herplaats-idee, tenzij je NU ruggengraat gaat kweken en die hond duidelijk maakt wat je wil.

Leuk hé. :lol1:
Weinig leuks aan, erg zorgwekkend zelfs. Ik hoop 'm over een half jaar al niet tegen te komen als het in dit tempo door gaat.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:
Suske schreef:
Bijna het zelfde toch :F:
Nietmachine is idd nietmachine :engel:

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi was ook een nietmachine, maar Nila was meer te vergelijken met een staple gun :LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nietmachine is idd nog voorzichtig uitgedrukt. :D Piranha is hier niet voor niets de bijnaam. Of klapkaak :schrik: En dan zijn dat de momenten waarop ze ook nog loslaat, want vasthouden kan ze ook wel errug goed. En ja, ik zit af en toe voor piet jan snot met een speeltje bij haar, maar toch zie ik in die bijna 2 weken al een enorme verbetering. (zelfs dat ze nu liever met de voer of waterbak rondloopt dan aan onze broeken, enkels, tenen of schoenen hangt haha) Idd ook voldoende te kauwen geven! Niet alleen speeltjes, maar ook pensstaafjes of noem maar op.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Nietmachine is idd nog voorzichtig uitgedrukt. :D Piranha is hier niet voor niets de bijnaam. Of klapkaak :schrik: En dan zijn dat de momenten waarop ze ook nog loslaat, want vasthouden kan ze ook wel errug goed. En ja, ik zit af en toe voor piet jan snot met een speeltje bij haar, maar toch zie ik in die bijna 2 weken al een enorme verbetering. (zelfs dat ze nu liever met de voer of waterbak rondloopt dan aan onze broeken, enkels, tenen of schoenen hangt haha) Idd ook voldoende te kauwen geven! Niet alleen speeltjes, maar ook pensstaafjes of noem maar op.
2 weken? :O: :schrik:

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nila hing ook al sjorrend en grommend in je mouw. En loslaten? Vast is vast :pffff: Ik heb 1x de vergissing gemaakt om door de tuin te rennen, hing madam in m'n kuit :mann: ze had dan ook niet voor niks de bijnaam terrorbaby. Maar idd stug volhouden en consequent het speeltje aan blijven bieden. Ik heb wel haar wel eens 100x keer terug gezet en het flosje aangeboden maar nog steeds moest en zou ze me proberen in m'n vingers te happen.

Inmiddels heb ik een hondje wat precies weet wanneer ze te druk in haar koppie wordt en zelf een speeltje pakt of begint te tutten op haar kussen om even te ontladen. Daarna komt ze terug en kan ze weer rustig spelen. Maar ook dat heb je zelf in de hand, ik speel altijd rustig met haar en alles begint vanuit rust.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Nerazi schreef:Nila hing ook al sjorrend en grommend in je mouw. En loslaten? Vast is vast :pffff: Ik heb 1x de vergissing gemaakt om door de tuin te rennen, hing madam in m'n kuit :mann: ze had dan ook niet voor niks de bijnaam terrorbaby. Maar idd stug volhouden en consequent het speeltje aan blijven bieden. Ik heb wel haar wel eens 100x keer terug gezet en het flosje aangeboden maar nog steeds moest en zou ze me proberen in m'n vingers te happen.

Inmiddels heb ik een hondje wat precies weet wanneer ze te druk in haar koppie wordt en zelf een speeltje pakt of begint te tutten op haar kussen om even te ontladen. Daarna komt ze terug en kan ze weer rustig spelen. Maar ook dat heb je zelf in de hand, ik speel altijd rustig met haar en alles begint vanuit rust.
:ok:

Ik heb op aanraden van de fokker een touw in de boom gehangen waar Suske in mocht hangen als de dolle-bijtminuten wat uit de hand dreigden te lopen.
Nu met 4 1/2 hangt ze nog steeds regelmatig aan dat touw te rukken.
Maar een knuffelkont eersteklas, niet alleen voor ons, ook voor vreemden.

Geduld, geduld, geduld.
En duidelijk zijn, of dat nou oetsikoetsie-duidelijk is of wat meer corrigerend duidelijk.
Niet elke twee dagen iets nieuws gaan proberen, stick to the plan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”