Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie kan goed foto's maken en wil....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: wie kan goed foto's maken en wil....

Ongelezen bericht door Kristina »

Elly* schreef:Ik heb net een mail ontvangen van de stichting. Het is me niet duidelijk of ik zelf contact moet opnemen met het plaatselijk asiel, maar ga daar maar even een mailtje naar toe sturen.
Nog meer die een positieve reactie ontvangen hebben?
Haha ik dacht al dat ik niet goed gelezen had, maar het is mij ook niet helemaal duidelijk.

Maar ik verbaas mij een beetje over de reactie van sommige asielen, kan aan mij liggen hoor. Maar ik lees dat bijvoorbeeld het asiel in Rijswijk 't Juliaantje, nog moeten nadenken over het aanbod voor het maken van foto's. Ergens snap ik dat niet, want bij hun staan er vaak geen foto's. Lijkt mij een uitgelezen kans om de dieren te promoten toch?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

nou mischien willen asielen wel niet dat mensen af komen op fotos.
de meeste fotografen bewerken hun fotos toch.

en als je dan een hond heel mooi ziet op een foto en naar een assiel gaat en er zit toch een hoopje ongeluk dan kan het best wel eens zijn dat mensen daarop af knappen. ik denk best dat zoon gedachte mee kan spelen bij asielen.

al ben ik zelf van mening dat een goede fotos meer mensen naar een asiel zullen trekken en waarschijnlijk ook meer kansen voor de dieren die daar zitten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

toots schreef:nou mischien willen asielen wel niet dat mensen af komen op fotos.

en als je dan een hond heel mooi ziet op een foto en naar een assiel gaat en er zit toch een hoopje ongeluk dan kan het best wel eens zijn dat mensen daarop af knappen. ik denk best dat zoon gedachte mee kan spelen bij asielen.

al ben ik zelf van mening dat een goede fotos meer mensen naar een asiel zullen trekken en waarschijnlijk ook meer kansen voor de dieren die daar zitten.
Wat bedoel je met bewerken, de hond met photoshop mooier maken dan hij op de foto stond? Ik weet niet wie dat doet, maar dat doe ik bijvoorbeeld NOOIT. Dat kan je toch niet maken? Stel dat je een dekreu in Finland gaat bezoeken vanwege zijn fenomenale toplijn en je komt aan en er staat een hond met een voor het ras absoluut niet wenselijke croupe en toplijn.

Met foto's bewerken maak je ze mooier in die zin dat je misschien wat uit de achtergrond poetst of de puntje op de i zet qua helderheid, kleur en contrast (MOET zelfs als je in RAW fotografeert), horizon rechttrekken. De hond zelf ga je niet aan zitten knutselen.

Ik kan me voorstellen dat een asiel gewoon wil dat je komt en life verliefd wordt op een hond ipv op het uiterlijk op een foto af gaan terwijl die hond misschien qua karakter en type helemaal niet zo bij je past. Dan kan je ook geen nee zeggen via een foto van een niet zo'n aansprekende hond terwijl dat misschien de liefde van je leven kan zijn?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bons schreef:
toots schreef:nou mischien willen asielen wel niet dat mensen af komen op fotos.

Wat bedoel je met bewerken, de hond met photoshop mooier maken dan hij op de foto stond? Ik weet niet wie dat doet, maar dat doe ik bijvoorbeeld NOOIT. Dat kan je toch niet maken? Stel dat je een dekreu in Finland gaat bezoeken vanwege zijn fenomenale toplijn en je komt aan en er staat een hond met een voor het ras absoluut niet wenselijke croupe en toplijn.

Met foto's bewerken maak je ze mooier in die zin dat je misschien wat uit de achtergrond poetst of de puntje op de i zet qua helderheid, kleur en contrast (MOET zelfs als je in RAW fotografeert), horizon rechttrekken. De hond zelf ga je niet aan zitten knutselen.

Ik kan me voorstellen dat een asiel gewoon wil dat je komt en life verliefd wordt op een hond ipv op het uiterlijk op een foto af gaan terwijl die hond misschien qua karakter en type helemaal niet zo bij je past. Dan kan je ook geen nee zeggen via een foto van een niet zo'n aansprekende hond terwijl dat misschien de liefde van je leven kan zijn?
hoe moet je nu de hond zelf bewerken op een foto :denken:
Het enige wat ik weleens doe is de scherpte van de foto proberen te verbeteren of contrast maar daar blijft het dan ook bij...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bons
Zeer actief

Nou technisch is dat geen enkel probleem hoor Fenella. Even wat keelhuid wegshoppen, een te rechte croupe wat ronding geven, een doorgezakte rug rechtzetten, te lange tenen korter maken, te lange lippen korter... maar goed, dat zou ik dus nooit doen, het is me wel eens gevraagd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bons schreef:Nou technisch is dat geen enkel probleem hoor Fenella. Even wat keelhuid wegshoppen, een te rechte croupe wat ronding geven, een doorgezakte rug rechtzetten, te lange tenen korter maken, te lange lippen korter... maar goed, dat zou ik dus nooit doen, het is me wel eens gevraagd.
Ja? nee dat zou ik ook absoluut niet doen, maar goed het zou bij mij ook direct te zien zijn waarschijnlijk :oeps:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik weet het niet maar ik heb een idee bij dit stukje en ik kan mij er wel iets bij voorstellen alleen denk ik dat dit een besluit van het asiel is en niet van de fotograaf
en als je dan een hond heel mooi ziet op een foto en naar een asiel gaat en er zit toch een hoopje ongeluk dan kan het best wel eens zijn dat mensen daarop af knappen.
Je kan een hond heel voordelig op de foto zetten waardoor er een ander beeld gevormd kan worden van de hond die in het echt dan enorm tegen valt. Een hond die mager is kan je zo fotograferen dat het niet eens opvalt bijv. Als dat niet vermeld staat kunnen mensen schrikken als ze de hond in het echt zien.
Dat heeft niets met fotoshoppen te maken want weg schilderen van een ribbenkast gaat de meeste fotografen toch echt een stap te ver :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Kristina schreef:
Elly* schreef:Ik heb net een mail ontvangen van de stichting. Het is me niet duidelijk of ik zelf contact moet opnemen met het plaatselijk asiel, maar ga daar maar even een mailtje naar toe sturen.
Haha ik dacht al dat ik niet goed gelezen had, maar het is mij ook niet helemaal duidelijk.

Maar ik verbaas mij een beetje over de reactie van sommige asielen, kan aan mij liggen hoor. Maar ik lees dat bijvoorbeeld het asiel in Rijswijk 't Juliaantje, nog moeten nadenken over het aanbod voor het maken van foto's. Ergens snap ik dat niet, want bij hun staan er vaak geen foto's. Lijkt mij een uitgelezen kans om de dieren te promoten toch?
ik maak veel foto`s voor het julialaantje en op dierenasiels.com staan ze altijd met foto of de dieren moeten net zijn binnen gekomen. ik ga 1x per week naar het asiel om foto`s te schieten van de nieuwe dieren.
ellen
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

tollerlover schreef:
Kristina schreef:

ik maak veel foto`s voor het julialaantje en op dierenasiels.com staan ze altijd met foto of de dieren moeten net zijn binnen gekomen. ik ga 1x per week naar het asiel om foto`s te schieten van de nieuwe dieren.
ellen
Ik moet eerlijk bekennen dat het al eventjes geleden is dat ik foto's heb gekeken bij hun, maar elke keer dat ik keek zag ik geen foto.

Dank voor de uitleg ;)
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Onwijs mooi initiatief, maar (te) weinig structuur... ik trek me even terug :-?
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Triplefox schreef:Onwijs mooi initiatief, maar (te) weinig structuur... ik trek me even terug :)
Ik heb een e-mail gestuurd naar het plaatselijk asiel. Komt daar geen reactie op, dan houdt het voor mij ook op. Ik wil hen een dienst bewijzen, ik heb geen uitbreiding van portfolio (heb ik niet) nodig.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Eens met Triplefox en Elly.

Ik trek mij ook terug. Vind het allemaal veelste onduidelijk.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

HaddockandFriends schreef:Eens met Triplefox en Elly.

Ik trek me nu nog niet terug! Maar ga niet bedelen om foto's te mogen maken.
Bons
Zeer actief

Ben het met Ernst eens, ook ik trek me even terug.
Laatst gewijzigd door Bons op 01 mei 2012 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Elly* schreef:
HaddockandFriends schreef:Eens met Triplefox en Elly.

Ik trek me nu nog niet terug! Maar ga niet bedelen om foto's te mogen maken.
Dat in geen geval ;-)

Ik heb overigens van een regionaal asiel wel een reaktie terug; heb daar "foto's" en "vachtverzorging collie/sheltie" aangeboden. Men zal mijn reaktie doorzenden naar het plaatselijke asiel (ik heb het "hoofd-mail-adres" gebruikt (bewust).

Nu maar afwachten; wellicht komen die er op terug en dan ga ik, buiten de organisatie om, toch doen wat bedoeld wordt ;-)

Suzanne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suzanne123 schreef:Ik merk het al; het is al met al toch niets voor mij.
Ik wil gewoon mails hebben als er wat voor me te doen is, ik ga NIET op een sociaal medium voor dat doel.

Suzanne
Ik heb het idee dat het allemaal hip moet zijn met een social community van fotografen en asiels op fb. En dat die hipheid niet goed is uitgewerkt, zodat het nu allemaal rommelig en onduidelijk is.
Jammer!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

malinois schreef:
Bons schreef:Nou technisch is dat geen enkel probleem hoor Fenella. Even wat keelhuid wegshoppen, een te rechte croupe wat ronding geven, een doorgezakte rug rechtzetten, te lange tenen korter maken, te lange lippen korter... maar goed, dat zou ik dus nooit doen, het is me wel eens gevraagd.
Ja? nee dat zou ik ook absoluut niet doen, maar goed het zou bij mij ook direct te zien zijn waarschijnlijk :oeps:
Het is zo moeilijk niet hoor ;)
Ik heb foto's waar ik zelf opsta wel bijgewerkt. Vrij onschuldig hoor. Ik kloof mn nagels af en heb er een randje bij aan geplakt :F:

Ik maak mijn foto's in RAW en bewerk dus wel na. Maar meer dan klontjes uit ogen weghalen bij honden doe ik niet aan de hond zelf!
~Suzanne~
Zeer actief

Muk schreef:
Suzanne123 schreef:Ik merk het al; het is al met al toch niets voor mij.
Ik wil gewoon mails hebben als er wat voor me te doen is, ik ga NIET op een sociaal medium voor dat doel.

Suzanne
Ik heb het idee dat het allemaal hip moet zijn met een social community van fotografen en asiels op fb. En dat die hipheid niet goed is uitgewerkt, zodat het nu allemaal rommelig en onduidelijk is.
Jammer!

Verd...md jammer!!!
Want als ze gewoon 2 uitgeprinte lijsten naast elkaar leggen "deze asiels zoeken fotografen" en "deze fotografen zoeken asiels" ben je er. Niets ingewikkeld, simpeler dan simpel houden die zaak!

Ze gaan nu al ten onder aan hun eigen "succes"/"ingewikkeldheid".

Suzanne
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik ben twee dagen in de week op het asiel hier in de buurt en af en toe sleep ik mijn camera mee en dan stuur ik foto's door
als ze dat willen.
Klinkt toch een stuk simpeler dan dat gedoe van rescue foto. Waar heb je nu weer dat facebook voor nodig dan :denken:
Chihuahua-paws
Zeer actief

ik bedoel ook niet dat de hond zelf bewerkt word.
maar de omgeving vaak de kleuren heel helder e.d.
wat het geheel natuurlijk mooier maakt dan het is.
wat natuurlijk het doel is van dit programma.

maar wat wel degelijk mensen op het verkeerde been kan zetten.
ik vind zelf dat het ten goede kan komen.

maar ik denk ook dat het goed is om juist fotos te hebben van hoe hun situatie is in plaats van prachtige fotos.
ik kan mij daardoor in denken dat assiels dit best moeilijk vinden.

uiteindelijk weet ik wel zeker dat het de dieren ten goede komt. maar het is voor nu heel nieuw en ik denk dat er eerst meer schapen over de dam moeten zijn zeg maar.

en dan dat gedoe eromheen kan ik mijn ook best voorstellen dat assiels dat niet zien zitten. dat face book e.d
het gaat er uiteindelijk om dat de dieren meer kans maken om herplaatst te worden.
het idee is goed. de heisa eromheen zeer teleurstellend.
dit bied meer kansen aan fotografen denk ik zo dan aan de honden.
of katten.

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik maak sowieso foto`s van de dieren die in de plaatselijke sufferdjes komen en die foto`s staan gewoon opgeslagen op de asielcomputer. ze mogen de foto`s ook gewoon gebruiken voor alles wat ze maar willen.
maar als je dit voor een asiel wilt doen wat is dan makkelijker om zelf een asiel aan te schrijven of er langs te gaan en je diensten aan te bieden? maar vergeet niet dat het wel en terug kerend iets is want elke dag komen er nieuwe dieren bij die ook op de foto moeten.
ellen
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

ik denk dat in de eerfste plaats ze met alle beetjes geholpen zijn
en ook al doe je het voor 1 x.
als er meer fotografen wakker geworden zijn door deze actie.
en dat is dan weer geweldig. dan hoeft het per assiel denk niet meer van 1 iemand afhankelijk te zijn.

_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

toots schreef:
en dan dat gedoe eromheen kan ik mijn ook best voorstellen dat assiels dat niet zien zitten. dat face book e.d
het gaat er uiteindelijk om dat de dieren meer kans maken om herplaatst te worden.
het idee is goed. de heisa eromheen zeer teleurstellend.
dit bied meer kansen aan fotografen denk ik zo dan aan de honden.
of katten.
De asiels kunnen zich heel simpel aanmelden..dat gaat niet via facebook, maar gewoon via de site zelf.. ff een mailtje sturen. Facebook is alleen voor de mensen die foto's gaan maken. Ik vind het wel goed zo, kan er snel een reactie gegeven worden als iemand bijvoorbeeld niet kan en dan is het zo overgenomen door iemand anders. Snelle reactie als er nieuwe asiels bij zijn gekomen enz...
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Het asiel dat ik aangeschreven heb, heeft me al benaderd en gevraagd of ik vrijdagmiddag kan komen. Dus vrijdag er naar toe. ik verwacht eerst een kennismakingsgesprek en dan later fotograferen, maar ik neem voor de zekerheid mijn camera vast mee.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Elly* schreef:Het asiel dat ik aangeschreven heb, heeft me al benaderd en gevraagd of ik vrijdagmiddag kan komen. Dus vrijdag er naar toe. ik verwacht eerst een kennismakingsgesprek en dan later fotograferen, maar ik neem voor de zekerheid mijn camera vast mee.
Leuk, wel fijn dat ze al zo snel gereageerd hebben :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Bons
Zeer actief

Nanna schreef:Ik meende dat het heel anders zou werken.
Dat je je dus opgeeft en dat de asielen dan die mensen van die lijst kunnen benaderen.
Ik ga niet zelf lopen leuren of ik alsjeblieft foto's mag komen maken.
Dat dus...
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Bons schreef:
Dat je je dus opgeeft en dat de asielen dan die mensen van die lijst kunnen benaderen.
Dat dus...
Inderdaad, maar aangezien ik niet ver wil rijden, leek me het handig om toch zelf een mail te sturen naar het asiel van mijn keuze. Dat is nu in gang gezet en is het klaar voor mij. Met dit asiel ga ik hopelijk verder en wordt het niets, dan trek ik me terug. Maar ik ga er nu van uit, dat we wel tot overeenkomst kunnen tonen.
~Suzanne~
Zeer actief

Enorm dat dus!

Ik wil mij best bij een asiel bekend maken, heb dat ook gedaan "buiten deze organisatie om" en dan wacht ik het verder af. Dan mogen ze ocntact met me opnemen.... of niet; ik ga daar inderdaad niet herhaald om vragen of dat alsjeblieft mag ;-)
Het is voor hen dat ik het wil doen, het is niet zo dat zij mij een dienst bewijzen daarmee ofzo ;-)

Suzanne
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben het wel met Nanna en Suzanne eens, maar hadden jullie zonder deze aandacht voor de website zelf een asiel benaderd met de woorden; ik kan betere foto's maken dan jullie op de site plaatsen? Ik niet. Daarom vind ik het een goed initiatief. Dat er dan een logo geplaatst moet worden, neem ik op de koop toe. Ik zie wel hoe het verder gaat.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Heel goed initiatief :E: Het lijkt me niet eens nodig om dit via deze organisatie te doen, maar inderdaad zelf bij de asiels aanbieden om foto's te maken. Als je soms foto's van honden ziet, dan ben ik verbaasd dat er nog op gereagereerd wordt :scratch:

Bij onze stichting verblijven de honden in gastgezinnen. Het ene gastgezin kan mooie foto's maken, maar de andere duidelijk niet...duidelijk dat voor de honden met een slechte foto minder aanvragen komen, heel jammer :(
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”