toots schreef:nou mischien willen asielen wel niet dat mensen af komen op fotos.
de meeste fotografen bewerken hun fotos toch.
en als je dan een hond heel mooi ziet op een foto en naar een assiel gaat en er zit toch een hoopje ongeluk dan kan het best wel eens zijn dat mensen daarop af knappen. ik denk best dat zoon gedachte mee kan spelen bij asielen.
al ben ik zelf van mening dat een goede fotos meer mensen naar een asiel zullen trekken en waarschijnlijk ook meer kansen voor de dieren die daar zitten.
Wat bedoel je met bewerken, de hond met photoshop mooier maken dan hij op de foto stond? Ik weet niet wie dat doet, maar dat doe ik bijvoorbeeld NOOIT. Dat kan je toch niet maken? Stel dat je een dekreu in Finland gaat bezoeken vanwege zijn fenomenale toplijn en je komt aan en er staat een hond met een voor het ras absoluut niet wenselijke croupe en toplijn.
Met foto's bewerken maak je ze mooier in die zin dat je misschien wat uit de achtergrond poetst of de puntje op de i zet qua helderheid, kleur en contrast (MOET zelfs als je in RAW fotografeert), horizon rechttrekken. De hond zelf ga je niet aan zitten knutselen.
Ik kan me voorstellen dat een asiel gewoon wil dat je komt en life verliefd wordt op een hond ipv op het uiterlijk op een foto af gaan terwijl die hond misschien qua karakter en type helemaal niet zo bij je past. Dan kan je ook geen nee zeggen via een foto van een niet zo'n aansprekende hond terwijl dat misschien de liefde van je leven kan zijn?