Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies gevraagd over onze pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rob80
Actief

advies gevraagd over onze pup

Ongelezen bericht door rob80 »

hallo,

We hebben een pup van 6 maanden en er gaan dingen niet zoals we graag zouden zien, wie kan ons adviseren:

Met name aan de riem hebben we problemen
- vanaf het prille begin hebben we stilgestaan wanneer ze trok, doorgelopen en geprezen als ze ons aan kijkt. Dit doen we nog steeds maar nog steeds trekt ze om de paar meter. Wat moeten we dan???

- ze begint steeds meer, harder te trekken naar kinderen, mensen en andere honden. Aandachtsoefeningen die ze anders wel goed doet, werken dan niet. Lijkt gefixeerd op alles wat er rond loopt, behalve op ons. we nemen speeltjes/brokjes mee maar dat interesseert ze dan niet!

-tijdens spelen met ons en balletje lijkt ze steeds meer afwezig te zijn en niet meer zo interessant enzo te vinden

- voet komen: deed ze eerst perfect, nu probeert ze iedere keer verder en anders te gaan zitten dan dat ze gewend is

Ik hoop dat iedereen wat tips voor ons heeft!

dit zijn toch de belangrijkste punten waar we graag wat mee willen. Wie heeft advies?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als ik je verhaal zo lees begint je hond dus interesse te verliezen in wat je haar te bieden hebt. Misschien reageer je te voorspelbaar en beloon je te voorspelbaar waardoor je niet meer interessant bent.
Ga je naar school met haar?
Wat je beschrijft met het afleren van het trekken...het klinkt goed, maar je hebt dus de oefening niet uitgebouwd. Dan wordt je dus inderdaad vanzelf niet meer zo interessant.
Nieuwe start, andere spelletjes , andere beloningen (bv rodiworst) en gewoon vol goede moed er tegenaan.
Beloon af en toe bij de dingen die ze al kent en hou het interessant.
In aanvang nu moet je je lat wel even een stuk lager leggen omdat ze er nu dus al een potje van aan het maken is. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

het zou ook wel kunnen dat ze de riem zelf niet prettig vind of er een angst voor heeft, ik heb er wel is van gehoord. Misschien als je het blijft volhouden en een tuigje probeerd het misschien werkt??
Iig moet je gewoon volhouden, en blijven herhalen wat jij wilt.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Net

Ongelezen bericht door Net »

Voor wat het trekken aan de riem betreft: ik heb dat geoefend op een (lege) parkeerplaats, dus op een plek waar geen interessante prikkels zijn. Elke x als Duke te hard trok, liep ik de andere kant uit. Zoveel mogelijk linksaf slaan(ik neem tenminste aan dat je je hond links laat lopen), zodat je echt je been voor de hond zet. Het trekken is dan niet meteen over, maar de hond weet op den duur echt wel wat de bedoeling is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”