Hoi, gelijk mijn 1e probleem. Heb een New Foundlander teef van 3, duitse herder reu van 11 maanden en een duitse herder pup reu van 8 weken. De laatste sinds 3 dagen en de teef laat hem geen pootje verzetten. Zit constant in zijn nek en rug te "bijten" en wanneer de pup wegkruipt ergens achter blijft zij ervoor zitten/liggen/kwijlen en hijgen en trillen.
Ben bang dat de pup erg bang van haar wordt. Met de reu van 11 maanden gaat het wel goed. De teef wil echter ook met hem niet meer spelen, is alleen maar met de pup bezig. Hou ze nu op het erf apart of pup binnen en de rest buiten. De teef blijft echter voor de deur staan en springt maar tegen de deur aan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?Hebben ook al de teef aan de lijn gedaan en zo rustig geprobeerd te houden, maar ze is bijna niet te houden. Pupje is trouwens ook zo erg klein, maar 3,2 kg en dan is zo'n NF bek erg groot !
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef geobsedeerd door pup
Moderator: moderatorteam
- Shadow
- Vaste gebruiker
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
moelijk hoor maar je hebt de pup pas 3 dagen
en je houd de teef nu al bij de pup weg
denk niet dat het daar beter door woord
ik zou ze toch wat meer de kans geven aan elkaar te wennen
wand volgens mij wek je ook jaloersie op als je de teef buiten zen en de pup binnen
als jullie erbij zijn zou ik ze toch bij elkaar laten en in de gaten houden
kijk je geeft al aan de pup is zo klein
en de teef zo groot dus je bend al bang dat het fout gaat dat voelen die honden ook die spaning
ik zou het gewoon nog eff aan kijken het wend meestal wel
maar ja dat is wat ik zou doen
mischien hebben anderre nog anderre ideetjes
sterkte
en je houd de teef nu al bij de pup weg
denk niet dat het daar beter door woord
ik zou ze toch wat meer de kans geven aan elkaar te wennen
wand volgens mij wek je ook jaloersie op als je de teef buiten zen en de pup binnen
als jullie erbij zijn zou ik ze toch bij elkaar laten en in de gaten houden
kijk je geeft al aan de pup is zo klein
en de teef zo groot dus je bend al bang dat het fout gaat dat voelen die honden ook die spaning
ik zou het gewoon nog eff aan kijken het wend meestal wel
maar ja dat is wat ik zou doen
mischien hebben anderre nog anderre ideetjes
sterkte
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Re: Teef geobsedeerd door pup
Hoe reageert de pup op de teef? Heb je je andere herder ook als pup gehad en hoe reageerde de teef daarop?Shadow schreef:Hoi, gelijk mijn 1e probleem. Heb een New Foundlander teef van 3, duitse herder reu van 11 maanden en een duitse herder pup reu van 8 weken. De laatste sinds 3 dagen en de teef laat hem geen pootje verzetten. Zit constant in zijn nek en rug te "bijten" en wanneer de pup wegkruipt ergens achter blijft zij ervoor zitten/liggen/kwijlen en hijgen en trillen.
Ben bang dat de pup erg bang van haar wordt. Met de reu van 11 maanden gaat het wel goed. De teef wil echter ook met hem niet meer spelen, is alleen maar met de pup bezig. Hou ze nu op het erf apart of pup binnen en de rest buiten. De teef blijft echter voor de deur staan en springt maar tegen de deur aan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?Hebben ook al de teef aan de lijn gedaan en zo rustig geprobeerd te houden, maar ze is bijna niet te houden. Pupje is trouwens ook zo erg klein, maar 3,2 kg en dan is zo'n NF bek erg groot !
Ik vind haar reactie idd niet normaal. Is ze gesteriliseerd? Heb je het idee dat ze de pup wel als hond herkend?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Shadow
- Vaste gebruiker
-
Baily
Dat hoeft niet maar het zou best kunnen. Ik zou echt contact gaan zoeken met een paar sociale oudere honden groot en klein en alle soorten zodat de pup leert dat andere honden niet allemaal zo zijn.Shadow schreef:Hallo, de andere herder hebben we inderdaad al vanaf pup, maar de NF is er later bijgekomen. De pup is erg bang voor de hond geworden. Kruipt en loopt weg en zoekt een verstopplek. De teef is niet gesteriliseerd.
Zou de pup hier blijvend iets van over houden ? Angst voor grote honden bv.
Maar hoe hier verder mee om te gaan weet ik niet.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ja, dat kan absoluut. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het gedrag van de teef haast op prooigedrag vind lijken..of ze moet schijnzwanger zijn.Shadow schreef:Hallo, de andere herder hebben we inderdaad al vanaf pup, maar de NF is er later bijgekomen. De pup is erg bang voor de hond geworden. Kruipt en loopt weg en zoekt een verstopplek. De teef is niet gesteriliseerd.
Zou de pup hier blijvend iets van over houden ? Angst voor grote honden bv.
Het trillen, hijgen kwijlen doen honden ook als er bv een konijn door de kamer huppelt waar ze van de baas vanaf moeten blijven. Ook het opgewonden likken doet me daaraan denken.
Het feit dat de pup ook echt angst laat zien is ook geen lekker signaal.
Ik zou er dus als ik jou was een deskundige even naar laten kijken..je kan denken aan een gedragstherapeut of iemand die echt zicht heeft op gedrag. Puur even om te weten of je pup gevaar loopt ja of nee. Mocht het prooigedrag zijn ziet ze de pup nl niet als hond, maar als prooi en dat is eng en gevaarlijk.
Verder zou ik ze inderdaad apart houden en geleidelijk aan elkaar laten wennen. Ik zou de teef ook niet haar gang laten gaan, maar corrigeren voor haar gedrag. Het is niet nodig dat ze de pup zo belaagd.
Laat ze bv momenten bij elkaar waarbij je leuke dingen met de teef onderneemt zodat ze afgeleidt is en zich niet zo fixeert op de pup.
Breng de pup in contact met andere sociale NF of grote honden als je die kent zodat er meer dan voldoende positieve ervaringen met grote honden tegenover deze ervaringen komen te staan.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki