Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stuk bijten,waarom?
Moderator: moderatorteam
-
Chantal2004
- Vaste gebruiker
Stuk bijten,waarom?
Mijn hond ligt s 'nachts altijd in de hal op een deken(nu inmiddels een hondenkussen)
Meestal als ik s'morgens wakker word en haar uit de hal haal heeft ze iets kapot gebeten,dit is altijd haar deken,nu alweer haar hondenkussen,waarom doet ze dit en wat kan ik doen om haar dit niet te laten doen.
Mij moeder zei dat je een hond nooit een bijtkluif mag geven s'nachts als je er niet bij bent omdat hij iets kan inslikken.
Anders had ik dit allang gedaan.
Meestal als ik s'morgens wakker word en haar uit de hal haal heeft ze iets kapot gebeten,dit is altijd haar deken,nu alweer haar hondenkussen,waarom doet ze dit en wat kan ik doen om haar dit niet te laten doen.
Mij moeder zei dat je een hond nooit een bijtkluif mag geven s'nachts als je er niet bij bent omdat hij iets kan inslikken.
Laatst gewijzigd door Chantal2004 op 20 aug 2004 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal en Zora
A dog is a man's best friend.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien uit onzekerheid of uit verveling? Of gewoon omdat ze het leuk vindt om ergens op te bijten...
Doet ze het overdag ook als ze alleen is, of alleen 's nachts?
Je zou haar bvb wel een Nylabone of zoiets kunnen geven om op te kluiven, daar kan ze geen stukken afkrijgen en is dus veilig.
Een Vetbed om op te liggen kan ook, dat bijten ze niet zo snel kapot als een gewone deken of een kussen.
Je zou haar bvb wel een Nylabone of zoiets kunnen geven om op te kluiven, daar kan ze geen stukken afkrijgen en is dus veilig.
Een Vetbed om op te liggen kan ook, dat bijten ze niet zo snel kapot als een gewone deken of een kussen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
Chantal2004
- Vaste gebruiker
- willemien
- Actief
Siemen sloopt ook alleen zijn eigen matrasje/deken/vetbed; gelukkig blijft hij van onze spullen af. Maar het is dus wel vervelend dat ik twee dagen heb zitten naaien op een matrasje en dat hij er dan een gat in bijt. Vetbedden worden aan repen getrokken. Het gaat bij vlagen; zo heeft hij er heel lang geen last van en dan ineens begint hij weer. De laatste tijd krijg in de indruk dat hij het doet als hij last van zijn maag heeft; dan hoor ik het echt rommelen en borrelen als ik 'sochtends binnen kom en dan wil hij ook heel obsessief graspuntjes eten tijdens de eerste wandeling. Na een tijdje poept hij dan wat stukken vetbed uit. Het gerommel zou dus ook kunnen komen van een bijna-verstopping met datspul maar ik heb toch de indruk dat het andersom is. we hebben alleen nog geen concrete bewijzen gevonden voor deze theorie. we houden hem in de gaten...
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben zowel het Vetbed als de Nylabone bij onze dierenspeciaalzaak gehaald, maar misschien is het niet overal verkrijgbaar en moet je toch even op zoek...Chantal2004 schreef:Maar zo'n n kluif waar je het over hebt,en het vetbed kan je die gewoon in een dierenwinkel kopen?

-
annemiekw
- Vaste gebruiker
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nou of een flostouw zo leuk is betwijfel ik, mijn hond vreet al die zijdraadjes eraf, en slik er ook een hoop door, ik heb dat 'n keer in zijn poep gezien, en ik heb hem geen flostouw meer gegeven.annemiekw schreef:ik heb een handdoek in de mand liggen waar ze altijd op ligt te kauwen en te trekken.
En zo'n flostouw is ook leuk

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka heeft een maand geleden ook een nylabone gekregen.binno schreef:Misschien uit onzekerheid of uit verveling? Of gewoon omdat ze het leuk vindt om ergens op te bijten...
Hij begon er toch zeker wel aan te pietsen zeker. Hij schraapte er stukjes af.
Dus nylabone in de vuilbak.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik denk inderdaad ook dat een Kong nog het veiligst is voor 's nachts.whoopy schreef:whooper doet het alleen met zijn deken die in de mand ligt. in de kamer heb ik ook een deken liggen en daar doet hij het niet bij. heel raar.
je kan hem ook een kong geven 's nachts
Luka is een poedel, maar tjonge wat die allemaal stuk krijgt.
Ook floshes, al die draadjes los.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Stuk bijten,waarom?
Mo is ook zo'n hondje die overal gaatjes in bijt en stuk trekt, haar dekentjes zijn net een gatenkaas. De draadjes van flosstouw vond ik weer terug in haar ontlasting dus die krijgt ze niet meer, een groot gerookte bot vond ze ook niet interessant genoeg.Chantal2004 schreef:Mijn hond ligt s 'nachts altijd in de hal op een deken(nu inmiddels een hondenkussen)
Mijn idee is dat ze dat het gewoon nodig heeft om ergens aan te kunnen bijten en te scheuren om te ontspannen, net zoals Dot die behoefte heeft om af en toe ergens op te sabbelen. Ik geef haar nu elke avond voordat we naar bed gaan een w.c of keuken rol die ze kapot mag scheuren, dit is voor haar de oplossing. S'ochtends moet ik wel tientallen kleine stukjes opruimen, maar haar dekentje en matrasje blijven nu wel heel.
Roosje

-
Chantal2004
- Vaste gebruiker
Ja dat van die keukenrollen is ook wel een idee zeg.
Het is echt balen dat zora alles stuk bijt,alles balletjes die je haar geeft,speeltjes etc.
Ik heb nu wel zo'n soort miniband(autoband materiaal)gezien,mischien dat ik dat eens ga uitproberen.
Weten jullie welke soort balletjes en speelgoed ze ECHT niet kunnen slopen,want ik las dat nylonbone ook niet echt bestand is voor hondentanden?
En tja ik weet even niet meer waar zora op moet slapen in de gang,ze ligt nu op een stoelkussentje(die maakt ze niet stuk?heel vreemd)mischien omdat er een mensengeur inzit?
Daar blijft het voorlopig maar even bij,want zo'n vetbed scheurt ze ook wel aan flarden denk ik,dan maar al het goedkope proberen
Het is echt balen dat zora alles stuk bijt,alles balletjes die je haar geeft,speeltjes etc.
Ik heb nu wel zo'n soort miniband(autoband materiaal)gezien,mischien dat ik dat eens ga uitproberen.
Weten jullie welke soort balletjes en speelgoed ze ECHT niet kunnen slopen,want ik las dat nylonbone ook niet echt bestand is voor hondentanden?
En tja ik weet even niet meer waar zora op moet slapen in de gang,ze ligt nu op een stoelkussentje(die maakt ze niet stuk?heel vreemd)mischien omdat er een mensengeur inzit?
Daar blijft het voorlopig maar even bij,want zo'n vetbed scheurt ze ook wel aan flarden denk ik,dan maar al het goedkope proberen
Chantal en Zora
A dog is a man's best friend.
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Het echte Vetbed (met de groene achterkant) scheuren ze niet zomaar aan flarden hoor.Chantal2004 schreef:Weten jullie welke soort balletjes en speelgoed ze ECHT niet kunnen slopen,want ik las dat nylonbone ook niet echt bestand is voor hondentanden?
Met de Nylabone hetzelfde, je moet wel de èchte Nylabone kopen want de andere durven wel eens snel kapot gaan..., en dan liefst één op de grootte van jouw hond afgestemd, of ietsje groter mag ook. Er bestaan verschillende, als je een goede dierenspeciaalzaak hebt zullen ze je bij deze keuze wel willen helpen. Als je dus die juiste Nylabone hebt, kunnen ze die ook niet kapot krijgen, hooguit wat schilfertjes afknabbelen na lange tijd, maar deze zijn niet schadelijk voor de hond. Wij hebben hier ook balletjes die van IKEA komen, soort rubber ofzo, (werden verkocht per drie voor maar 1 euro geloof ik), ze zijn iets kleiner dan een tennisbal, maar voor een kleinere hond prima geschikt, ze gaan trouwens lang mee.
En met een opgevulde Kong zijn ze ook een tijdje zoet om de inhoud er proberen uit te krijgen...

- Bianca met Senna en Cera
- geregistreerd lid
Hallo allemaal.
Het spijt mij heel erg maar het zegt mij allemaal helemaal niets die verschillende mogelijkheden.
Wat is een nylabone?
Wat is een vetbed?
Wat is een kong?
Ik kom uit het uiterste zuiden van limurg, hier heb ik die dingen nog nooit gehoord, zijn misschien andere namen die ze bij ons gebruiken.
Ik zou graag willen weten wat dat allemaal is want ik heb ook twee van die ontstuimige honden, vooral die van net een jaar bijt continu haar deken kapot, en knuffels blijven ook niet heel.
Inderdaad, die balletjes van de Ikea zijn geweldig, ik heb ze ook al zo'n 2 jaren en ze zijn nog heel.
groetjes Bianca
Het spijt mij heel erg maar het zegt mij allemaal helemaal niets die verschillende mogelijkheden.
Wat is een nylabone?
Wat is een vetbed?
Wat is een kong?
Ik kom uit het uiterste zuiden van limurg, hier heb ik die dingen nog nooit gehoord, zijn misschien andere namen die ze bij ons gebruiken.
Ik zou graag willen weten wat dat allemaal is want ik heb ook twee van die ontstuimige honden, vooral die van net een jaar bijt continu haar deken kapot, en knuffels blijven ook niet heel.
Inderdaad, die balletjes van de Ikea zijn geweldig, ik heb ze ook al zo'n 2 jaren en ze zijn nog heel.
groetjes Bianca
Gegroet allemaal
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Vetbed vb:Bianca met Senna en Cera schreef:Hallo allemaal.
Wat is een nylabone?![]()
Wat is een vetbed?![]()
Wat is een kong?![]()
groetjes Bianca

Kong (kan je ook opvullen met voedsel):

Nylabone (er bestaan verschillende modellen, ook verschillende groottes,aangepast aan de grootte van de hond)

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bianca met Senna en Cera
- geregistreerd lid
-
binno
- Zeer actief
- Contacteer:
Een Vetbed is een soort immitatie schaapsvacht.Bianca met Senna en Cera schreef:Hallo
Bedankt, zo'n Kong had ik dus echt nog nooit gezien.
Bij een vetbed had ik mij iets anders voorgesteld, is dat van stof?
En zo'n nylabone dat is een kluif of niet? is het van rubber?
groetjes
Nylabone is een kunststof kluif.
Meer lezen over Nylabone: http://www.nylabone.nl (internetwinkel), bij "manden en kussens" kun je ook Vetbedden vinden...