Hebben sommige van jullie dit probleem ook en hoe kan ik het oplossen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
achter alles aanrennen
Moderator: moderatorteam
-
Chantal2004
- Vaste gebruiker
achter alles aanrennen
Als ik ga wandelen met zora loopt ze alles achterna wat ze ziet,van vogels tot fietsers,trimmers(1 trimmer is zelfs gestruikeld over haar
)ik probeer haar af te leiden als er bv een trimmer of fietser aankomt maar dit lukt niet echt.
Chantal en Zora
A dog is a man's best friend.
- jimmy
- geregistreerd lid
- Contacteer:
achter alles aanrennen
ja komt me bekend voor... ik heb sinds kort lizzy 6 maanden en blijkbaar heeft ze niet veel geleerd bij haar vorige eigennaar. want daar kon ze ook wat van achter alles aan. En dat kan niet.. he zelfs aan de lijn.....tja en ze is een bulldog dus je kan je wel voorstellen!! hoppa er achter aan...maar 1 keer!! he want daar heb ik echt een hekel aan...
Kijk wat ik heb gedaan....en dat hebben ze mij ook geleerd...
ik heb een langere lijn als ze nou ergens op af gaat (maar dat moet je juist oefenen he dus opzoeken die dingen en regelmatig)even mee gaan met haar dan ze denkt dat ze los is..en dan een stap terug en dan een flinke ruk geven en tegenlijker tijd foei zeggen.... en flink mopperen duidelijk met stem en lichamstaal...
En daarbij moet je dan binnen los doen haar ,laten zitten een bal of dan speeltje gooien en zeggen dat ze moet blijven (duidelijke stem) en dan het comando geven BV "pak um maar"en laten gaan om het speeltje te pakken....
zo leer je haar dat ze moet blijven als er actie is en alleen op comando mag jagen!! want je heb tenslotte een terrier....
en zo doe je dat buiten als je ziet dat ze actie ziet .
Het lukt wel maar wel consequent zijn he... iedere dag oefenen!!
Kijk wat ik heb gedaan....en dat hebben ze mij ook geleerd...
ik heb een langere lijn als ze nou ergens op af gaat (maar dat moet je juist oefenen he dus opzoeken die dingen en regelmatig)even mee gaan met haar dan ze denkt dat ze los is..en dan een stap terug en dan een flinke ruk geven en tegenlijker tijd foei zeggen.... en flink mopperen duidelijk met stem en lichamstaal...
En daarbij moet je dan binnen los doen haar ,laten zitten een bal of dan speeltje gooien en zeggen dat ze moet blijven (duidelijke stem) en dan het comando geven BV "pak um maar"en laten gaan om het speeltje te pakken....
zo leer je haar dat ze moet blijven als er actie is en alleen op comando mag jagen!! want je heb tenslotte een terrier....
en zo doe je dat buiten als je ziet dat ze actie ziet .
Het lukt wel maar wel consequent zijn he... iedere dag oefenen!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
omasjanie
- Vaste gebruiker
Tara doet het ook af en toe maar als je met zo'n lange lijn ( heb ik geprobeerd) langs een fietspad loopt voorkom je echt niet dat ze de kans krijgt achter fietsers enz. aan te gaan. Zoveel mogelijk afleiden bij trimmers en fietsers en bij brommers leer ik haar te gaan zitten (even wachten) en dat gaat goed, vaak gaat ze uit zichzelf al zitten als er een brommer aan komt. Met fietsers en trimmers blijft het opletten, vaak blijft ze gewoon snuffelen en ineens .... hup daar gaat ze weer en ben ik blij met m'n niet al te lange riem.Hutsje schreef:Nee, gelukkig heb ik dit probleem niet.
Ik zou haar voorlopig aan de lange lijn (6 a 8 meter) uit laten, de lijn lang laten en op het moment dat ze ergens achteraan gaat en niet naar je luistert corrigeert ze zichzelf op het eind.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als je dicht lang een fiets pad loopt, en je weet dat je hond erachter aangaat, dan is het niet zo handig om hem haar die vrijheid te geven, dus dan een lange lijn maar wel met een stop erop, een lange lijn heeft natuurlijk geen zin als de hond alsnog het fietspad op kan knallen...omasjanie schreef:Tara doet het ook af en toe maar als je met zo'n lange lijn ( heb ik geprobeerd) langs een fietspad loopt voorkom je echt niet dat ze de kans krijgt achter fietsers enz. aan te gaan. Zoveel mogelijk afleiden bij trimmers en fietsers en bij brommers leer ik haar te gaan zitten (even wachten) en dat gaat goed, vaak gaat ze uit zichzelf al zitten als er een brommer aan komt. Met fietsers en trimmers blijft het opletten, vaak blijft ze gewoon snuffelen en ineens .... hup daar gaat ze weer en ben ik blij met m'n niet al te lange riem.Hutsje schreef:Nee, gelukkig heb ik dit probleem niet.
Ik zou haar voorlopig aan de lange lijn (6 a 8 meter) uit laten, de lijn lang laten en op het moment dat ze ergens achteraan gaat en niet naar je luistert corrigeert ze zichzelf op het eind.
-
omasjanie
- Vaste gebruiker
Precies, maar bij fietspaden en zo gebeurt het daar zijn de fietsers en trimmers dus reageerde ik op het lange lijn advies. Het heeft weinig zin dit 'probleem' aan te gaan pakken in een weiland of in een stuk bos waar geen fietsers komen toch ?yamie schreef:als je dicht lang een fiets pad loopt, en je weet dat je hond erachter aangaat, dan is het niet zo handig om hem haar die vrijheid te geven, dus dan een lange lijn maar wel met een stop erop, een lange lijn heeft natuurlijk geen zin als de hond alsnog het fietspad op kan knallen...omasjanie schreef:Tara doet het ook af en toe maar als je met zo'n lange lijn ( heb ik geprobeerd) langs een fietspad loopt voorkom je echt niet dat ze de kans krijgt achter fietsers enz. aan te gaan. Zoveel mogelijk afleiden bij trimmers en fietsers en bij brommers leer ik haar te gaan zitten (even wachten) en dat gaat goed, vaak gaat ze uit zichzelf al zitten als er een brommer aan komt. Met fietsers en trimmers blijft het opletten, vaak blijft ze gewoon snuffelen en ineens .... hup daar gaat ze weer en ben ik blij met m'n niet al te lange riem.Hutsje schreef:Nee, gelukkig heb ik dit probleem niet.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
een gemakkelijk op te lossen probleem
wat heb je nodig speeldrift, geduld en een beetje hulp
1. als je een hardloper of fietser ziet aankopen, trek je de aandacht van je hondje, en je begint te spelen, met bv een touwballetje, dat je heen en weer zwiert voor de hond zijn neus, en je laat hem maar achter het balletje jagen. op het ogenblik dat de hardloper voorbij komt, laat je je hond het speelgoedje vastnemen, en je begint een trekspelletje. Normaal doe ik dit zo met een pup, buitspelletjes als er iemand in de verte aankomt.
2. hulp: je spreekt af met een kennis die voorbij komt rennen, je laat je hondje los, met de lijn, en je rennende kennis neemt het hondje bij de lijn en neemt het mij. Jij moet vrolijk je hond staan roepen... je hond slaat in paniek.
wat heb je nodig speeldrift, geduld en een beetje hulp
1. als je een hardloper of fietser ziet aankopen, trek je de aandacht van je hondje, en je begint te spelen, met bv een touwballetje, dat je heen en weer zwiert voor de hond zijn neus, en je laat hem maar achter het balletje jagen. op het ogenblik dat de hardloper voorbij komt, laat je je hond het speelgoedje vastnemen, en je begint een trekspelletje. Normaal doe ik dit zo met een pup, buitspelletjes als er iemand in de verte aankomt.
2. hulp: je spreekt af met een kennis die voorbij komt rennen, je laat je hondje los, met de lijn, en je rennende kennis neemt het hondje bij de lijn en neemt het mij. Jij moet vrolijk je hond staan roepen... je hond slaat in paniek.
-
omasjanie
- Vaste gebruiker
Dat is een leuke manier, ga ik zeker uitproberen. Dank je wel !!mechelaar_fan schreef: 2. hulp: je spreekt af met een kennis die voorbij komt rennen, je laat je hondje los, met de lijn, en je rennende kennis neemt het hondje bij de lijn en neemt het mij. Jij moet vrolijk je hond staan roepen... je hond slaat in paniek.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben er niet zo voor om te gaan afleiden als er iets is waar ze achteraan willen. In ieder geval niet op het moment dat de hond al bezig is ergens achteraan te gaan. Volgens mij heb je dan kans dat ze het leuke spelletje als een beloning gaan zien voor hun gedrag (ergens achteraan rennen). Als je het doet, zou ik het alleen doen als jij de fietser of wat dan ook eerder ziet. Maar dan nog, ik heb geen zin om elke keer als ik denk dat er iets is waar m'n hond mogelijk achteraan wil, alles uit de kast te trekken om maar leuker te zijn.
Met Belle, die vooral naar alle andere honden toe wilde heb ik het anders gedaan. Ik ben veel op aandacht gaan oefenen en elke keer beloond als ze me aankeek (met de clicker). Eerst zonder afleiding en langzamerhand steeds dichter bij honden of andere afleiding. Na een tijdje heb ik er ook het commando "let op" aan gekoppeld en een gebaar. Op deze manier leer je het niet heel snel af, maar het gaat, althans bij Belle, wel steeds beter. Als er nu een hond langskomt, kijkt ze me vaak al uit zichzelf aan. We zijn er nog niet, want op een halve meter is het nog wel erg moeilijk, maar bij grotere afstanden gaat het hartstikke goed, ook bij de keffende, uitvallende kleine hondjes die hier in de straat wonen.
Met Belle, die vooral naar alle andere honden toe wilde heb ik het anders gedaan. Ik ben veel op aandacht gaan oefenen en elke keer beloond als ze me aankeek (met de clicker). Eerst zonder afleiding en langzamerhand steeds dichter bij honden of andere afleiding. Na een tijdje heb ik er ook het commando "let op" aan gekoppeld en een gebaar. Op deze manier leer je het niet heel snel af, maar het gaat, althans bij Belle, wel steeds beter. Als er nu een hond langskomt, kijkt ze me vaak al uit zichzelf aan. We zijn er nog niet, want op een halve meter is het nog wel erg moeilijk, maar bij grotere afstanden gaat het hartstikke goed, ook bij de keffende, uitvallende kleine hondjes die hier in de straat wonen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: achter alles aanrennen
Fietsers niet, maar vogels, mensen in de verte (ze mochten es een hondje bijhebben), honden en nu vliegt ie regelmatig uit naarChantal2004 schreef:Als ik ga wandelen met zora loopt ze alles achterna wat ze ziet,van vogels tot fietsers,trimmers(1 trimmer is zelfs gestruikeld over haar)ik probeer haar af te leiden als er bv een trimmer of fietser aankomt maar dit lukt niet echt.
auto's.
Hoop ook wat op te steken uit de reacties hier.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief