Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

maakt het nou echt zoveel uit

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

maakt het nou echt zoveel uit

Ongelezen bericht door britty »

of je netjes 2x per dag voer geeft of de bak voer gewoon de hele dag laat staan zodat de hond naar believen kan eten?
wat vinden jullie?
mij lijkt het persoonlijk niet zoveel uit te maken, in de natuur eten ze ook gewoon hoe het uitkomt, toch?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het zal wel niet zoveel uitmaken verder, maar in de natuur eten ze dus niet wanneer het uitkomt :wink: In de natuur wordt om de zoveel dagen een enorme hoeveelheid vlees gevangen en dan propt de hele roedel zich bomvol om vervolgens een paar dagen helemaal niets meer te eten. Huskies worden in sommige kennels nog steeds zo verzorgd tot ieders tevredenheid. Om de 1 of 2 dagen een enorme hoeveelheid vlees en groentes en vervolgens 1 of 2 dagen verteren. 1 dag vasten is zowiezo erg goed voor de darmen van je hond. De hele dag door kleine hapjes is erg onnatuurlijk. Oude honden en pups is een ander verhaal, die zijn nog niet rijp voor dat soort regimes of er niet meer geschikt voor.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik vind er wel degelijk een verschil in zitten.
Ik train met de honden en gebruik daarbij voer beloning.....zou ik de hele dag een bak voer laten staan.....dan is het trainen om die beloning geen uitdaging meer. Ook als ik niet met ze zou trainen gaf ik ze toch nog twee keer per dag (soms een dag niks....of een dag maar 1 maaltijd)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tja, als ik bij Moos 's ochtends zijn hele dag-hoeveelheid in zijn bak zou doen, dan gaat die dus gewoon in een keer op.
Dus dan eet hij ipv 2 keer per dag, 1 keer heel veel........
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier zou dat gewoon niet werken ; Max zou zich zich dan helemaal te barsten eten en ook Bente's portie nog verorberen.
Buiten dat vind ik het onhygienisch.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ik sluit mij helemaal aan bij het antwoord van Mark!
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik voer 2x per dag. Ik wil gewoon dat hij zijn brokken opeet als ik ze neerzet. Als hij niet eet, haal ik zijn voer weer weg. Ik wil geen geklier bij die voerbak met kinderen of honden die op visite komen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik doe het niet mdat ik vlees voer, niet lekker om dat de hele dag te laten staan. Buiten dat hou ik mijn pups schraal tot een jaar. Als ze onbeperkt kunnen eten lukt dat meestal niet. Ook bij de volwassen honden hier (Huts dan) zou het niet werken, die zouden veel te dik worden. Ik zie graag nog net wat rib. Aan de andere kant heb je ook geen voernijd want er staat continu. Pups voer ik de errste tijd 3 keer per dag, de volwassen honden 2 keer, heel soms 1 keer.
Afbeelding
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Ik zou dat nooit doen. Ten eerste heeft het geen zin want Ushi zou alles opvreten en Sis zou niet aan de bak komen. En daarnaast lijkt het me vervelend als je niet precies weet wanneer ze hebben gegeten en hoeveel voor als je een wandeling gaat maken. Het verhaal van de maagdraaiing vind ik zo vreselijk dat ik daar altijd heel goed op let.
Irma
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgen ze 2 x per dag voer. Ze mogen eten wanneer ik het geef, zodat ik ook kan zien wie wat wanneer gegeten heeft... zeker met trainen etc. zodat ik zeker weet dat ie niet teveel heeft gegeten voor het trainen ivm maagtorsie. Daarnaast lijkt het me vreselijk onhandig een hele dag voer te laten staan... ze zouden zich hier kapotvreten denk ik.. al zet je er een kilo neer eten ze dat in 1x op...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik voer hier nog steeds 4x per dag. Ameno is 5 maanden maar verdraagt haar eten nog niet als ik het verdeel naar 3 maaltijden en als ik alles klaar zou zetten dan eet ze zich tonnetje rond.. Streven is om naar 2x per dag te gaan.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Hier eten de honden twee keer per dag.

Ikzelf zou nooit het voer de hele dag laten staan. Je weet nooit precies hoeveel ze gegeten hebben en wanneer voor het laatst. Er zal maar iets zijn dat je naar de DA moet en je hond onder narcose moet. Is het toch handig te weten wanneer hij voor het laatst gegeten heeft.
Ik vind het ook geen fijn idee dat ze vlak voor het trainen/wandelen/fietsen misschien net gegeten kunnen hebben.
foeksie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door foeksie »

Shiva heeft ook de hele dag de voerbak staan! ze is een slechte eter, en op die manier eet ze wel! We zijn ook geen mensen die aan vaste tijden denken, dus dat is ook niet handig! :denken:
s'avonds om 21:00 uur haal ik de bak wel weg, anders gaat ze weer heel laat eten!
groetjes van Carina
p.s. ik heb net de website van Shiva af.. kom gerust een kijkje nemen... www.shivaatje.tk
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Bij mij krijgen ze ook 2X per dag voer. Wordt gewoon opgegeten. Op zatedagochtend laat ik ze overslaan, extra verteermoment en zaterdagavond gewoon weer voer.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

foeksie schreef:Shiva heeft ook de hele dag de voerbak staan! ze is een slechte eter, en op die manier eet ze wel! We zijn ook geen mensen die aan vaste tijden denken, dus dat is ook niet handig! :denken:
s'avonds om 21:00 uur haal ik de bak wel weg, anders gaat ze weer heel laat eten!
groetjes van Carina
Ik doe ook niet aan tijden. De ene keer krijgen ze vroeg in de ochtend, de andere kaar tegen 12.00 uur. Ligt eraan hoe laat ik terug ben van het wandelen of fietsen. 's Avonds krijgen ze wanneer het mij uitkomt, dat ligt er aan hoe laat ze eerder hebben gehad en of ik moet werken of niet. Kan dus zijn dat ze pas tegen 23.30 eten, ik heb nooit problemen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

foeksie schreef:Shiva heeft ook de hele dag de voerbak staan! ze is een slechte eter, en op die manier eet ze wel!
dat doet ze ook wel als de voerbak elke keer na een half uur weg wordt gehaald... :wink:
We zijn ook geen mensen die aan vaste tijden denken, dus dat is ook niet handig! :denken:
hier eten ze ook heel onregelmatig, zeker omdat we zoveel trainen... nooit geen problemen met eten... ik heb juist de ervaring met m'n oude hond die ik dus niet van pup af gehad heb, en die bij die vorige eigenaars ook de hele dag de bak had staan dat juist DAT het probleem was voor het moeilijke eten... toen de bak hier na een half uur niet eten steeds weg werd gehaald is hij heel goed gaan eten.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier staat de hele dag een bak met brokken die als hij leeg is weer wordt gevuld. Verder krijgen ze tussen door vers of barf.
neeltje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door neeltje2 »

Hier wordt gewoon 2x per dag gegeten en wel 's morgens en in de namiddag. wat ze krijgen is kvv of barf. En geloof me, de bakken zijn in no time leeg... :wink: Mijn idee is, dat je met een constant voedselaanbod slechte eters kweekt :idea: Maar dat is mijn idee hoor... :19:
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Ik geef Timo s'morgens brokjes in z'n bakkie, maar die worden nauwelijks bekeken. Of ik deze brokjes nu weghaal of laat staan geeft bij Timo geen verschil. Maar dan...'s avonds geef ik hem ook brokjes met een halve RODI hamburger erdoor. DAT gaat wel helemaal op.

Ik heb ook geprobeert zonder RODI hamburger, maar dan eet hij helemaal niets. Dagenlang :eek: .

Inmiddels handel ik zoals eerst beschreven. Heel soms eet hij wel z'n brokjes 's morgens. Ik neem nu aan dat hij wel eet als hij honger heeft.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Arjanne schreef:Ik heb ook geprobeert zonder RODI hamburger, maar dan eet hij helemaal niets. Dagenlang :eek: .
lekkere honger heet zoiets :wink: ze gaan vanzelf wel eten als ze doorkrijgen dat ze hun zin niet krijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”