Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bek likken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

bek likken

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou heeft de laatste tijd de irriterende gewoonte om zijn bek af te likken.
als hij een commando krijgt kan ik het nog begrijpen dat het misschien een overspong gedrag is. maar hij doet t ook als hij in de tuin ligt en ik in de tuin komt, als ik hem smorgens uit zn bench haal enz.

wat is dit voor gedrag en hoe krijg je het er weer uit?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En met zijn bek is alles in orde? Nergens irritatie, wondjes of iets mis met de tanden?
AfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

bram en thijs schreef:En met zijn bek is alles in orde? Nergens irritatie, wondjes of iets mis met de tanden?
:19: geen idee. ga er vanmiddag meteen naar kijken. maar als hij buiten met uitlaten losloopt, doetie het niet. :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:denken: Hoezo irriteert hij jou met het aflikken van zijn bek?? Wat vreemd...
Likt hij zijn neus of is het een reactie op een droge bek, die ontstaat door spanning? Kijkt hij je daarbij aan? Fixeren?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef::denken: Hoezo irriteert hij jou met het aflikken van zijn bek?? Wat vreemd...
Likt hij zijn neus of is het een reactie op een droge bek, die ontstaat door spanning? Kijkt hij je daarbij aan? Fixeren?
dat beklikken maakt geluid. en soms zie je zn tong niet eens. :19:
volgens mij liktie niet zn neus maar alleen zn lippen.

behalve in de bench heeft hij altijd water tot zijn beschikking. droge bek zou misschien kunnen maar niet door tekort aan water.
spanning zou kunnen maar ik weet niet precies waardoor. nu omdat ik me er aan irriteer. maar er moet iets zijn geweest datie ermee begonnen is.
hij kijkt me soms aan.

smorgens na het uitlaten krijgt hij zijn voer zodra ik binnen ben met het ook erger dat likken. maar daar kan ik ook nog wat inkomen omdat hij eten krijgt.

ik ga als ik thuis ben, eerst zn bek nakijken.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Honden kunnen een droge bek krijgen van stress. Van een droge bek ga je smakken zeg maar.
Wat de reden is weet ik allemaal niet, maar als de hond alleen dit laat horen als jij je in de buurt begeeft lijkt het er haast op dat hij spanning opbouwt als je nadert. Heb je onlangs een confrontatie met hem gehad waarbij je bv flink gestraft hebt?
Verder moet je ook geen spoken gaan zien. Laika en ik zitten elkaar ook wel eens geheel tevreden en verliefd aan te kijken en daarbij zit Laika vaak ook wat te smakken. Niet iedere scheet hoeft geanaliseerd te worden..dan worden we allemaal :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:Honden kunnen een droge bek krijgen van stress. Van een droge bek ga je smakken zeg maar.
Wat de reden is weet ik allemaal niet, maar als de hond alleen dit laat horen als jij je in de buurt begeeft lijkt het er haast op dat hij spanning opbouwt als je nadert. Heb je onlangs een confrontatie met hem gehad waarbij je bv flink gestraft hebt?
Verder moet je ook geen spoken gaan zien. Laika en ik zitten elkaar ook wel eens geheel tevreden en verliefd aan te kijken en daarbij zit Laika vaak ook wat te smakken. Niet iedere scheet hoeft geanaliseerd te worden..dan worden we allemaal :piew:
het viel gewoon op en het is irriterend.
nee er is niks geweest waarvoor die op zn kop heeft gehad.

ik zal es aan mn vriend vragen of balou t ook doet als hij allen met balou is.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Door deze vraag schiet bij mij ook een vraag binnen. Het viel mij op dat Tagor tegenwoordig ook vaker zijn bek aflikt. Wordt ie wakker en ligt dan heel duf zijn bek te likken. M.n. de voorkant. Heel ontspannen, eigenlijk bijna duf. Niet irritant, maar wel erg opvallend. Zelf heb ik het idee dat het waarschijnlijk te maken heeft met zijn ouder worden (bijna 11). Kan dat eigenlijk?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

hahahahahahahaha.....die van mijn liggen altijd heerlijk te smekken heerlijk, dan zijn ze lekker relaxed, waar mensen zich allemaal niet aan ergeren zeg :smile:
little-wolf
Zeer actief

moppie schreef:wat ik begrijp is dat deze hond kalmerende signalen geeft, dus zichzelf probeert te ontspannen,dus ook naar jouw toe zich probeert te kalmeren.
zou er niet zo erg druk om maken, probeer eens te geeuwen als je dit ziet gebeuren (klinkt raarmaar heb dit via een gedragsterapeut) kan misschien helpen is maar een idee. groetjes Trudy :ok:
dat geeuwen is t probleem niet. en hebben idd terug gegeeuwd. de 1ex keektie van wat doe jij nou, en daarna troktie zich er niks van aan.
little-wolf
Zeer actief

Angel-eyes schreef:hahahahahahahaha.....die van mijn liggen altijd heerlijk te smekken heerlijk, dan zijn ze lekker relaxed, waar mensen zich allemaal niet aan ergeren zeg :smile:
hij doet t dus niet als we er niet bij zijn. als hij in de tuin is en ik kijk door t raam dan ligtie gewoon ergens.
tis alleen als we de tuin inkomen zonder wat te zeggen, datie dan ermee begint. of als je zn riem om wilt doen.
nowja, als dat zijn manier is om relaxed te zijn, laten we t zo.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

little-wolf schreef:
moppie schreef:wat ik begrijp is dat deze hond kalmerende signalen geeft, dus zichzelf probeert te ontspannen,dus ook naar jouw toe zich probeert te kalmeren.
zou er niet zo erg druk om maken, probeer eens te geeuwen als je dit ziet gebeuren (klinkt raarmaar heb dit via een gedragsterapeut) kan misschien helpen is maar een idee. groetjes Trudy :ok:
dat geeuwen is t probleem niet. en hebben idd terug gegeeuwd. de 1ex keektie van wat doe jij nou, en daarna troktie zich er niks van aan.
:smile: ...hebbie echt gegeeuwt naar hem?????????Fotooooooooooooo :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
Angel-eyes schreef:hahahahahahahaha.....die van mijn liggen altijd heerlijk te smekken heerlijk, dan zijn ze lekker relaxed, waar mensen zich allemaal niet aan ergeren zeg :smile:
hij doet t dus niet als we er niet bij zijn. als hij in de tuin is en ik kijk door t raam dan ligtie gewoon ergens.
tis alleen als we de tuin inkomen zonder wat te zeggen, datie dan ermee begint. of als je zn riem om wilt doen.
Je roept dus dan gewoon spanning op bij je hond. Geen ramp hoor, maar ik zou zelf toch eens nagaan hoe dat ineens zo kan. Ik heb niet graag dat mensen of dieren nerveus van me worden. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
little-wolf schreef:
Je roept dus dan gewoon spanning op bij je hond. Geen ramp hoor, maar ik zou zelf toch eens nagaan hoe dat ineens zo kan. Ik heb niet graag dat mensen of dieren nerveus van me worden. :19:
nee ik ook niet. we zullen vast iets niet goed doen. maar wat. :denken:
we zullen het proberen uit te zoeken.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

dat beklikken kan ook een teken zijn van misselijkheid??
Ik las ergens dat een hond die misselijk is veel rond zn bek likt. misschien is dat het?? :19:

ailena.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ailena schreef:dat beklikken kan ook een teken zijn van misselijkheid??
Ik las ergens dat een hond die misselijk is veel rond zn bek likt. misschien is dat het?? :19:

ailena.
en dat iedere dag en dan een maand lang? :denken:

ik moest afgelopen vrijdag bij de da zijn en heb hem ff in zn bek laten kijken. dat was allemaal goed.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:

ailena.

ik moest afgelopen vrijdag bij de da zijn en heb hem ff in zn bek laten kijken. dat was allemaal goed.
Hij wordt gewoon acuut misselijk als ie jou ziet.. :lekkerpuh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:
little-wolf schreef:

ailena.

Hij wordt gewoon acuut misselijk als ie jou ziet.. :lekkerpuh:
hahhaha. :smile2:
maar waarom dan pas na 15 mnd? :denken:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken jou niet en je hond ook niet...bescheiden theorietje kan zijn dat hij volwassen aan het worden is en zich meer bewust wordt van bv dominante handelingen die jij bij hem pleegt. Omdoen van de halsband kan zoiets zijn. ALs ik me niet vergis markeerde hij ook in huis toch? Hoe is het daarmee nu?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Eline* schreef:Ik ken jou niet en je hond ook niet...bescheiden theorietje kan zijn dat hij volwassen aan het worden is en zich meer bewust wordt van bv dominante handelingen die jij bij hem pleegt. Omdoen van de halsband kan zoiets zijn. ALs ik me niet vergis markeerde hij ook in huis toch? Hoe is het daarmee nu?
alles is mogelijk. hij draagt op t moment een halsband die die in huis ook omheeft. ik hoef alleen de riem eraan te knippen.

ja dat deedie. hij en de katten zeken allemaal binnen. allen gecontroleerd op blaasgruis. balou was goed.
2 vand de 4 katten hadden cilinders o.i.d in de urine en moesten op dieetvoer. de oudste stond daar al op sinds september vorig jaar.
alle 4 de katten dus op dieetvoer.
de kattenbakken stonden alle 3 in de bijkeueken en die moesten verspreid worden. ook gedaan.
het is nu een stuk minder geworden van de katten.
maarja, dan hebben we balou nog.
het zal zeker ook aan ons liggen en niet (alleen maar) aan balou.
omdat we hem constant i/d gaten houden geeft dat ook spanning. als hij naar de keuken loopt of als hij achter de bank loopt, dan zien we hem niet en dan is t zo van, hij zal toch niet plassen? das onze (mijn) slechte gewoonte geworden. en erg moeilijk te doorbreken. *bloos*

toen nieve weer naar huis was, had balou doorgekregen hoe die de hordeur open kon krijgen. en dan naar binnen gaan om binnen te pissen.
*zucht* :19: onze ideën bus is ff op. :(:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”