Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik kom er niet meer uit...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Boelie
Actief

Ik kom er niet meer uit...

Ongelezen bericht door Boelie »

Dus vraag ik hier om advies...

Ik heb twee honden. Een Franse Bulldog teefje van ruim twee jaar en een kruising Bordeaux/MN van net 1 jaar.
Ze krijgen hier gemiddeld 1 a 2 keer per week Duck en daarnaast voer ik brokken. Op dit moment voer ik Cavom, maar ben hier niet tevreden over. Boelie (de FB) eet het met lange tanden en vaak laat ze meer als de helft staan. De ontlasting is bij beide honden slecht, dun en soms zelfs diarree...

Ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar nog niet mijn "favoriete" brok gevonden...
Wat ik al gehad heb?
Royal Canin, Eukanuba (beide merken zal ik nooit meer voeren), Smolke en Yarrah en nu dus Cavom.

Voor de kruising die nog in de groei is zou een gemiddelde van ongeveer 27 % eiwitten en 19% vetten ideaal zijn.
In ieder geval niet meer dan 30% eiwitten en niet minder dan 15% eiwitten...

Ik voer het liefst een brok met daarin zoveel mogelijk vlees (dus vlees als hoofdbestanddeel) en een brok zonder chemische toevoegingen...

Makkelijk zou zijn als ik beide honden dezelfde brok zou voeren, maar dat is zeker geen vereiste...
Wie weet er raad?
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Ik kom er niet meer uit...

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Boelie schreef:Dus vraag ik hier om advies...

Ik heb twee honden. Een Franse Bulldog teefje van ruim twee jaar en een kruising Bordeaux/MN van net 1 jaar.
Ze krijgen hier gemiddeld 1 a 2 keer per week Duck en daarnaast voer ik brokken. Op dit moment voer ik Cavom, maar ben hier niet tevreden over. Boelie (de FB) eet het met lange tanden en vaak laat ze meer als de helft staan. De ontlasting is bij beide honden slecht, dun en soms zelfs diarree...

Ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar nog niet mijn "favoriete" brok gevonden...
Wat ik al gehad heb?
Royal Canin, Eukanuba (beide merken zal ik nooit meer voeren), Smolke en Yarrah en nu dus Cavom.

Voor de kruising die nog in de groei is zou een gemiddelde van ongeveer 27 % eiwitten en 19% vetten ideaal zijn.

Ik voer het liefst een brok met daarin zoveel mogelijk vlees (dus vlees als hoofdbestanddeel) en een brok zonder chemische toevoegingen...

Makkelijk zou zijn als ik beide honden dezelfde brok zou voeren, maar dat is zeker geen vereiste...
Wie weet er raad?
Royal Canin, Eukanuba, ik heb ze ook gehad.
Luka had last van diarée, sinds ik diepvriesvoer van Duck geef
heb ik één enkel keertje wat mis gehad, maar dat was omdat ie iets uit de tuin had opgegeten. Ik geef altijd de complete versies, Lam en Rijst, Rund, Rund-lever-kip, soms uitmuntend en pens.
Mij kost dat iets van een 23-25 euro per maand.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik vind versvlees het beste maar ik weet niet of dat financieel haalbaar is voor jou (lijkt me niet met zo'n grote hond?).
Chaya had het ook op haar darmen, maar sinds ze carocroc 23/12 krijgt niet meer. Ze heeft nu mooie ontlasting, terwijl ze op andere merken (en dat zijn er veel!) altijd aan de dunne was.
Hoe de percentages zijn weet ik niet, dat is sowieso niet van het pak af te leiden, dat moet je berekenen geloof ik.
Ik voer altijd gewoon en kijk hoe mijn hond het er op doet en in het geval van carocroc is dat goed.
Veel succes :ok:
Groetjes Rob
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

1 hond krijgt eukanuba, prima ontlasting zo goed als nooit aan de diarree en poept heel weinig. De ander krijgt Prins geperste brok... en dan voer ik nog Champ. Dus voor bijna elke hond een andere brok. En allemaal doen ze het prima op hun brok... harde en weinig ontlasting.
Het ligt erg aan de hond dus je zult het gewoon moeten proberen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boelie
Actief

@Tarz: Je hebt helemaal gelijk. Het is financieel niet haalbaar om alleen maar Duck te voeren, anders had ik dat gelijk gedaan.
Bella heeft nl zo'n 1,5 pak nodig per dag, de rest zou dan voor Boelie zijn, dat zijn dus twee pakken per dag keer 30 dagen.

De goedkoopste Duck die ik hier kan krijgen kost 3.10 (Uitmuntend) doe dat keer 2 en dat keer 30 is 186 euro per maand.
Hoe graag ik ook zou willen dat zit er helaas niet in...

Vandaar dat ik nog zoek naar een goede brok!
In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe!
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ikzelf geef nu al ruim 5 jaar Happy Dog,

Murphy en Bink krijgen Happy Dog Natur Croq,
Amiga krijgt Happy Dog XXL (dit is dus aan te raden voor de kruising Bordeaux/MN)

Het is een duits diervoerder, zonder chemische toevoegingen.
Ik ben zeer tevreden en ook de prijs is niet verkeerd.

Natur Croq - 15 kg. - € 24,00
XXL - 15 kg. - € 28,00

www.happydog.nu
Op deze site staan de verschillende producten zeer uitgebreid beschreven.
Je kunt op hun site zien wat de ingredienten zijn van de diverse producten.
Ook staat er een dosering bij, maar ik voer zelf op het oog.

Kijk even bij leveranciers om te kijken waar ze het bij jou in de buurt verkopen.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Boelie schreef:@Tarz: Je hebt helemaal gelijk. Het is financieel niet haalbaar om alleen maar Duck te voeren, anders had ik dat gelijk gedaan.

De goedkoopste Duck die ik hier kan krijgen kost 3.10 (Uitmuntend) doe dat keer 2 en dat keer 30 is 186 euro per maand.
Toch eens proberen Duck ergens anders te zoeken, wij halen (in België) Duck uitmuntend met grote hoeveelheden ineens en betalen dan minder dan 2 Euro per kg! Moet je wel een grote diepvriezer hebben... :mrgreen:
Sinds wij onze honden Duck geven zijn de darmproblemen verleden tijd, en ze eten het eten het ook erg graag.Afbeelding Dus, als je het ergens goedkoper kan vinden? Of misschien een ander merk versvoer? :19: :wink:
Laatst gewijzigd door binno op 08 sep 2004 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

het schijnt zo te zijn dat je bij Duck voor een paar euro per maand zelfs een vrieser kunt leasen. Je koopt het voer dan in de kennelverpakkingen (van 16 kg) en je krijgt dat voor de kennelprijs, is ongeveer 2 euro per kg voor de lam/rijst. Misschien is dat een optie voor je?

Wij voeren de hond ook 1kg per dag Duck en het is inderdaad niet echt goedkoop, maar ik vind brokken ook niet goedkoop eigenlijk. Bovendien is 2 of 3 euro per kg ook veel verschil. Succes met je zoektocht!
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

de problemen die jij heb met cavom heb ik ook gehad met kyra veel diaree en de ontlasting ston k heel erg.

heb haar 1 week op versvlees gezet en toen op prins procare super

de problemen zijn over mooie ontlasting en ze eten weer met smaak.

prins procare is ook een geperste brok
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Boelie schreef:@Tarz: Je hebt helemaal gelijk. Het is financieel niet haalbaar om alleen maar Duck te voeren, anders had ik dat gelijk gedaan.
Bella heeft nl zo'n 1,5 pak nodig per dag, de rest zou dan voor Boelie zijn, dat zijn dus twee pakken per dag keer 30 dagen.

Vandaar dat ik nog zoek naar een goede brok!
In ieder geval al bedankt voor de tips tot nu toe!
Als je RC of Jeukaneuba hebt gevoerd kun je makkelijk overstappen op AHV, dan ben je minder kwijt dan wanneer je die brok geeft.
Je kunt ook Farmfood proberen.
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Een goede brok kost ca 45 euries (Nutro, Canidae). Dat komt neer op 3 euro de kilo. Dan kan je net zo goed Bibi (2,30 per kilo), of Carnibest (2,95 de kilo) voeren. Bij grotere afnames zijn beide merken weer goedkoper. Zeker als je samen inkoopt (wat veel mensen op de barfplaats.nl doen), kom je dan veel voordeliger uit. Ik betaal dan voor Bibi 1,85 de kilo!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hier krijgen ze verschillende merken versvlees, Duck, AHV, Smuldier, Rodi enz.
Duck is idd een behoorlijk prijzig versvlees dus waarom zou je niet af en toe eens wisselen van versvlees?
Ik heb een grote party AHV compleet en ben daar ook weer goedkoper mee uit dan dat ik ze op de brok zou hebben.
Wat mij trouwens wel opvalt is het enorme prijsverschil van Duck, ik betaal rond de 1.90 Euro voor een kilo uitmuntend... en als ik sommige prijzen hier zie schrik ik gewoon.

Ik voer trouwens regelmatig ook gewoon een geperste brok.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
neeltje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door neeltje2 »

Sluit me volledig bij Peet2 aan, als je de hand kunt leggen op een flinke - 2e hands? - vriezer en het kvv met grote hoeveelheden bij een verkooppunt kunt kopen, ben je helmaal niet zo duur uit hoor. Hier gaat er voor m'n 2 witte herders dagelijks 1.5 kg bibi door en zelf kan ik af en toe zelfs nog een biefstukje eten! :mrgreen:
Boelie
Actief

Ja een tweedehands vriezer is idd geen slechte optie, ik zal alleen eerst wat ruimte ervoor moeten maken :mrgreen:

Bij de winkel waar ik nu altijd alles halen, verkopen ze ook eigen merk vers vlees en ik krijg van verschillende mensen te horen dat dit ook erg goed is (ze hebben kip, pens, spiervlees, tartaar, enz.)
Dat heb ik nu eens gekocht om te zien hoe dat bevalt.
Dat kost trouwens maar 1,20 per kilo een aanzienlijk verschil met de kosten voor een kilo Duck!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maar is dat wel complete versvoeding dan?
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

als ik dat zo lees is het niet compleet.
dat moet overigens ook op de verpakking staan!!
In de kip variant zal wel bot zitten,die zijn te malen.
Afbeelding
Boelie
Actief

Nee dat is idd niet compleet, ik heb het gekocht voor bij de brokken!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Je kan ook brokken met vers vlees combineren. Voor mij is het ook financieel niet haalbaar om 3 honden 2x per dag vers vlees te geven. Ze krijgen dus 's ochtends FF en 's avonds Carnibest.

Carnibest koop ik per 20/30 kilo in, wat dus weer goedkoper wordt. En ik heb inderdaad ook een tweedehands vriezer aangeschaft.
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Re: Ik kom er niet meer uit...

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Boelie schreef:Ze krijgen hier gemiddeld 1 a 2 keer per week Duck en daarnaast voer ik brokken. Op dit moment voer ik Cavom, maar ben hier niet tevreden over. Boelie (de FB) eet het met lange tanden en vaak laat ze meer als de helft staan. De ontlasting is bij beide honden slecht, dun en soms zelfs diarree...

Wat ik al gehad heb?

Wie weet er raad?
Ik zou zelf zeggen voor kies voor Farmfood. De juiste verhouding eiwitten, vetten, e.d., de honden vinden het altijd lekker/smakelijk en is zonder allerlei nare toevoegingen waar wij hondenbezitters echt niet meer op zitten te wachten :wink:

En voor kleinere honden kan je ook een 4 kilo verpakking bestellen op www.farmfood.nl. Handig toch!
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Helaas voor jou, maar geen enkele brok heeft vlees als hoofdbestanddeel.
Hoofdbestanddeel van brokken is altijd rijst, tarwe, mais of graan.....meestal zo 60%. De rest is een mengsel van groente afval, bietenpulp en wat vleesresten, maar dat is hooguit 4%. Verder nog wat dierlijke bijproducten (veren, klauwen, hoeven, nagels) ...

Dus als je vlees als hoofdbestanddeel zoekt, geef dan een komplete vleesmaaltijd.
Als je toch voor brok wilt gaan, zijn Canidae en Nutro in ieder geval eerlijke brokken (geven een duidelijke en eerlijke opsomming van de samenstelling), maar die zijn ge-expandeerd, niet geperst. Farmfood is ook ok, zij het dat sommige honden een geperste brok te zwaar vinden.
Afbeelding
Boelie
Actief

Peet2 schreef:Helaas voor jou, maar geen enkele brok heeft vlees als hoofdbestanddeel.
Hoofdbestanddeel van brokken is altijd rijst, tarwe, mais of graan.....meestal zo 60%. De rest is een mengsel van groente afval, bietenpulp en wat vleesresten, maar dat is hooguit 4%. Verder nog wat dierlijke bijproducten (veren, klauwen, hoeven, nagels) ...

Dus als je vlees als hoofdbestanddeel zoekt, geef dan een komplete vleesmaaltijd.
Als je toch voor brok wilt gaan, zijn Canidae en Nutro in ieder geval eerlijke brokken (geven een duidelijke en eerlijke opsomming van de samenstelling), maar die zijn ge-expandeerd, niet geperst. Farmfood is ook ok, zij het dat sommige honden een geperste brok te zwaar vinden.
Ja hier ben ik inmiddels ook achter. Alhoewel ik me meen te herinneren dat Yarrah wel als hoofdbestanddeel kippenvlees heeft, maar hier deden mijn honden het niet goed op...

Ik heb nu een zak Caracroc gekocht, maar via iemand van een ander forum hoorde ik hier behoorlijk wat horrorverhalen over en dat wil ik dus niet langer voeren.

Omdat toch veel mensen hier goede ervaringen hebben met Farmfood, heb ik gisteren op de show in Maastricht twee proefverpakkingen gekocht om te kijken of ze het eten en hoe ze er op reageren.

Daarnaast zal ik toch vlees blijven bijvoeren. Als de beurs wat dikker is blijft dit Duck en in mindere tijden krijgen ze dan het vlees van de Wico (wat niet compleet is, maar krijgen ze er dan bij).

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle tips en adviezen!
Meer tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Boelie schreef:
Peet2 schreef:Helaas voor jou, maar geen enkele brok heeft vlees als hoofdbestanddeel.

Ja hier ben ik inmiddels ook achter. Alhoewel ik me meen te herinneren dat Yarrah wel als hoofdbestanddeel kippenvlees heeft, maar hier deden mijn honden het niet goed op...

Ik heb nu een zak Caracroc gekocht, maar via iemand van een ander forum hoorde ik hier behoorlijk wat horrorverhalen over en dat wil ik dus niet langer voeren.

Omdat toch veel mensen hier goede ervaringen hebben met Farmfood, heb ik gisteren op de show in Maastricht twee proefverpakkingen gekocht om te kijken of ze het eten en hoe ze er op reageren.

Daarnaast zal ik toch vlees blijven bijvoeren. Als de beurs wat dikker is blijft dit Duck en in mindere tijden krijgen ze dan het vlees van de Wico (wat niet compleet is, maar krijgen ze er dan bij).

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle tips en adviezen!
Meer tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!
Wat voor horrorverhalen zijn dat dan over Carocroc? (Heb ik Tosca vandaag voor het eerst gegeven.)
Boelie
Actief

Okee ik kreeg net te horen dat ik niks mag kopieren dus ik heb de tekst verwijderd....

Misschien wil Ladybird zelf het stukje hier plaatsen...
Laatst gewijzigd door Boelie op 01 okt 2004 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarz
Zeer actief

Maar als je pech hebt met pups, hoeft dat toch niet meteen per defenitie aan het voer te liggen?
Ik voer nu een aantal maanden carocroc en ik vind juist dat ze het er erg goed op doen :denken: . Weet iemand waar ik de bewijzen kan nalezen want ik vind dit een beetje slap.
Groetjes Rob
Loesje
Actief

Ongelezen bericht door Loesje »

Ik geef Luca ook carocroc 23/12 en hij doet het er erg goed op. Suus had ook altijd veel last van haar darmen, diarree e.d. en ik heb haar op carocroc lams/rijst diet gezet en alle darmprobleempjes en vachtproblemen die ze had zijn helemaal verdewenen. Ze heeft nu een goede harde ontlasting en poept 1x per dag. Dat was zonder deze brokken wel anders. Ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen.
Luca
14.04.99 - 03.08.06
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tarz schreef:Maar als je pech hebt met pups, hoeft dat toch niet meteen per defenitie aan het voer te liggen?
Ik voer nu een aantal maanden carocroc en ik vind juist dat ze het er erg goed op doen :denken: . Weet iemand waar ik de bewijzen kan nalezen want ik vind dit een beetje slap.
De mensen waar ik Mats (kitten van nu 5 maanden) vandaan heb, hebben soortgelijke problemen gehad met twee nestjes kittens. Ze waren overgestapt op carocat, omdat dat zo'n goed merk was. Van die twee nestjes zijn 3 kittens overleden. Van de ene op de andere dag werden ze ziek, bleven maar afvallen ondanks bijvoeden, en stierven een aantal dagen later. Na een week werd de rest van de kittens ook steeds magerder. Zij hebben toen met een bevriende fokker gebeld, die vertelde dat zij (en andere fokkers) hetzelfde gehad hebben met nesten nadat z op carocat waren overgestapt.
De 'fokkers' van Mats zijn toen meteen moederpoes ander voer gaan geven, en de kittens handmatig gaan voeren. Na een aantal dagen hebben ze de kittens weer aangelegd bij moederpoes, en ze begonnen te groeien als kool.

Ik vond het zelf ook een beetje een twijfelachtig verhaal toen ze me dit vertelde, maar nu lees ik het hier dus ook weer :denken:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Dit te samen met dat Chaya een hele slechte huid/vacht heeft heb ik besloten een ander merk voer (ALWEER! :jank: ) te gaan proberen. Ik vond Carocroc goed, maar alleen die huid werd heel raar met allemaal wonden. Verder was de ontlasting heel goed, terwijl Chaya door de meeste brokken aan de dunne gaat.
Ik heb een zak Wielco gehaald...

Wielco Top Croc

Een unieke uitvinding van wielco. Bij deze brok mag evt. een goed stukje vlees worden bijgevoerd. Voor fosfor en kalk is al gezorgd. Er zullen zich vrijwel geen problemen voordoen bij de overgang naar dit voer maar het zal wel diverse problemen oplossen.Wielco Top Croc is een volledige voeding voor alle rassen, met extra fosfor en vitaminen, zodat men goed vlees enz. bij kan voeren, naast zuiver drinkwater. De Top Croc is evenals de andere "Wielco" produkten met zeer veel zorg en deskundigheid samengesteld uit de allerbeste geëxpandeerde en gestoomde voedingsstoffen voor de hond, zonder gebruikmaking van chemische middelen zoals smaak-, kleur- en geur-stoffen. Top Croc is ook zeer geschikt voor oudere honden en lost tevens alle voedings-problemen zoals allergieën, jeuk enz. op. EN !!! bijzonder weinig ontlasting.
Top Croc wordt ook graag gegeten, geeft een prachtige glans en houdt uw hond speels, waaks, fit en vooral gezond.
Groetjes Rob
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je kunt ook Naturediet eens proberen. Dat is verpakte versvoeding die buiten de vriezer gehouden kan worden en heel goed van kwaliteit.
http://www.kwispelshop.nl/docs/pi329120591.htm
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tarz
Zeer actief

Haha en nu lees ik ergens op het forum dat er gif in Wielco zit! Dat heb ik weer hoor. Elke brok blijkt troep te zijn en de brokken die hier aangeprezen worden daar doen mijn honden het niet goed op.
Hmm wat heb ik nou allemaal geprobeerd? Cavom: te zwaar voer, honden werden te dik. Farm Food: begon goed, later vacht en darmproblemen. Biofood: prijs/kwaliteitverhouding vond ik niet aantrekkelijk, verder wel redelijk goed. Carocroc: slechte vachten. Canex: vonden ze niet lekker, brok stinkt. Royal Canin: veels te duur.
Wielco: gif! :roll:
Versvlees: perfect! alleen niet te betalen voor 4 honden :denken:
Groetjes Rob
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

En als je vers vlees combineert met een brok??

Of een grote tweedehands diepvries aanschaffen en een heleboel kilo's vers vlees tegelijk kopen. Scheelt ook weer in de prijs. Je kan ook samen met iemand anders vers vlees kopen, wat gemiddeld ook weer goedkoper is.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”