Dan heb ik de volgende vraag naar aanleiding van iets wat ikzelf heb meegemaakt: hoe verklaar je dat een reu dus gewoon zonder problemen bij de bevalling aanwezig mag zijn van de teef. Ik hem de puppies laten ruiken, waarop de reu vervolgens weer naar achteren loopt. Na de bevalling vroeg ik de reu of hij mee ging naar zijn mandje (dit was ergens anders als waar de teef het nest had). En nu komt het, hij ging voor de ingang van het nest liggen en keek me echt zo aan van: nee nu ff niet, ik blijf nu liever hier. De teef vond het prima. Ik moet er wel bij zeggen dat de teef enigszins verzwakt was door de bevalling en misschien heeft dat er ook mee te maken. Dit heeft de reu 3 nachten volgehouden. Dus ik vroeg of hij mee ging of liever bleef, dan bleef hij. Maar bij de voorbereiding op de 4e nacht na de bevalling, vroeg ik of hij meeging en toen keek hij achterom naar de teef en de teef liep naar hem toe en maakte hem op een nette manier duidelijk dat het nu wel welletjes was geweest en meneer ging met mij mee. Net ofdat de teef wilde zeggen: ik red mezelf, ik heb jou hier ff niet meer nodig?
Moet er trouwens denk ik ook ff bijzeggen dat de reu erg sociaal is. Meer dan de teef eigenlijk.
Ben benieuwd hoe jullie dit zien.