Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedings suplementen ..
Moderator: moderatorteam
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Voedings suplementen ..
In hoeverre gebruiken jullie (sport)honden voedings suplementen zoals bv
Glucosamine waarvan gezegd word dat het juist bij sporthonden goed werk zou verrichten ?
Ik zit er over te denken om dit te gaan gebruiken aangezien ik mijn 2 mormels best zwaar belast en dit beter voor hun zou zijn ? En in wat voor vorm gebruik je het pil , vloeibaar of poeder . is er nog iets wat preventief zou werken ?
Glucosamine waarvan gezegd word dat het juist bij sporthonden goed werk zou verrichten ?
Ik zit er over te denken om dit te gaan gebruiken aangezien ik mijn 2 mormels best zwaar belast en dit beter voor hun zou zijn ? En in wat voor vorm gebruik je het pil , vloeibaar of poeder . is er nog iets wat preventief zou werken ?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Marit
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie en kruising
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Glucosamine is goed voor de gewrichten. Het zit trouwens verwerkt in sommige merken hondenvoer en dan in de seniorbrok. Ook hoor ik dat het wordt gegeven aan honden met artrose. Maar ik heb nog nooit gehoord dat het preventief zou helpen bij sporthonden of dat je er betere prestaties door zou krijgen.
Voeding is natuurlijk wel heel belangrijk. Een goed voer en niet bijvoeden heeft - denk ik - de beste resultaten.
groetjes, Marit
Voeding is natuurlijk wel heel belangrijk. Een goed voer en niet bijvoeden heeft - denk ik - de beste resultaten.
groetjes, Marit
wordt al jaren bij de sledehonden gedaan, daar krijgen ze echt volledig uitgebalanceerd voer met alle vitamines e.d. toegevoegd.
pas de laatste jaren is er voer op de markt voor sport honden, of honden die veel bewegen.
terwijl dat voor paarden altijd al gewoon was.
royal canin heeft nu zelfs repen met energiestoten, een half uurtje geven voor de inspanning en dan werkt het, hier moet het nog uitwijzen of het helpt, heb er een paar gekregen om te proberen, maar de ellende is dat hier de honden juist zijn geselecteerd om hun energieke gedrag, dus of dat dit de juiste proefkonijnen zijn, ze blijven zonder al gewoon doorgaan.
moet een hond vinden die normaal al niet zo veel energie heeft om door te gaan, die de reep geven en kijken of er iets veranderd.
pas de laatste jaren is er voer op de markt voor sport honden, of honden die veel bewegen.
terwijl dat voor paarden altijd al gewoon was.
royal canin heeft nu zelfs repen met energiestoten, een half uurtje geven voor de inspanning en dan werkt het, hier moet het nog uitwijzen of het helpt, heb er een paar gekregen om te proberen, maar de ellende is dat hier de honden juist zijn geselecteerd om hun energieke gedrag, dus of dat dit de juiste proefkonijnen zijn, ze blijven zonder al gewoon doorgaan.
moet een hond vinden die normaal al niet zo veel energie heeft om door te gaan, die de reep geven en kijken of er iets veranderd.
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet voor de betere prestatie's dat doen ze al goed genoeg maar ik had begrepen dat het ook werkt bij het smeren van de gewrichten zodat alles beter en soepeler loopt ...Het lijkt wel een autoMarit schreef:Glucosamine is goed voor de gewrichten. Het zit trouwens verwerkt in sommige merken hondenvoer en dan in de seniorbrok. Ook hoor ik dat het wordt gegeven aan honden met artrose. Maar ik heb nog nooit gehoord dat het preventief zou helpen bij sporthonden of dat je er betere prestaties door zou krijgen.
groetjes, Marit

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben wel benieuwd... laat je het hier weten als je wat meer gevonden hebt? 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
qyan schreef:qyan krijgt preventief primval, is in poedervorm.
Hierover wel al het een en ander gelezen maar daar schijnen een hoop honden bij langdurig gebruik toch last van te krijgen . zoals gal spugen en braken . Niet bewezen dat het hier door kwam maar toen ze stopten met primaval stopten ook de klachten .
Laatst gewijzigd door Ragverp op 10 sep 2004 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:ben wel benieuwd... laat je het hier weten als je wat meer gevonden hebt?
Zodra je het woord glucosamine Googled krijg je een vreselijke berg pagina's hierover . Wat ik zo tussen de reclame's van de fabrikanten door lees is het prima om het preventief te geven . Alles loopt soepeler en het herstelvermogen verbeterd. Ik zou alleen graag nog iets wetenschapelijks onderbouwd willen vinden . Ik zou zelf als fabrikant ook vertellen dat het preventief ook werkt

Het word in iedergeval gegeven bij atrose en hd / ed problemen en de honden die het krijgen hebben er baat bij . Belangrijk is ook dat er chondroitine in zit
Van de fabrikanten :
Reclamemode= ON
Glucosamine en chondroitine zijn voedingsstoffen die gebruikt worden als er sprake is van kraakbeen slijtage. Glucosamine helpt vooral bij de aanmaak van de stof die zorgt voor de smering van de gewrichten waardoor ze soepel blijven. Chondroïtine helpt bij de aanmaak van kraakbeen cellen en maakt het kraakbeen sterker. Ze ondersteunen elkaars werking. Vooral bij oudere honden waar er slijtage van de gewrichten optreedt bied dit ondersteuning
glucosamine is de belangrijkste grondstof voor kraakbeen, bindweefsel en synoviaalvloeistof in ogen en gewrichten.
GlucoMotion is een voedingssupplement gebaseerd op glucosamine en chondroïtine en is volgens de nieuwste wetenschappelijke bevindingen ontwikkeld ter bevordering van goed gesmeerde soepele gewrichten en spieren.
glucosamine vormt een essentiële bouwsteen van bindweefsel, kraakbeen en collageenrijke weefsels in het algemeen.
Reclamemode= OFF
Oja in de paardensport word het al jaren gebruikt.
Lijkt allemaal positief te zijn . Ik heb er van diverse andere bronnen goede dingen over gehoord en ga ook is bij de dierenarts vragen hoe dat nou zit en of we hiermee geen dure hondenplas gaan maken .
Ik ben tot nu toe wel positief om dit te gaan gebruiken .

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee, nooit gehoord eigenlijk.Ragverp schreef:qyan schreef:qyan krijgt preventief primval, is in poedervorm.
Hierover wel al het een en ander gelezen maar daar schijnen een hoop honden bij langdurig gebruik toch last van te krijgen . zoals gal spugen en braken . Niet bewezen dat het hier door kwam maar toen ze stopten met primaval stopten ook de klachten .
qyan krijgt maar een half maatschepje, tenzij hij mank is, dan krijgt ie er 1,5 tot het over is.
tot nu toe geen last van gal spugen en braken iig.
maar of het echt werkt weten we natuurlijk ook niet, maar je probeert toch iets

- Belle
- Zeer actief
Wetenschappelijke artikelen kun je hier zoeken (ook op trefwoord): http://www.ncbi.nlm.nih.gov:80/entrez/q ... &DB=PubMed.Ragverp schreef: Ik zou alleen graag nog iets wetenschapelijks onderbouwd willen vinden . Ik zou zelf als fabrikant ook vertellen dat het preventief ook werkt![]()
Van sommige artikelen staat er alleen een samenvatting, sommige staan er helemaal op en van sommige ook alleen de titel (die zou je dan in een bibliotheek moeten gaan lezen).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Belle
- Zeer actief
Belle krijgt ook al een tijd primeval en ik merk ook niets van gal spugen of braken. Wel heb ik laatst nog gemerkt dat het wel helpt. Ik was er een tijdje mee gestopt omdat ik glucosaminetabletten gaf. Geleidelijk aan begonnen haar gewrichten weer te knakken. Nu geef ik het weer (samen met de glucosaminetabletten) en het knakken is weer over.qyan schreef:geen idee, nooit gehoord eigenlijk.Ragverp schreef:qyan schreef:qyan krijgt preventief primval, is in poedervorm.
qyan krijgt maar een half maatschepje, tenzij hij mank is, dan krijgt ie er 1,5 tot het over is.
tot nu toe geen last van gal spugen en braken iig.
maar of het echt werkt weten we natuurlijk ook niet, maar je probeert toch iets
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
-
- Zeer actief
Re: Voedings suplementen ..
Glucosamine/chondroitine werken bij elke hond die gewrichtsproblemen hebben, nu is er wel enorm veel verschil door de kwaliteit daarin, dus bij een ander werkt het niet omdat het puur een klote-kwaliteit is, ik had eerst een ander merk wat opzich heel goed werkte.Nu heb ik een ander merk wat ook goed werkt, ik gebruik het ookzelf dus daardoor weet ik dat het werkt.Ragverp schreef:In hoeverre gebruiken jullie (sport)honden voedings suplementen zoals bv
Vit.C is ook heel goed voor gewrichten, dus je zou ook vit.C erbij kunnen geven.Glutamine of Carnitine is ook nog een idee(alhoewel je met Glutamine kan verwachten dat je hond wat meer massa kan krijgen, voor meer explosieve kracht voor je hond kun je ook Creatine geven(maar kijk dan altijd uit met de hoeveelheid en ook hier kunnen ze meer massa van krijgen), ja en zijn zoveel dingen om te proberen....ik heb nu de Joint-Formula met Glucosamine/Chondroitine en pro-Collageen omdat die compleet is....energie-repen zijn onzin, net als de energie-repen voor mensen, weggegooid geld, geef maar een theelepe druivensuiker en een beetje lever en hij heeft veel meer baat erbij om te herstellen, of als je Glutamine zou geven dan dit natuurlijk.
onze oudste die 14 jaar is geworden verbeterde wel, na toevoeging van omega 3 en 6 vetzuren, later toen dit ook niet genoeg hielp kreeg ie poeder van bloem voor spieren.pezen en gewrichten ook hier deed ie beter op dan zonder.
dus verbetering is wel te zien, wanneer ik er hier 1 heb die zwaar gewerkt heeft, of veel behendigheid heeft gedaan en daardoor wat stijvig is dan krijgt ie het ook en dan is ie de dag erna weer fit en niks te zien van enige stijvigheid.
de laatste lab pup die ik heb opgehaald was 16 weken en achter zo slap als een vaatdoek, had totaal geen spieren, je zou er zo vanuit gaan dat ie zwaar hd had, zo slecht liep ie alles zwalke alle kanten, ook na toevoeging van de omega en glucosemine en natuurlijk betere training van zijn spieren (want die had ie totaal niet) ging ie ook veel en veel beter lopen, en loopt ie nu normaal.
dus dat het helpt ben ik wel van overtuigd, heb de bewijzen er zelf van meegemaakt nu zeker met 3 honden. en enkele van anderen waarbij ik dit aangeraden heb.
dus verbetering is wel te zien, wanneer ik er hier 1 heb die zwaar gewerkt heeft, of veel behendigheid heeft gedaan en daardoor wat stijvig is dan krijgt ie het ook en dan is ie de dag erna weer fit en niks te zien van enige stijvigheid.
de laatste lab pup die ik heb opgehaald was 16 weken en achter zo slap als een vaatdoek, had totaal geen spieren, je zou er zo vanuit gaan dat ie zwaar hd had, zo slecht liep ie alles zwalke alle kanten, ook na toevoeging van de omega en glucosemine en natuurlijk betere training van zijn spieren (want die had ie totaal niet) ging ie ook veel en veel beter lopen, en loopt ie nu normaal.
dus dat het helpt ben ik wel van overtuigd, heb de bewijzen er zelf van meegemaakt nu zeker met 3 honden. en enkele van anderen waarbij ik dit aangeraden heb.