Ik heb een american bulldog teefje van 7 maand jong, ze is reeds van puppy bij ons aanwezig.
We hebben tot nu toe niet zoveel grote problemen gekend met Noa.
Ze luistert flink naar de commando's, wandeld flink aan de lijn of zonder lijn, ect.
Nu sedert een aantal dagen toont ze haar niet van de beste kant.
Soms spookt ze wat uit (bv: aan meubels knagen, grote putten in de tuin graven, ...) Mijn strafwoord is steeds luid en correct 'foei' en dan trek ik een boze blik en zwaai met mijn vinger. Meestal sluipte ze dan weg met de staart tussen de benen in een hoekje. Nu enkele dagen terug was dit niet meer haar reactie maar begon ze te grommen, hoe bozer ik toen werd ... hoe luider ze gromde en proberen te bijten.
Ik gaf niet toe, en uiteindelijk gaf ze het toch op na een 10 a 20 tal minuten. Meermaals is dit gebeurd na verbod op knagen of putten maken.
Een uurtje terug was Noa terug een put aan het maken in de tuin (het is haar tevergeefs verboden), ik ging naar haar toe, verbood het haar, maar toen werd ze echt wel agressief, grollen & proberen bijten. Jammer genoeg heeft ze me dan ook wel gebeten.
Na een 10 tal minuten gaf ze er dan ook wel de brui aan. Ik wou haar een plets op de kont geven, maar dit is al helemaal gevaarlijk ...
Ik zoek nu een effeciente manier zodat haar opstandigheid over gaat, ze moet echt weten wie de baas is en momenteel is dat vrees ik niet echt het geval. Hopelijk hebben jullie goede tips.
Alvast bedankt, Jolaine