Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het poep ritueel van Ivan
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
het poep ritueel van Ivan
Ik word er soms gek van. Draaien draaien draaien, dan hoort hij wat en dan is hij weer afgeleid, om vervolgens weer een nieuw plekje te zoeken en weer begint met draaien draaien draaien. En dat duurt maar
Odin gaat dan naast me zitten zo van, gaan we nog verder?

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wuilus doet dat ook wel eens, soms in een keer en klaar, soms rondkijkend, snuffelend, lopend in een poephouding om maar weer steeds opnieuw te beginnen. Daar erger ik me aan want als ik zeg dat ze stil moet blijven staan stopt ze gelijk weer en begint elders opnieuw
Lopend kan ze helemaal niet poepen. Dapper van martijn springt eerst een poosje tegen een boom aan om vervolgens zo hoog mogelijk tegen de stam op te poepen 
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Dapper van martijn springt eerst een poosje tegen een boom aan om vervolgens zo hoog mogelijk tegen de stam op te poepen
Ik erger me ook wel eens hoor, het duurt dan zo lang. Vooral 's avonds het laatste rondje, dan is het donker en meneer is al zo'n angsthaas in het donker. Dan hoort hij iets ritselen en is weer van de mik. En Ivan moet poepen voor het slapen anders doet hij het in huis. Ik hou me altijd muisstil als hij eindelijk in de poephouding zit, want oh wee als hij iets hoort.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Bolke doet soms ook eindeloos over dat poepen. Eindeloos in de berm slenteren, toch maar plassen i.p.v. poepen, en weer doorlopen.... verderop weer slenterend op zoek naar een geschikt plekje, en wederom plassen. Enzovoort. Als ik echt een eind ga lopen dan doet ie maar. Maar even snel poepen/plassen is wel lastig met 'm. Alhoewel de poeperij soms ook heel vlot gebeurt.
Ik heb trouwens wel de indruk dat nu hij ouder wordt, hij echt moet bewegen voordat hij kan. Hij is nu 10 jaar. Die ervaring heb ik ook met Pollie, Heidewachtel van vroeger thuis, toen die ouder werd. Ik weet niet of je dat met Wuilus ook merkt.
Groet, Sieneke
Ik heb trouwens wel de indruk dat nu hij ouder wordt, hij echt moet bewegen voordat hij kan. Hij is nu 10 jaar. Die ervaring heb ik ook met Pollie, Heidewachtel van vroeger thuis, toen die ouder werd. Ik weet niet of je dat met Wuilus ook merkt.
Groet, Sieneke
-
samX
- Vaste gebruiker
Hier hetzelfde verhaal met Sam, en die is pas anderhalf. Al je hem het commando "poepen" geeft kan hij je echt aankijken van: "ja maar, ik moet toch een goede plek zoeken". Gelukkig doet hij het dan wel, handig als je haast hebt, of hem nog even wil laten poepen voordat je de auto instapt. Meestal krijgt hij trouwens alle tijd van de wereld, maar rustig zitten doet hij nooit. Stel je voor dat hij iets mist! 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- rosie
- Actief
hier ook hoor, bolleke moet eerst alle grassprietjes gecontroleerd hebben en dan kiest hij der het hoogste struikje uit en verdwijnt daar dus in
is een beetje verlegen denk ik!
arco heeft de gewoonte om zich te zetten, een keuteltje te laten vallen om vervolgens hetzelfde te doen een halve meter verder
heb ik gewoonlijk zo'n drie meter opkuiswerk 
arco heeft de gewoonte om zich te zetten, een keuteltje te laten vallen om vervolgens hetzelfde te doen een halve meter verder
groetjes rosie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahaha....dat doet Marouck dus al vanaf dat ik haar heb. 7 weken oud en ze liep van het pad af om 15 meter verderop haar behoeftes te doen.chaos schreef:Chaos doet het bij voorkeur uit het zicht, heb ik nog nooit meegemaakt bij een hond. Hij moet altijd de bosjes of in wat hoog gras.
Ze doet het dus echt niet vlak langs de stoep ofzo, liefst zo ver mogelijk van je af. En daarbij nog een voorkeur om bovenop van die pikbosjes te gaan zitten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
samX
- Vaste gebruiker
Dat doet de hond van mijn ouders ook. Hij gaat zo diep mogelijk de bosjes in, en altijd met de rug naar je toe. Hij is nu 10 maar doet het van pup af aan al zo. Gekke beesten zijn het ook die honden.chaos schreef:Chaos doet het bij voorkeur uit het zicht, heb ik nog nooit meegemaakt bij een hond. Hij moet altijd de bosjes of in wat hoog gras.