Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
PROPLAN EUKANUBA PEDIGREE
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
PROPLAN EUKANUBA PEDIGREE
Rudy onze Rottweiler, 7 maand, kreeg Proplan bij de fokker. Omdat dat niet te vinden is in onze streek gaven wij hem Pedigree ! Ziek ! Diarree en overgeven. Het heeft jammer genoeg 3 weken geduurd voor ik door kreeg waar het aan lag. Op aanraden van de fokker krijgt hij nu EUKANUBA Lam en Rijst. Probleem over ! Rudy is van 21 kg op 2,5 weken naar 27,5 kg gegaan.
Heeft iemand nog meer zulke ervaringen?
Heeft iemand nog meer zulke ervaringen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam eet brokken echt heeeel slecht!
ik heb laatst pedigree brokken gekocht om hem te verwennen, want ik hoor altijd dat het niet goed is, maar dat alle honden het eten!!
hij heeft niet één brokje aangeraakt!!
de 15 kilo is zo naar mijn moeder gegaan!
als de cavom op is gaan wij lekker kvv'en en barfen want brok werkt hier gewoon niet!
ik heb laatst pedigree brokken gekocht om hem te verwennen, want ik hoor altijd dat het niet goed is, maar dat alle honden het eten!!
hij heeft niet één brokje aangeraakt!!
de 15 kilo is zo naar mijn moeder gegaan!
als de cavom op is gaan wij lekker kvv'en en barfen want brok werkt hier gewoon niet!

- mechelaar_fan
- Zeer actief
proplan is veel beter dan eukanuba of pedigree (en nog goedkoper ook). om redenen van dierenwelzijn zou pedigree zelfs verboden moeten worden!
proplan is overal te vinden, zeker weten.
http://www.purina.nl/
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nou dat ben ik niet met je eens. Onze pups voeren we ook proplan. Maar het is wel degenlijk zo dat een aantal pupmensen het bij ons moeten inkopen omdat het gewoon niet verkrijgbaar is bij hun in de buurt. (nadat de eerste verpakking leeg is die ze van ons krijgen)mechelaar_fan schreef: proplan is overal te vinden, zeker weten.

-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
heb er hier 12 op pedigree staan, geen problemen mee, alleen bij overschakeleneven een weekje of wat mengen met oude voer, maar dat is met elk voermerk tegenwoordig.
heb ze van alle leeftijd hier lopen, waarvan het merendeel bij ons zwaar werk doet.
mijn voordeel is dat ik pedigree over de gehele wereld kan kopen, dus als wij naar amerika gaan, dan mag je geen hondenvoer invoeren, dan moet je makkelijk aan voer kunnen komen, zeker als je met 3 honden daar aan het werk bent voor 3 weken, dan heb je een probleem. ineens overschakelen op ander voer, is niet goed en kun je darmproblemen verwachten. maar een hond die ana het werk is met diaree is ook geen pretje.
pedigree hebben wij zelfs in de supermarkt in rusland gevonden.
dus wat slechtheid betreft, dat zal wel meevallen, ze hebben niet voor niks het grootste marktaandeel van de wereld.
maar je moet voeren waar je hondje het het beste op doet, dat moet je even uitzoeken, maar neem er de tijd voor, stap niet na een dag al over op wat anders, want daar maak je alleen de darmen maar mee van streek.
heb ze van alle leeftijd hier lopen, waarvan het merendeel bij ons zwaar werk doet.
mijn voordeel is dat ik pedigree over de gehele wereld kan kopen, dus als wij naar amerika gaan, dan mag je geen hondenvoer invoeren, dan moet je makkelijk aan voer kunnen komen, zeker als je met 3 honden daar aan het werk bent voor 3 weken, dan heb je een probleem. ineens overschakelen op ander voer, is niet goed en kun je darmproblemen verwachten. maar een hond die ana het werk is met diaree is ook geen pretje.
pedigree hebben wij zelfs in de supermarkt in rusland gevonden.
dus wat slechtheid betreft, dat zal wel meevallen, ze hebben niet voor niks het grootste marktaandeel van de wereld.
maar je moet voeren waar je hondje het het beste op doet, dat moet je even uitzoeken, maar neem er de tijd voor, stap niet na een dag al over op wat anders, want daar maak je alleen de darmen maar mee van streek.
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
er is bij ons maar 1 dierenwinkel die proplan verkoopt en proplan is daar dus echt wel duurder als jeukanuba!mechelaar_fan schreef:proplan is veel beter dan eukanuba of pedigree (en nog goedkoper ook). om redenen van dierenwelzijn zou pedigree zelfs verboden moeten worden!
maar inderdaad, als ik moest kiezen tussen jeukanuba en proplan is het proplan
-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
proplan vinden ze niks hier... Eukanuba doet 1 het prima op dus die blijft erop... de rest heeft allemaal ander voer, per hond heel verschillend...
En als er daadwerkelijk gif in zit wordt het echt niet verkocht hoor... dus die onzin geloof ik al helemaal niet....
En als er daadwerkelijk gif in zit wordt het echt niet verkocht hoor... dus die onzin geloof ik al helemaal niet....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geloof er geen ene bal van.... gif mag niet verwerkt worden in diervoeding dus dan was het allang uit de handel genomen.Carel schreef:In het begin merk je nog niets, doet de hond het prima.
Maar op den duur komt het gif de huid uit.
En kankerverwekkend.

en kankerverwekkend.... brood schijnt toch ook kankerverwekkend te zijn... en we eten het nog massaal...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
puur gif is natuurlijk ook een overdreven woord.... maar lees dit eens, misschien dat je het dan beter snapt wat er bedoeld wordmalinois schreef:geloof er geen ene bal van.... gif mag niet verwerkt worden in diervoeding dus dan was het allang uit de handel genomen.Carel schreef:In het begin merk je nog niets, doet de hond het prima.
Maar op den duur komt het gif de huid uit.
En kankerverwekkend.
en kankerverwekkend.... brood schijnt toch ook kankerverwekkend te zijn... en we eten het nog massaal...

http://www.lifetimepetfood.nl/index6.htm
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Stel dat ik mijn DH pedigree wil gaan voeren, dan mag mijn hond met zijn 40 kilo ongeveer 530 gram per dag eten. Als het klopt dat de WHO-maximumnorm voor menselijk gebruik ligt bij 0,5 mg per kg lichaamsgewicht en dat van diervoer bij 150 mg per kg voer, dan krijgt mijn hond dus iedere dag maximaal 60 mg te veel aan BHT binnen (3x de maximumnorm voor mensen
). Ik geloof dat ik toch lekker bij Carnibest blijf
.
Groetjes Rosita

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus geen puur gif... mijn honden hebben allemaal Eukanuba als pup gehad, en 1 hond heeft het nu nog steeds en doet het er prima op... super vacht, prima ontlasting en nooit ziek....yamie schreef:puur gif is natuurlijk ook een overdreven woord.... maar lees dit eens, misschien dat je het dan beter snapt wat er bedoeld word![]()
http://www.lifetimepetfood.nl/index6.htm
ik geloof er nooit zo in in die verhaaltjes... ieder moet het voor zich weten... ik voer gewoon waar elke hond het best op doet dus bij mij is dat voor elke hond een ander merk.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep dus niks meer eten, want het kan kankerverwekkend zijn....speurneus carola schreef:melk biefstuk en tomaten ook