Ze zat naast de kalkoenen met een stuk of 10 broertjes en zusjes. In het begin was kira erg dominant en liet haar tanden zien als ik haar op de plaats hield. Na een paar confrontaties door consequent te blijven werd het super met haar.. Ze kwam erachter dat het gezin de roedelbazen zijn en niet zij (al kan je het haar niet kwalijk nemen dat ze het probeert) Kira is een superlief dullige hond en het is niet bekend wat er allemaal voor hond in zit (mischien daarom wel de gedragsproblemen) Vorige week heeft er zich een drama voltrokken, kira heeft een kitten doodgebeten, deze kwam te dicht bij het eten. Ik moet zeggen dat ik twijfel over het bewust bijten en een waarschuwing. Normaal kunnen de dieren over haar heenlopen en is er geen enkel probleem. Alleen met eten is ze zo jaloers en bang dat ze iets tekort. het probleem nu is dat ze met de dag grommiger word naar de katten, als ik ga koken of in de koelkast bezig ben dan lopen de katten en zij gewoon om me heen, maar ze gromt nu steeds naar de katten en loopt naar ze toe met een heel dreigende macho houding. Kira is normaal een supersoftie met alles, alleen de jaloezie begint de klauwen uit te lopen en is ze niet meer te vertrouwen. Sinds het drama met het kitten is het eigenlijk dubbel zo erg geworden, ze gaat nu elke keer in de bench als ik in de keuken bezig ga, maar eigenlijk is dit niet te doen, want je gaat per dag wel vaker naar de koelkast en ze gaat het vast als een straf zien als ik haar continu voor even vastzet in de bench, en ik ben bang dat ze zo nog erger word. Ik weet niet wat ik moet doen, en ben benieuwd of iemand hier tips heeft om mij te helpen en of er speciale gedragstherapie bestaat voor dit. Kira luisterd verder als de beste en is gewoon een superhond, alleen dit maakt gedrag maakt haar tot een risico factor omdat er nu eenmaal veel dieren wonen in ons huis. Kira is nu bijna 2 jaar en voorheen is dit gedrag eigenlijk niet van toepassing geweest, het is echt iets van de laatste maanden dat het groeit van iets onschuldigs naar gevaarlijk..
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb, en jullie hier kunnen uithalen wat het probleem is,want ik zit echt met m,n handen in het haar en weet niet wat ik moet en kan doen om haar gedrag weer om te draaien