Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagjes over lenka

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

vraagjes over lenka

Ongelezen bericht door Gast »

Hoihoi allemaal

Ik heb dus een paar vraagjes over mijn pup lenka.
Ik zal haar eerst een korte introductie geven (foto's staan bij profiel forumleden).
Ze is dus een kruising tussen een jack russel (vader) en een Stafford/Tekkel (moeder)...we zullen het maar een Stack Tussel noemen haha.

ze is nu dus bijna 4 maanden,
We hebben haar via/via
Het toevallige is dat we de dag ervoor in het asiel hebben gekeken naar een hondje om ons te orienteren en de volgende dag belde mijn schoonzusje op of ik nog een hondje wilde (een vriendin van haar dr buurvrouw had een nestje). Wij dus gaan kijken, en we waren echt helemaal verliefd op dr, ze had het een beetje koud dus had haar in mijn trui gewikkeld en ze kende me 5 minuutjes en lag al lekker bij me te slapen.
We hebben haar nooit binnen op een krant haar behoefte laten doen, mede omdat ik ook nog andere dieren heb en ook omdat ze zelf al graag naar buiten wilde.
Ik ging lekker met haar voor de deur zitten en ze kon na 1 week al een stokje terug brengen! Ze deed haar behoefte nooit op straat maar altijd netjes in de goot. En ze was helemaal gelukkig als er eens een andere hond aan kwam.
Na haar 2de enting zijn we naar het hondespeelplaatsje met haar gegaan en ze voelt zich helemaal thuis daar en kent elke hond.
Ze loopt altijd los (op het hondenveldje)
ze is zo goed als zindelijk!
En denk dat het binnenkort helemaal goed komt want ben er achter dat ik haar iets te veel water geef (de hele dag door staat er een volle bak met water en is heel snel leeg...schrok schrok en ze heeft weer de hik)
Nu komen eigenlijk de vraagjes die ik heb.

1- Lenka kon heel goed alleen zijn, maar toen ze 9 weken was heb ik haar door omstandigheden bijna een volle week bij mijn moeder moeten laten, ik vond het echt verschrikkelijk voor zo een jong beestje maar het kond echt niet anders.
Nu is het dus zo, iedere keer als ik even ga douchen of naar toilet ga, dan gaat ze zitten piepen en wordt ze boos (1 keer gebeurt dat ze de hele huiskamer onder heeft geplast en gepoept)
Maar het rare is ga ik boodschappen doen of een uurtje weg dan piept ze niet of weet ik t, ze gaat gewoon lekker spelen en is helemaal blij als ik thuis ben maar niet boos ofzo, dus netjes dr plasje opgehouden etc.
Hoe kan ik dit oplossen?

2- Ze plast altijd bij me moeder thuis, ook al is ze net uitgeweest.
dit heeft volgens mij te maken met die week dat ze daar is geweest, maar wat kan ik hier aan doen?

3- Toen we haar net kregen, heeft ze ontzettend last van gasvorming gehad, komt mede omdat die mensen van wie ze was haar niet zo goed te eten gaven (met 6 weken vlees ensow!).
Bij ons krijgt ze alleen brokken (pedigree), wat ik me dus af vraag zou ze van die versheidszakjes mogen? en eet ze haar brokken dan nog wel?

4- ze luistert echt ontzettend goed hoef maar met mijn tong te klakken of ze staat al naast me, maar soms pfft (zoals vandaag) kan ik doen wat ik wil maar ze komt niet ze luistert niet. Is het gewoon puppy/puber gedrag ? of eigenwijs of is het t ras(sen). En nog tips dat ze wel beter luistert?

Nou ik vind het zo wel weer mooi geweest :)

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp

groet
Kimberley
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

halloa welkom ik heb niet overal andwoord op hoor
maar ze is dus boos als je thuis bv op de wc bend
maar als je echt de deur uit bend is er niks mis
dat komt door dat ze voelt en weet dat je er bend maar ze je niet ziet vaak is dat het gaval
en dat van vlees is juist goed voor haar hoor
de rest laat ik fijn aan de anderre hier over :ok:
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Je kan niet zeggen dat de hond boos is op je. Ze is waarschijnlijk bang om alleen te zijn. Misschien is er wel wat gebeurt aan de andere kant is ze ook nog maar 4 maanden. Dus ik zou van voor af aan beginnen met het trainen van alleen zijn.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Een hond doet geen dingen met opzet om je te pesten dus ze voelt zich duidelijk alleen als je er niet bent.
Als je uit huis bent dan is het denk ik voor jou heel moeilijk te beoordelen hoe ze daar onder is simpelweg omdat je er dan niet bij bent.
Een hondje op deze leeftijd heeft nog heel veel aandacht nodig en ik weet niet hoe vaak en hoe lang je haar alleen laat maar misschien is dit te veel voor haar nu nog.
Niet luisteren van een hondje van vier maanden zou ik me niet druk over maken want dat kan nog helemaal goed komen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: vraagjes over lenka

Ongelezen bericht door malinois »

Lenka schreef:3- Toen we haar net kregen, heeft ze ontzettend last van gasvorming gehad, komt mede omdat die mensen van wie ze was haar niet zo goed te eten gaven (met 6 weken vlees ensow!).
wat is daar niet goed aan??? :denken: 1 van mijn honden kreeg alleen maar vers bij de fokker...
Bij ons krijgt ze alleen brokken (pedigree), wat ik me dus af vraag zou ze van die versheidszakjes mogen? en eet ze haar brokken dan nog wel?
dat is juist heel slecht.. pedigree... :19:
maar soms pfft (zoals vandaag) kan ik doen wat ik wil maar ze komt niet ze luistert niet. Is het gewoon puppy/puber gedrag ? of eigenwijs of is het t ras(sen).
het zal best in het ras zitten (terrier) maar wat wil je het is nog een pup.... die hoeft toch niet strak te luisteren?? die mag toch nog lekker pup zijn.... :denken:
buiten hierkomen is bij mij verplicht, heb er ook nog nooit moeite mee gehad bij mijn honden... vooral bij een pup kun je gebruik maken dat hij eerst een beetje in de buurt blijft van je, uit z'n vertrouwde nest, vreemde mensen, omgeving etc. dan blijft ie wat sneller bij je... hiervan gebruik maken door roepen en als hij komt heel veel belonen... speeltje geven of snoepje waar hij het best op reageert....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”