Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitlaten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rosie
Actief

uitlaten

Ongelezen bericht door rosie »

vandaag was het weer bingo! tijdens de wandeling kom ik langs akkers waar niemand komt, gewoonlijk laat ik daar de honden loslopen.
toen bolleke zijn pisje stond te doen zette arco zich er doodleuk bovenover en mikte zijn straal bovenop bolleke zijn hoofd!! die gek bleef gewoon verder staan piesen of der was niks aan de hand, mijn geroep werd gewoon genegeerd!!
kon ik naar huis met een gele maltezer ipv.ne witte!!
is dit gewoon toeval dat arco dat doet ( is niet de eerste keer hoor ) of is dit een dominant gedrag naar bolle toe, die eigenlijk den baas in huis is???
natuurlijk speelt de grootte van de twee honden ook een rol, maar erg leuk vind ik het nu toch ook niet :roll:
heeft iemand dit ook met zijn honden die van grootte nogal verschillen????
groetjes rosie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

yep wij hadden een herder en een pekinees vroeger thuis
de pekinees was de baas
maar bij uit laten wilde de herder nog al eens zijn straal over de pekinees gooien volgens mij is dit toch een soort van dominantie
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ja hoor Freek de grote ( die is de baas) pist ook Manager wel eens op zn kop, maar dat komt meer omdat Manager nogal lang duurt. Die snuffelt te lang voor hij piest.:mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: uitlaten

Ongelezen bericht door idorh »

rosie schreef:vandaag was het weer bingo! tijdens de wandeling kom ik langs akkers waar niemand komt, gewoonlijk laat ik daar de honden loslopen.
toen bolleke zijn pisje stond te doen zette arco zich er doodleuk bovenover en mikte zijn straal bovenop bolleke zijn hoofd!! die gek bleef gewoon verder staan piesen of der was niks aan de hand, mijn geroep werd gewoon genegeerd!!
kon ik naar huis met een gele maltezer ipv.ne witte!!
is dit gewoon toeval dat arco dat doet ( is niet de eerste keer hoor ) of is dit een dominant gedrag naar bolle toe, die eigenlijk den baas in huis is???
natuurlijk speelt de grootte van de twee honden ook een rol, maar erg leuk vind ik het nu toch ook niet :roll:
heeft iemand dit ook met zijn honden die van grootte nogal verschillen????
Ik heb het met de Whippets samen met de Saarlooswolfhonden niet mee gemaakt.

Maar ik denk niet dat dit geen rol speelt met groot of klein, er hangt ergens een andere hondenlucht, daar zetten ze gelijk hun geurvlag op en dat doet meestal de tweede of meerdere honden ook, maar als de eerste te lang blijft hangen om nog eens extra de lucht op te snuiven, ja dan krijgt die de lading van de ander over zich heen.

Dat maak ik wel mee met mijn 3 SWH, ze pissen elkanders kop onder als de een te lang blijf staan ruiken.

Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”