Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

armpje bijten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

armpje bijten

Ongelezen bericht door -Mieke- »

is vol in de arm (liever mouw) bijten na heel even spelen / of verzorgen een teken van dominantie... euhhh bij een hondje dat je maar enkele dagen in huis hebt? :roll:

(bij een naar mensen toe vrij dominant reutje van 3 jaar)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat noem je vol bijten? Want in je mouw gaan hangen noem ik niet vol in je bijten.
Meestal is het een vorm van opdringerigheid: niet stoppen baas, doorgaan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-Mieke-
Zeer actief

Roelfien schreef:Wat noem je vol bijten? Want in je mouw gaan hangen noem ik niet vol in je bijten.
Meestal is het een vorm van opdringerigheid: niet stoppen baas, doorgaan.
Mouwhangen doet hij ook.
Maar met dat volbijten, bedoel ik zoiets als honden doen bij de mouw van een pakwerker.... voel me als een pakwerker :eek:
Indien dat hondenmondje op dat moment helemaal dicht zou gaan, dan is mijn armpje foetsie :N:
Even foto op internet plaatsen...
groetje, Mieke
Momo en Kiki
Roelfien
Zeer actief

Maar klemt hij ook daadwerkelijk hard zijn kaken dicht om je arm en bijt hij dus echt? Of is het meer de beweging die hij maakt, zonder echt te bijten, maar alleen beethouden zonder dat het echt pijn doet?
-Mieke-
Zeer actief

Zo en ja hij heeft mijn arm vrij stevig vast. Daar kan je gerust wat blauwe plekken aan overhouden, maar geen bijtwondes.

Afbeelding
groetje, Mieke
Momo en Kiki
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

heeft te maken met speelsheid, honden doen onder elkaar niks anders.
je kunt misschien een mouwtje kopen.
Roelfien
Zeer actief

Hm, het doet mij denken aan Beer in zijn vroegere jaren, die deed dat ook, maar dan bijvoorbeeld als je thuis kwam. Direct je arm beetpakken, deed geen zeer, maar het was een vorm van dwingen. Beer trok je dan ook mee naar de bank, zo van: hoppa aandacht voor mij, nu! :mrgreen:
Maar als ik dan zei: los... Dan liet hij ook los.

Wat doet deze hond, als je je arm los wil maken uit die bek? Gromt ie? Of blijft ie alleen klemmen? Of laat ie gewoon los daarna?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

paulemieke schreef:Zo en ja hij heeft mijn arm vrij stevig vast. Daar kan je gerust wat blauwe plekken aan overhouden, maar geen bijtwondes.

Afbeelding
De hond oogt niet ontspannen. Ik zou negeren en voorkomen, omdat ik denk als je de spanning opvoerd de hond ook meer stress kan ervaren en dus dat ook weer kwijt moet. Het gedrag doet me denken aan Laika in haar eerste half jaar. Die deed dit dus als je bv aan haar rug of gat wilde komen wat ze eng vond. Dan pakte ze je hand of arm en voorkwam dat je haar aan kon raken daar waar zij dat eng vond.
Ik heb er nooit druk op gezet. Ik heb het genegeerd...niet boos worden, niet wegtrekken, gewoon een boekie lezen tot de kaakkramp intradt en de hond losliet en wat anders ging doen. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Lijkt mij een teken van verzet omdat ie het eng vindt of gewoon niet leuk. Whooper doet dit ook bij het verwijderen van teken en op het moment dat ik zijn staart uitborstel. Toch ga ik rustig door, maar probeer zo min mogelijk druk op te bouwen. Als hij in mijn arm hangt is het 'Nee Whooper'. Dan laat hij los en dat beloon ik gelijk met Goed zoooo! Ik laat hem ook meekijken bij wat ik doe, maar vermijt dan even de plek waar ik wezen moet. Dus met de tekentang pak ik expres een plek op zijn zij, zodat hij ziet wat ik doe en praat wat met 'm, totdat ik bij de plek ben die ik moet hebben. Dan heeft hij zijn strijd inmiddels wel opgegeven en kan ik die teek eruit draaien. Dat beloon ik dan met wat lekkers. Ik vind het zelf ontspannender om een moeilijke hond te laten liggen, ook bij het borstelen.
Roelfien
Zeer actief

Ja, op die manier doet Toby het ook wel. Heel zachtjes weliswaar, maar hij pakt dan ook mijn hand of arm omdat ie het niet leuk vindt. Bijvoorbeeld als ik losse plukjes ondervacht eruit aan het trekken ben.

Mieke, je zal toch iets meer moeten vertellen hoor. :wink:
Want op de foto ziet ie er inderdaad niet erg ontspannen uit. Is dat puur door de foto of komt ie ook inderdaad gespannen over als ie in je arm hangt?
Hoe gedraagt ie zich op zo'n moment verder nog? Oortjes in zijn nek, wat doet ie met zijn staart?
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Snuf van mij bijt heel zachtjes in je hand als hij wil spelen. Vooral als hij erg druk is, wil hij dat nog wel eens doen. Als ik bijv. heel druk en vrolijk tegen hem praat, maar niet zijn speeltje een zwieper geef, wordt meneer vreselijk ongeduldig en dan wil hij het speeltje in je handen duwen of anders je hand naar het speeltje brengen. Hoezo opdr :mrgreen: ingerig?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief

't is gewoon een groot tiranneke :devil: , ik vroeg me alleen af of dit armbijten daar ook een signaal van was... en ahum ja dus... ondertussen weet ik het wel zeker :wink:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”