Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over pups en versvlees voeding!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Vraagje over pups en versvlees voeding!

Ongelezen bericht door zoe »

Ik heb mijn pups, nu 6 weken oud, op Duck uitmuntend op dit moment. Ze doen het daar geweldig op en ik zou ze ook het liefst zo bij de nieuwe eigenaren afleveren over 2 weken.
Nu merk ik bij de pupkopers dat ze allemaal het liefst hun pup op brokjes willen, hoe ik het versvlees ook promoot :mrgreen:
Hoe pakken de andere fokkers dat aan? Moet ik nu de puppen brokken gaan geven om te voorkomen dat ze straks ineens op brokken gezet worden??
Het vorige nest hebben de puppen hier ook brokken gehad, dus was het geen probleem maar nu ik zie hoe goed het eigenlijk gaat en hoe lekker ze het vinden vind ik dat best een beetje een dilemma. Bovendien is het jammer omdat vers eigenlijk wel beter voor ze is!
Wie heeft advies??
groetjes van Joke
poot van Tender
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Wij hebben ze op 1 maaltijd brokken gezet, en de rest vlees.

In het puppypakket hebben we anderhalve kilo CB meegegeven, informatiefolders en natuurlijk ook de brok die ze hier kregen.

Tot nu toe staan er twee volledig op vers, eentje staat nu nog op vlees en brok, maar dat wordt vlees, 1tje is geheel over naar de brok en 1tje krijgt het nog steeds beiden. Ze zijn vandaag 12 weken geworden ;)
zoe
Zeer actief

Marieke* schreef:Wij hebben ze op 1 maaltijd brokken gezet, en de rest vlees.

In het puppypakket hebben we anderhalve kilo CB meegegeven, informatiefolders en natuurlijk ook de brok die ze hier kregen.

Tot nu toe staan er twee volledig op vers, eentje staat nu nog op vlees en brok, maar dat wordt vlees, 1tje is geheel over naar de brok en 1tje krijgt het nog steeds beiden. Ze zijn vandaag 12 weken geworden ;)
Dankjewel voor je tip :ok: Ik denk dat ik het ook maar zo ga doen!
Ik heb al puppypakketten in huis en doe er dan ook nog vlees bij in de hoop dat de nieuwe baasjes het overnemen. Bij jou is dat dus gebeurd :ok:
Zijn jou puppies alweer 12 weken :80: Wat gaat het toch walgelijk snel allemaal!! Ik las ergens dat het met het moedertje Odette niet zo goed gaat? Jammer zeg! Is er echt niks aan te doen??
groetjes van Joke
poot van Tender
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Die verwende pup lustte helemaal geen brokken. Haalde ze haar parmantige neusje voor op :pffff: .

Nee, zonder dollen, zoals Marieke en Marian het hadden geregeld was het prima. Door wat vers vlees in het puppypakket erbij te doen kun je mensen wellicht toch nog enthousiast krijgen voor vlees.

Overigens zou Babbe hier sowieso over zijn gegaan op vers hoor, nu alleen wat sneller. Ik had gedacht de puppybrok uit het puppypakket op te maken, maar daar dacht madam duidelijk anders over :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

zoe schreef:

Dankjewel voor je tip :ok: Ik denk dat ik het ook maar zo ga doen!
Ik heb al puppypakketten in huis en doe er dan ook nog vlees bij in de hoop dat de nieuwe baasjes het overnemen. Bij jou is dat dus gebeurd :ok:
Zijn jou puppies alweer 12 weken :80: Wat gaat het toch walgelijk snel allemaal!! Ik las ergens dat het met het moedertje Odette niet zo goed gaat? Jammer zeg! Is er echt niks aan te doen??
Yep de pups van Odette zijn alweer twaalf weken oud. Met Odette gaat het niet zo lekker inderdaad, hoewel het wisselt per dag. Heb wel het idee dat ze nu bij vlagen meer geniet van de pups van Phila (nu drie weken oud) dan dat ze gedaan heeft van haar eigen puppen.
Je kunt er wat aan doen in die zin dat je kunt kijken of het in de hersenen of in de bijnieren zit. Als het in de hersenen zit dan zou je een operatie kunnen doen, maar ja hersenoperaties zijn altijd riskant natuurlijk.
Zit het in de bijnieren dan zou je een chemo kunnen doen waarvan de DA verwachtte dat je er een jaar mee bezig was. Dan krijg je een ander ziektebeeld er voor terug waar ze dagelijks zware medicijnen voor zou moeten hebben. Vooral omdat het nu bij Odette zo snel gegaan is, verwachtte de DA dat het al aardig ver was. Hij was het dan ook met ons eens om niet te gaan behandelen en gewoon goed in de gaten te houden en gewoon haar zoveel mogelijk laten genieten.

MIsschien nog een tip: Bij Duck even kortingsbonnen opvragen voor de nieuwe pupkopers, zodat ze allemaal een kilo gratis kunnen ophalen bij een verkooppunt :wink: Wat men gratis kan krijgen, zal men niet snel overslaan en het zijn toch weer een paar maaltijden extra vlees die ze dan krijgen :wink:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Het is zowieso gunstig de pups wat vlees mee tegeven, zodat ze dat bij de nieuwe eigenaar ook nog een paar dagen kunnen eten. Ik zou ze nu geen brokken geven om te wennen, ze zijn er later snel genoeg aan gewend als het zover komt.
Wanneer de nieuwe eigenaren na ene paar dagen overschakelen van vers op brok is de kans groot dat alle opgebouwde zindelijkheid dan weer weg is vanwege het feit dat de pup ineens veel meer gaat drinken en veel meer ontlasting gaat produceren. Als die die brokkendrol nu ook nog even binnen neerlegt dan kunnen de nieuwe eigenaren niet alleen het verschil goed zien, maar ook goed ruiken. Misschien gaat de pup ook finaal aan de dunne en/of aan de kotserij en laat ze dan maar eens voldhouden dat die brokken zo geweldig zijn. Dat soort dingen zet ze vaak harder aan het denken dan allerlei argumenten onzerzijds want nu kunnen ze de verschillen zelf ondervinden.

Probeer je puppymensen in ieder geval positief te krijgen voor 2 versdagen in de week. Zijn ze zelfs daartoe niet bereid dan zou ik me beraden of dit wel de juiste mensen voor mijn pups zijn. :denken:
zoe
Zeer actief

MIsschien nog een tip: Bij Duck even kortingsbonnen opvragen voor de nieuwe pupkopers, zodat ze allemaal een kilo gratis kunnen ophalen bij een verkooppunt Wat men gratis kan krijgen, zal men niet snel overslaan en het zijn toch weer een paar maaltijden extra vlees die ze dan krijgen
zoe
Zeer actief

Zijn ze zelfs daartoe niet bereid dan zou ik me beraden of dit wel de juiste mensen voor mijn pups zijn.
Beetje kort door de bocht vind ik :wink:
groetjes van Joke
poot van Tender
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

zoe schreef:
Zijn ze zelfs daartoe niet bereid dan zou ik me beraden of dit wel de juiste mensen voor mijn pups zijn.
Dat mag jij vinden :wink: en ik mag zelf bepalen wat ik voor mijn puppen het beste vind :wink:
zoe
Zeer actief

Angelique25 schreef:
zoe schreef:
Dat mag jij vinden :wink: en ik mag zelf bepalen wat ik voor mijn puppen het beste vind :wink:
Natuurlijk en ik ook toch?
Bij mij zijn er nou eenmaal nog meer dingen belangrijk dan alleen voeding :wink:
groetjes van Joke
poot van Tender
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

zoe schreef:
Angelique25 schreef:
zoe schreef:
Bij mij zijn er nou eenmaal nog meer dingen belangrijk dan alleen voeding :wink:
Bij mij ook, alleen uit je eerste bericht klink een andere boodschap door. Namelijk dat je het wel heel erg jammer vind dat de honden straks geen vers meer gaan krijgen. Als het dan weer niet zo belangrijk is, wat is dan het dilemma waar je over spreekt. Ik (maar dat is dus heel persoonlijk) vind voeding en de eventuele moeite die men neemt om zich te verdiepen in het wezen "de hond' veel belangrijker voor het welzijn van de hond dan b.v. de grote van de tuin/huis oid. Het is ook niet dat ik ze perse 7 dagen per week vers geven door de strot wil duwen (liefst wel natuurlijk) maar ik wil mensen voor mijn honden die weten of willen weten wat ze in huis hebben, die niet klakkeloos achter de massa aanrennen of voor wie iets meer inzet teveel werk is. Als zelfs sommige brokkenfabrikanten de voordelen zien van af en toe een bak vers dan valt daar volgens mij weinig aan af te dingen.

Maar geef zowieso een paar pakken voer mee, het is algemeen ingeburgerd dat je je pup de eerste week minimaal het voer geeft wat de fokker ook gaf. In veel gevallen zien de mensen daarna wel het verschil en meestal heeft dat meer invloed dan wat anderen zeggen.

Succes met je puppymensen :smile1:
zoe
Zeer actief

Angelique25 schreef:
zoe schreef:
Angelique25 schreef:
zoe schreef: Beetje kort door de bocht vind ik :wink:
Bij mij ook, alleen uit je eerste bericht klink een andere boodschap door. Namelijk dat je het wel heel erg jammer vind dat de honden straks geen vers meer gaan krijgen. Als het dan weer niet zo belangrijk is, wat is dan het dilemma waar je over spreekt. Ik (maar dat is dus heel persoonlijk) vind voeding en de eventuele moeite die men neemt om zich te verdiepen in het wezen "de hond' veel belangrijker voor het welzijn van de hond dan b.v. de grote van de tuin/huis oid. Het is ook niet dat ik ze perse 7 dagen per week vers geven door de strot wil duwen (liefst wel natuurlijk) maar ik wil mensen voor mijn honden die weten of willen weten wat ze in huis hebben, die niet klakkeloos achter de massa aanrennen of voor wie iets meer inzet teveel werk is. Als zelfs sommige brokkenfabrikanten de voordelen zien van af en toe een bak vers dan valt daar volgens mij weinig aan af te dingen.

Maar geef zowieso een paar pakken voer mee, het is algemeen ingeburgerd dat je je pup de eerste week minimaal het voer geeft wat de fokker ook gaf. In veel gevallen zien de mensen daarna wel het verschil en meestal heeft dat meer invloed dan wat anderen zeggen.

Succes met je puppymensen :smile1:
Ik had het over een dilemma omdat ik graag zou willen dat mijn pupkopers vers gaan voeren maar ik merk dat de meeste mensen er gewoon niet mee bekend zijn . Ik probeer ze dus nu te informeren door het naast de brokken mee te geven en hoop inderdaad dat ze overstag gaan, maar dwingen kan ik dat natuurlijk niet.
Ik bedoelde verder dat ik mijn potentiele pupkopers niet uitsluitend screen op alleen het voer dat ze gaan geven. Dingen als: waar komt het hondje terecht en hoe wordt ermee om gegaan wegen voor mij zwaarder. Het voer is natuurlijk erg belangrijk, zeker voor mij, maar er zijn plenty honden die het ook uitstekend doen op brokken.

Maar goed, ik ga wel erg m'n best doen om ze over te halen :wink:
groetjes van Joke
poot van Tender
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”