Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
we hebben ze verloren helaas
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
we hebben ze verloren helaas
Nadat ik vorige week aankondigde dat we pups hadden gekregen, kom ik nu met de mededeling dat ze er niet meer zijn. Helaas hebben we ze alle 9 verloren, ze zijn voor 99,9 % overleden aan herpes.
Laat aub als jullie een teef laten dekken deze enten, voor meer info over herpes neem contact op met je DA.
en ze varieerde in de gewichten van 300 tot 510 gram, en we waren van plan om er een of meerdere van te houden.
Willem en Loes
Laat aub als jullie een teef laten dekken deze enten, voor meer info over herpes neem contact op met je DA.
en ze varieerde in de gewichten van 300 tot 510 gram, en we waren van plan om er een of meerdere van te houden.
Willem en Loes
Ik heb geen hond, ik heb boxers
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ach wat verschrikkelijk zeg.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- little-wolf
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heel erg naar en heel veel sterkte,
MAAR
zomaar klakkeloos herpes enten zou ik ook niet zo maar doen, de enting bestaat nog maar erg kort en er is eigenlijk bijzonder weinig ervaring voor wat betreft evt bijwerkingen, je ent tenslotte een hond met een verminderde weerstand (tijdens de loopsheid) met een actief (niet dood) virus waarvan je verwacht dat de teef dan binnen 9 wk voldoende antistoffen heeft opgebouwd om de pups te beschermen
en zeker nu in jouw geval, je teef heeft nu herpes opgelopen en zal dus de volgende keer geen problemen meer hebben met de pups voor wat betreft antistoffen
MAAR
zomaar klakkeloos herpes enten zou ik ook niet zo maar doen, de enting bestaat nog maar erg kort en er is eigenlijk bijzonder weinig ervaring voor wat betreft evt bijwerkingen, je ent tenslotte een hond met een verminderde weerstand (tijdens de loopsheid) met een actief (niet dood) virus waarvan je verwacht dat de teef dan binnen 9 wk voldoende antistoffen heeft opgebouwd om de pups te beschermen
en zeker nu in jouw geval, je teef heeft nu herpes opgelopen en zal dus de volgende keer geen problemen meer hebben met de pups voor wat betreft antistoffen
- dulci
- Actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
ik ben hier niet bekend mee. maar wat is de reden dat het niet gedaan wordt voor de loopsheid?crutz schreef:heel erg naar en heel veel sterkte,
MAAR
en je heb dan nog verschil in een levend vaccen. je hebt een verzwakte en een gewoon levend. wat is de reden als het levend vaccen gebruikt wordt?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
de enting die nu op de markt is moet ongeveer 10 dagen na de dekking en 10 dagen voor de bevalling gegeven worden, maar als de teef zelf al herpes heeft gehad is bv de enting al niet meer nodig aangezien ze dan zelf al antistoffen heeft aangemaakt en een zeer groot percentage honden is al ooit eens besmet geraakt met het herpes virus (>80%)little-wolf schreef:ik ben hier niet bekend mee. maar wat is de reden dat het niet gedaan wordt voor de loopsheid?crutz schreef:heel erg naar en heel veel sterkte,
MAAR
en je heb dan nog verschil in een levend vaccen. je hebt een verzwakte en een gewoon levend. wat is de reden als het levend vaccen gebruikt wordt?
ik geloof dus niet in de enting omdat je mij niet wijs kan maken dat in die korte periode de teef al voldoende antistoffen aanmaakt (wat normaal gesproken toch een langer proces is dan 8 wk) om de pups te kunnen beschermen
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ff nog iets (wees een vriend die dit las me via de e-mail op)
als de teef tijdens de dracht herpes oploopt gaan de pups binnen 3 tot 4 dagen na de geboorte dood, aangezien de pups van 4 spetember zijn zit er dus redelijk lang tussen voor herpes overgedragen door de teef en kan het ook zo zijn dat je zelf het virus mee hebt genomen na een bezoek bij een andere hond
als de pups het nl van de moederhond krijgen wordt het virus dirct tijdens de geboorte of tijdens het schoonlikken doorgegeven en zit het in de biest die de pups als eerste drinken, vandaar dat ze dan binnen 3 tot 4 dagen al overlijden.
en om echt zeker te weten of het herpes is geweest is het altijd nog belangrijk om sectie te verrichten, anders weet je het nooit helemaal zeker.
als de teef tijdens de dracht herpes oploopt gaan de pups binnen 3 tot 4 dagen na de geboorte dood, aangezien de pups van 4 spetember zijn zit er dus redelijk lang tussen voor herpes overgedragen door de teef en kan het ook zo zijn dat je zelf het virus mee hebt genomen na een bezoek bij een andere hond
als de pups het nl van de moederhond krijgen wordt het virus dirct tijdens de geboorte of tijdens het schoonlikken doorgegeven en zit het in de biest die de pups als eerste drinken, vandaar dat ze dan binnen 3 tot 4 dagen al overlijden.
en om echt zeker te weten of het herpes is geweest is het altijd nog belangrijk om sectie te verrichten, anders weet je het nooit helemaal zeker.
- AnjaJ
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat vreselijk...
heel veel sterkte!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi