Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaloers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Jaloers

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb weer een vraagje over onze nieuwste aanwinst :mrgreen:
Het gaat erg goed tussen de honden onderling, het regelt zich allemaal vanzelf en ze zijn allemal dikke maatjes!
Alleen heeft Calsey de laatste paar dagen iets nieuws. Als Michael of ik aandacht aan Cujo of Kenzo geeft, gaat ze staan grommen om ons heen en blaft daar ook bij. Verder doet ze niks, het is echt grommen en blaffen. Ik heb het idee dat ze erg jaloers is en op die manier de aandacht op zichzelf wil vestigen...
Ik negeer haar volledig als ze dit gedrag vertoont, maar is dat wel goed? Pak ik het op de juiste manier aan, of kan het ook anders? Cujo en Kenzo kijken er totaal niet van op trouwens.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij doe je het goed hoor gewoon negeren
wat een comedijantje :ok:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:volgens mij doe je het goed hoor gewoon negeren
wat een comedijantje :ok:
Ja dat is ze zeker :mrgreen: Ze doet er echt alles voor om er maar bij te horen :roll:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja dat kost gewoon eff tijd he haar plekje zien te vinden
en er zeker van zijn dat je blijft :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hou het wel goed in de gaten. Klinkt mij nl niet goed in de oren. Nu is ze nog niet echt thuis en dus durft ze niet te handelen, maar een punt maken wil ze duidelijk wel. Het zint haar niet.

Hoe is haar houding? Is het tegen jullie of tegen de honden? Mijn hond bijt honden die ik aai, ze trekt het niet. Echte jaloezie komt in mijn ogen niet voor bij honden, tenminste niet in de vorm als die bij mensen te vinden is. Het is eerder iets dat niet gepikt wordt ivm rangen en standen om maar wat te noemen.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Hou het wel goed in de gaten. Klinkt mij nl niet goed in de oren. Nu is ze nog niet echt thuis en dus durft ze niet te handelen, maar een punt maken wil ze duidelijk wel. Het zint haar niet.

Hoe is haar houding? Is het tegen jullie of tegen de honden? Mijn hond bijt honden die ik aai, ze trekt het niet. Echte jaloezie komt in mijn ogen niet voor bij honden, tenminste niet in de vorm als die bij mensen te vinden is. Het is eerder iets dat niet gepikt wordt ivm rangen en standen om maar wat te noemen.
Ze is verder toch wel onderdanig naar ons en ook wel naar Cujo (teef) ze hangt erg aan Cujo, doet alles wat Cujo ook doet. Net deed ze het weer en ik gaf haar geen aandacht, toen hield ze op met blaffen, liep weg en kwam terug met een speeltje welke ze voor de neus van Cujo hield... Dus wat ze daar nou weer mee bedoelde?
Verde rhebben ze geen ruzie met elkaar (de teven) Ze heeft vd week wel ruzie gehad met Kenzo, maar dat was omdat ze aan het spelen waren en Kenzo in zn ballen beet :denken: Kenzo pikte dit niet en beet terug en Calsey gaf zich eigenlijk meteen over door op haar rug te gaan liggen.
Kan ik haar het beste negeren als ze dit doet, of moet ik er iets van zeggen?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar wat is haar houding als ze blaft en gromt? Hoog of laag? Het gaat nl om de houding tijdens het grommen en blaffen.

Is die hoog dan is ze iets af aan het afkeuren. Soms heeft een hond een soort rem om niet echt te reageren maar wel een enorme drang om bv in te grijpen met een beet of veel kabaal. Dan zou je haar wel weg moeten sturen want jij bepaald wat er gebeurd, zeker als dat gegrom en geblaf tegen jou bedoeld is.

Ze kan ook opgewonden raken en een soort uitlaatklep hebben in het rondspringen met veel kabaal, dat merk je aan het feit dat ze ook wat wild gaat doen en onhandig ongericht bezig is. Dan doe je niets want een opgewonde hond die aan het flippen slaat is redelijk oneberekenbaar als je boos wordt of ingrijpt. Geen reactie lijkt me dan het beste om de hond weer kalm te maken.

Is de houding laag, wat ik me niet voor kan stellen, dan zou ik niet weten wat ze aan het doen is. :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ook aan het blaffen en grommen hoor je al genoeg..laag en hard is agressie, hoog of wisselend van toonhoogte geeft een andere motivatie weer. Laat je niet inpakken door je nieuwe draakje!! Het overdreven bangen angstig reageren maakt soms dat we meer goed vinden dan dat we dat normaal zouden vinden..Hou dat in de gaten want daardoor kan je wel verkeerde signalen afgeven aan de hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”