Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigeren van honden die ze al kent vanaf pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Corrigeren van honden die ze al kent vanaf pup

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Het is me nu al een paar keer opgevallen dat Kiera van zich af begint te bijten. Ik vind dit op zich wel fijn, maar ze doet het dus maar bij een paar honden. Vooral bij een Labrador van ong. 1 jaar. Ze kent hem al vanaf dat hij een ienieminie puppie was. Hij is ook erg opdringerig, en soms doet hij blijkbaar te wild voor Kiera en dan begint Kiera te snauwen.
Bij een Schotse herder en Golden doet ze dit ook wel een beetje. Het is niet zoals Rakker, maar echt zo van: nou is het genoeg. Maar bij andere honden doet ze dit niet, alleen bij deze honden (deze kent ze van pup af aan) Zou dat dus komen omdat ze deze honden van pup af aan kent? Deze honden zijn allemaal rond de 1 jaar.
Afbeelding
Cupido
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cupido »

Ze wil ze waarschijnlijk duidelijk maken, dat zij baas blijft, die labrador, die Schotse Herder en die Golden zijn 1 jaar en kun je nog niet echt volwassen honden noemen Misschien fysiek wel maar zeker nog niet geestelijk - alleen al door het feit dat ze fysiek sterker zijn dan Kiera, moet Kiera op haar tellen letten wil ze leidster blijven en duidelijk en consequent tegen hen optreden...temeer door het feit dat ze niet bij deze honden woont moet ze hard optreden, ik denk dat je dat een beetje moet zien als kinderen die elke week op kamp zouden gaan, ouders zouden die kinderen ook regelmatiger op hun plaats moeten zetten, gewoon omdat die kinderen in hun minder goede gedrag kunnen hervallen tijdens het kamp, ze worden op kamp niet terechtgewezen voor hun 'in de fout gaan', dit is maar een vergelijk natuurlijk maar de baasjes van die andere honden kunnen niet de rol van Kiera overnemen, Kiera voedt die andere honden op zoals haar instinkt haar gebiedt... Mensen kunnen die taak zo goed mogelijk proberen te doen, maar we blijven mensen....
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”