Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe zit dat eigenlijk bij teefjes?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

hoe zit dat eigenlijk bij teefjes?

Ongelezen bericht door britty »

Vrouwen kunnen nogals eens chaggie worden als ze ongesteld zijn/moeten worden..Hoe zit dat met teven? Is daar wat aan te merken qua gedrag als ze loops zijn?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: hoe zit dat eigenlijk bij teefjes?

Ongelezen bericht door idorh »

britty schreef:Vrouwen kunnen nogals eens chaggie worden als ze ongesteld zijn/moeten worden..Hoe zit dat met teven? Is daar wat aan te merken qua gedrag als ze loops zijn?
Zelf heb ik nooit een echt ander gedrag gezien kwa karakter, natuurlijk wel het aanbieden als de eisprong er is.

Alleen het schijnzwangerschap kan je misschien extra versterken als je ze in die periode veel aanhaald en kroeld en minder uitlaat en speelt.

Gr Bertus.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Leggy is nu loops , en is nu nog knuffeliger dan ze normaal is , en ze gaat bij de reuen steeds oortjes likken :mrgreen: Dus hier worden ze beslist niet chaggie tijdens de loopsheid :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier één brok ellende tijdens en na de loopsheid van Kaya: sjagrijnig, katterig tegen andere honden en depressief-achtig.
De laatste keer hield dan nog aan tot zo'n 6 weken ná de loopsheid.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Terra is nu net loops geworden... Ze is veel aanhankelijker als ze loops is, op het labiele af zeg maar. haha. Herkenbaar?!? :denken:

De hond van mijn ouders wordt echter heel chagrijnig ervan, kat iedere hond af en moet geen gezeur om zich heen hebben.

Ik denk dat het, net als bij mensen, per individu verschilt. Sommige vrouwen hebben nergens last van, anderen worden erg labiel en huilerig, anderen weer kattig. :N: Lang leve de diversiteit hahaha
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck wordt echt weken voor de loopsheid al vervelend. Ze wil alle speeltjes hebben, verzamelt alles. Zit ook weer aann dingen waar ze nooit meer aankomt, jat vanalles uit kasten etc. De loopsheid is nu een week voorbij en alles is weer normaal. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ja hier wordt ze erg chagarijnig meestal net voor de loopsheid, en wat eigenwijzer tijdens de loopsheid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bij happy heb ik nooit verschil gemerkt
maar nu ruby voor het eerst lops is is ze wat pittiger
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Akira is een heel gevoelig hondje dan. :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Als Amar loops is, loopt ze vooral de hele dag Xitan uit te dagen.

Een tijdje geleden is Senna voor de eerste keer loops geweest. Behalve een grote doos heb ik helemaal niets aan haar gemerkt.
Wel kunnen de dames het sinds die tijd een stuk beter met elkaar vinden.
AfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

toen Umi net 3 dagen loops was is ze uit logeren gegaan (niet vanwege dr loopsheid, maar omdat we tijdelijk bij mn moeder inwonen en 4 honden daar niet te doen is) weet dus niet hoe ze is,

wel weet ik dat er gewoon met haar gewerkt kan worden dan, ze is daar nl gelijk mee gegaan in de training (wat voorzover is hoor geen problemen heeft gegeven)

t enige is dat ze zich op dr dekrijpe dagen een beetje ho*rig gedraagd, is ook wel weer een voordeel, want ze geeft dus ZEER DUIDELIJK aan wanneer ze gedekt kan worden.............
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:wel weet ik dat er gewoon met haar gewerkt kan worden dan, ze is daar nl gelijk mee gegaan in de training (wat voorzover is hoor geen problemen heeft gegeven)
ja dat kan ik ook... tijdens het trainen zie ik totaal geen verschil.. alleen ze moppert wat meer maar dat is meer buiten het veld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Re: hoe zit dat eigenlijk bij teefjes?

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

britty schreef:Vrouwen kunnen nogals eens chaggie worden als ze ongesteld zijn/moeten worden..Hoe zit dat met teven? Is daar wat aan te merken qua gedrag als ze loops zijn?
er is geen fysiologisch verband tussen loopsheid en maandstonden.
de oorsprong van de bloeding is totaal verschillend.
Vrouwen worden niet bronstig, ze zijn het altijd :mrgreen: , maar ze zijn wel onvruchtbaar tijdens de maandstonden. bij een hond is net omgekeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”