Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup "valt kat aan"...
Moderator: moderatorteam
-
Timber
pup "valt kat aan"...
Nou is het niet meteen de bedoeling dat hier gesuggereert word dat onze pup de kat echt aanvalt maar het is is voor hem natuurlijk allemaal spel en super leuk maar onze kat vind het drie keer niks en durft niet eens meer op de grond te komen ...
Als onze kat op de stoel ligt te slapen is onze pup van 14 weken oud nu zover dat hij met zijn poten op de kat begint te slaan en speels in zijn lichaam begint te bijten ... we hebben al zoveel geprobeerd ... bestraffen, het ze uit laten maken maar Timber heeft nu al zoveel snauwen van de kat gehad en nog leert hij het niet dat dit niet kan ...
we zijn er nu eigenlijk een beetje mee aan ...
iemand tips hoe we dit op zijn beloop kunnen laten of wat we er aan kunnen/moeten doen ...
onze kat en onze timber zijn onder tussen even groot
(ja we hebben een behoorlijke kat van dik 7 kg hoort nou eenmaal bij het ras)
Als onze kat op de stoel ligt te slapen is onze pup van 14 weken oud nu zover dat hij met zijn poten op de kat begint te slaan en speels in zijn lichaam begint te bijten ... we hebben al zoveel geprobeerd ... bestraffen, het ze uit laten maken maar Timber heeft nu al zoveel snauwen van de kat gehad en nog leert hij het niet dat dit niet kan ...
we zijn er nu eigenlijk een beetje mee aan ...
iemand tips hoe we dit op zijn beloop kunnen laten of wat we er aan kunnen/moeten doen ...
onze kat en onze timber zijn onder tussen even groot
(ja we hebben een behoorlijke kat van dik 7 kg hoort nou eenmaal bij het ras)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Timber
dat is van dat oog viezigheid dat wil bij goldens nog wel eens rood worden is niks ernstigs ... het is ondertussen al weer zogoed als weg.... we maken nu zijn ogen even schoon door het viezigheid weg te halen als hij net geslapen heeft ...linlin schreef:even off-topic - wat heeft timber voor een plekkie in zijn ooghoek?
maar weer ontopic... wij hebben dus een zeer bange en nerveuze kat die nu dus absoluut niet meer op de grond durft te lopen als de hond in de kamer ligt....
De kat heeft hem al paar keer een echte knauw gegeven waarbij hij met de volle katten klauw een paar tikken heeft gekregen en de kat heeft zelfs al in zijn poot gebeten maar het helpt niet het maakt het spelletje alleen maar leuker.... en hij word nog wilder...
Het tegen houden is bij hem geen doen .... hij blijft zitten zolang je Denk erom zegt hij weet dat hij dan niet weg mag lopen ... maar kijk je even 1 sec niet dan staat hij ook echt meteen weer boven op de kat die dan meestal op de eetkamer tafel vliegt op de krabpaal of boven op een stoel...
liefst zo hoog mogelijk dan dus ....
We zijn er echt een beetje mee aan we willen de kat dus niet nog banger hebben dan dat hij al is ...[/list]
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
het heeft zeker een week of 6 geduurd hoor
Nu heeft onze pup bij een van de katten echt een speelkameraadje erbij en de andere kat vindt het allemaal maar niets. En daar heeft ze een paar rake klappen van gehad en ik heb haar 1x gecorrigeerd, dus die kat is voor haar niet meer interessant.
Nu loopt alles in goede harmonie hier rond, ze spelen samen en slapen samen. Geef het even de tijd.
Nu loopt alles in goede harmonie hier rond, ze spelen samen en slapen samen. Geef het even de tijd.
- Shane
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mijn hond was ook zo toen die pup was. Om de kat wat te ontzien ging die af ent oe gewoon in de bench zodat de kat even zn benen kon strekken. Als die daarna los was ging die aan de riem voor de kattentraining. dus gewoon binnenshuis de riem om en als die achter de kat aanging boos spreken en de lijn strak zodat ie er niet bij kan. Kost wat moeite maar is zo wel goed gekomen hier... had ik ergens uit een boek over opvoeding van de pup 
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
Hondentrimsalon Zorro!
-
Sjiel
- Zeer actief
Wij hebben een paar hondvrije zones gemaakt waar de kat wel kan en de hond niet. Het gaat nu beter maar af en toe hoor je nog wel eens wat verontwaardigde katten geluiden. Ik probeer ook de hond te leren dat ie pas mag drinken als de kat klaar is met drinken, ipv hem wegduwen.
Takkie geeft de kat af en toe een vriendelijk knabbeltje aan het oor.........
weg gehaald zit een virus in
-
Butch 01
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Laten gaan
Gewoon laten gaan, zorg wel dat de kat weg kan, dus een deur open , maar onze ervaring is dat het zich vanzelf oplost, zolang als wij honden hebben, pakweg 24 jaar, hebben we ook poezen en op den duur gaat het altijd samen, maar laat het ze zelf oplossen, ze moeten elkaar leren kennen, dat kost tijd, maar het komt goed, althans, dat is onze ervaring
Groetjes Richard
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
-
Nellalisa
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Komt het nooit voor dat de ogen van een hond beschadigd worden????Sjiel schreef:Wij hebben een paar hondvrije zones gemaakt waar de kat wel kan en de hond niet. Het gaat nu beter maar af en toe hoor je nog wel eens wat verontwaardigde katten geluiden. Ik probeer ook de hond te leren dat ie pas mag drinken als de kat klaar is met drinken, ipv hem wegduwen.
Die katten nagels zijn mes scherp.
Nellalisa.
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.