Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog een vraagje over brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

wennepen32
Vaste gebruiker

Nog een vraagje over brokken

Ongelezen bericht door wennepen32 »

Dag allemaal,

Mijn vraag is als volgt: onze franse bulldog is nu 16 weken en ik heb besloten dat ik overga naar volwassen brokken.. van RC medium junior naar RC excellent croc... onze bullterier met huidproblemen ging hier altijd prima op dus vandaar (die heeft ook nooit puppyvoer gehad). Hij vindt het erg lekker maar hoeveel moet ik m in g**s naam geven?? op de zak staan volwassen gewichten aangegeven en ik ben nu bang dat ik 'm te veel of te weinig ga geven. Van het puppy voer kreeg ie 225 gr per dag en nu heb ik geen idee (ik doe nu dus maar wat :denken: ) wel eet ie z'n bak 3 keer per dag leeg. Kan iemand mij de hoeveelheid vertellen? op de zak staat vermeld bij het gewicht 290/350 gr.

Wie weet raad?? :denken:

Wendy
Don't drive faster than your guardian angel can fly..................
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Gewoon op je hondje letten. Wordt hij dikker geef je hem wat minder. wordt hij magerder geef je hem wat meer :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

inderdaad... gewoon op zicht voeren. Ik kijk nooit naar de aanbevolen hoeveelheden, kijk gewoon of ik een klein beetje de ribbetjes blijf zien. Zodra ik ze niet meer zie, krijgen ze iets minder, zodra ik teveel ribbetjes zie krijgen ze iets meer....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kimber
nieuw lid

Ongelezen bericht door Kimber »

Dit hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe actief je hond is.

De hoeveelheden op de verpakkingen zijn meestal te ruim aangegeven.
Ik zou met 80% van de hoeveelheid beginnen en dan uiteraard kijken
hoe je hond zich gaat ontwikkelen ...

(zie de andere mails ... ribbentest).

Let wel! Een beetje puppy-vet mag. :ok:

Ik vind het belangrijk dat een jonge hond een beetje reserve heeft ... tenslotte zijn ze veel kwetsbaarder.
wennepen32
Vaste gebruiker

ja een beetje reserve kan geen kwaad vind ik ook. Hij ziet er volgens mij gewoon goed uit en hij is verder erg aktief dus dan doe ik het denk ik wel goed :wink: . Hij plast en poept ook goed net als met de puppy brok.

Wendy
wennepen32
Vaste gebruiker

ja een beetje reserve kan geen kwaad vind ik ook. Hij ziet er volgens mij gewoon goed uit en hij is verder erg aktief dus dan doe ik het denk ik wel goed :wink: . Hij plast en poept ook goed net als met de puppy brok.

Wendy
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”