Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

19.15 actienieuws op SBS6

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zat ook vol interesse te kijken gister tot de storing kwam en kijk vanavond weer.

Heb net een felle discussie op een ander forum achter de rug waarbij iemand stelde ,na het doodbijten van een pittje van een vrouw met een epileptische aanval,dat het nu echt tijd werd dat de mensheid inzag dat deze honden een onaanvaardbaar risico waren in de maatschappij en ze er dus niet meer thuishoorde,over kortzichtig gesproken.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Martijn schreef:
jidde schreef: Hmmm zo kan je het ook zien :denken: Ik denk juist dat mensen misschien eindelijk eens snappen waarom een stamboom belangrijk is
Een stamboom is belangrijk omdat de stasi anders je hond afpakt. Niet vanwege een of andere vage raseigenschap.
dat snapt mijn neus ook nog wel hoor :roll:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

het was nu zonder storing weer te zien en om te kotsen. die lui die zonder bomen "fokken"
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

tineke schreef:Zat ook vol interesse te kijken gister tot de storing kwam en kijk vanavond weer.

Heb net een felle discussie op een ander forum achter de rug waarbij iemand stelde ,na het doodbijten van een pittje van een vrouw met een epileptische aanval,dat het nu echt tijd werd dat de mensheid inzag dat deze honden een onaanvaardbaar risico waren in de maatschappij en ze er dus niet meer thuishoorde,over kortzichtig gesproken.
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Hoe dom kan zo'n puppykoper zijn. Als er beweerd wordt dat beide ouders een stamboom hebben en de pup daaruit geen heeft omdat hij dan veel meer geld zou moeten kosten klopt er toch iets niet. Als je met het aanvragen van zo'n papiertje een meer dan dubbele prijs kan maken voor hetzelfde pupje ben je toch gek als je dat niet zou doen.

Vraag ik me af of het nog steeds zo is dat een pitbullachtige zelfs als je hem altijd aangelijnd hebt en nog nooit iets raars gedaan heeft zomaar afgepakt en afgemaakt kan worden , alleen omdat ie bepaalde uiterlijke kenmerken en geen stamboom heeft ?
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

teckeltoos schreef:Hoe dom kan zo'n puppykoper zijn. Als er beweerd wordt dat beide ouders een stamboom hebben en de pup daaruit geen heeft omdat hij dan veel meer geld zou moeten kosten klopt er toch iets niet. Als je met het aanvragen van zo'n papiertje een meer dan dubbele prijs kan maken voor hetzelfde pupje ben je toch gek als je dat niet zou doen.

Vraag ik me af of het nog steeds zo is dat een pitbullachtige zelfs als je hem altijd aangelijnd hebt en nog nooit iets raars gedaan heeft zomaar afgepakt en afgemaakt kan worden , alleen omdat ie bepaalde uiterlijke kenmerken en geen stamboom heeft ?
yep dat kan en gebeurd.
tineke

JA dat gebeurd zeker nog steeds,maar wat ik dus heel verwerpelijk vind is dat deze mensen bewust zonder stamboom fokken terwijl de ouders er wel een hebben en bij dus wat meer moeite de honden met stamboom hadden kunnen afleveren :devil:
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

tineke schreef:JA dat gebeurd zeker nog steeds,maar wat ik dus heel verwerpelijk vind is dat deze mensen bewust zonder stamboom fokken terwijl de ouders er wel een hebben en bij dus wat meer moeite de honden met stamboom hadden kunnen afleveren :devil:

Denk dat ze niet geselecteerd hebben op een reu,maar gewoon de reu hebben gebruikt die ze ook in huis hadden of die van eem kennis.Broodfok dus.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

tineke schreef:Zat ook vol interesse te kijken gister tot de storing kwam en kijk vanavond weer.

goh? waar was dat ook alweer :N:

nog bedankt....... :cheer:

en @ martijn: je bent een supervent! eindelijk iemand die het snapt!!!

ik ga er toch een keer een "normale" hond bijhalen. ik word steeds benieuwder naar de verschillen. ik heb het idee dat ik heel normale honsden heb... maar een ander ras moet wel veel makkelijker zijn als ik overal zo lees! :mrgreen:
Afbeelding
tineke

granny schreef:
tineke schreef:JA dat gebeurd zeker nog steeds,maar wat ik dus heel verwerpelijk vind is dat deze mensen bewust zonder stamboom fokken terwijl de ouders er wel een hebben en bij dus wat meer moeite de honden met stamboom hadden kunnen afleveren :devil:

Denk dat ze niet geselecteerd hebben op een reu,maar gewoon de reu hebben gebruikt die ze ook in huis hadden of die van eem kennis.Broodfok dus.
Ja maar als die een stamboom heeft kunnen ze in ieder geval de moeite nemen om te zorgen dat dat in orde is ze weten toch dat zoiets het leven kan kosten van een hond.
tineke

massam schreef:

goh? waar was dat ook alweer :N:

nog bedankt....... :cheer:

en @ martijn: je bent een supervent! eindelijk iemand die het snapt!!!

ik ga er toch een keer een "normale" hond bijhalen. ik word steeds benieuwder naar de verschillen. ik heb het idee dat ik heel normale honsden heb... maar een ander ras moet wel veel makkelijker zijn als ik overal zo lees! :mrgreen:

Ha ha ha zal ik even linken.

Wat is een normale hond ik heb wel geen pittjes of staffies maar mijn honden worden ook vaak zat gediscrimineerd je moet maar zo denken het zegt iets over je hokjesgeest als je er zo over denkt.
Ik ben zelf uiterst tevreden en happy met mijn "" monsters"
tineke

Martijn schreef:
tineke schreef:
granny schreef:

Ja maar als die een stamboom heeft kunnen ze in ieder geval de moeite nemen om te zorgen dat dat in orde is ze weten toch dat zoiets het leven kan kosten van een hond.
Ik durf te wedden dat de ouders helemaal geen stamboom hebben. Anders hadden ze die echt wel aangevraagd. Iedereen wil zichzelf een goede fokker vinden, alleen neemt niet iedereen de moeite om er ook een te zijn.
Ja dat kan ook natuurlijk ze vinden zichzelf waarschijnlijk nog goede fokkers ook.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Re: 19.15 actienieuws op SBS6

Ongelezen bericht door antoinette »

Martijn schreef:Over "de bloeiende handel in illegale vechthonden"

Daar zal wel wat over te discussiëren zijn.
Stooktrol :wink: :mrgreen:
Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

Martijn schreef:
tineke schreef:
granny schreef:

Ik durf te wedden dat de ouders helemaal geen stamboom hebben. Anders hadden ze die echt wel aangevraagd. Iedereen wil zichzelf een goede fokker vinden, alleen neemt niet iedereen de moeite om er ook een te zijn.
De ouderdieren kunnen makkelijk een stamboom hebben alleen zullen deze mense wel weer eens zo laks zijn om geen MAG test te gaan doen.
FF de hond van vrienden of eigen hond erop en hoppa euri´s vangen :boos: :boos: :neenee: :neenee:

:wink:
groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

massam schreef: ik ga er toch een keer een "normale" hond bijhalen. ik word steeds benieuwder naar de verschillen. ik heb het idee dat ik heel normale honsden heb... maar een ander ras moet wel veel makkelijker zijn als ik overal zo lees! :mrgreen:
Mag ik je een ACD reu aanbevelen? Wel een uit een werklijn nemen.....
weg gehaald zit een virus in
M@scha
Zeer actief

Sjiel schreef:
massam schreef: ik ga er toch een keer een "normale" hond bijhalen. ik word steeds benieuwder naar de verschillen. ik heb het idee dat ik heel normale honsden heb... maar een ander ras moet wel veel makkelijker zijn als ik overal zo lees! :mrgreen:
Mag ik je een ACD reu aanbevelen? Wel een uit een werklijn nemen.....
ACD???
:denken:

ben héééél benieuwd! :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
jidde

Ik gok:
Australian Cattle Dog :mrgreen:
Sjiel
Zeer actief

En Jidde gaat door voor de wasmachine!!!!!!!!!!!
M@scha
Zeer actief

als ik zijn rasbeschrijving lees is dat geen normale hond! :pffff:

ik ga wel een labje kopen ofzo :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

massam schreef:als ik zijn rasbeschrijving lees is dat geen normale hond! :pffff:

Heee :pffff: als het maar geen bruine is :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sjiel
Zeer actief

massam schreef:als ik zijn rasbeschrijving lees is dat geen normale hond! :pffff:

Ik dacht dat je een hond wilde waarbij vergeleken die van jou normaal waren :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
M@scha
Zeer actief

Rataplan schreef:

Heee :pffff: als het maar geen bruine is :mrgreen:
bruin is toch mode?? :denken:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Sjiel schreef:

Ik dacht dat je een hond wilde waarbij vergeleken die van jou normaal waren :mrgreen:
labjes ook al raar??
:N:
dan laat maar! :19:
Afbeelding
jidde

Sjiel schreef:En Jidde gaat door voor de wasmachine!!!!!!!!!!!
:cheer: :cheer: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”