Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

carra
Vaste gebruiker

voeding

Ongelezen bericht door carra »

Wie helpt? Ik heb nu al 25 jaar honden, nooit voedingsproblemen gehad. Onze Rottweiler van 7,5 maand geeft ons genoeg problemen. Wij hebben hem in huis vanaf 5 maand.Bij de fokker kreeg hij Proplan maar omdat dat hier niet verkrijgbaar is gaven wij Pedigree. Goed fout, diarree en overgeven.
Uiteindelijk gingen we over op EUKANUBA ADULT.Alles ging goed tot gisteren onze dierenarts me zei dat hij EUKANUBA JUNIOR moet hebben. Of het nu JUNIOR of ADULT LAMB & RICE is maakt geen verschil, dacht ik.
Is het nu toeval of niet, na zijn eerste maaltijd JUNIOR weer terug diarree!!!! Verder is hij uiterst levendig en alert, speels enzv.
Ondertussen groeit hij wel goed, in de hoogte dan, maar in gewicht........ Voor bijna 8 maand weegt hij echt te weinig, 31 kg. Zijn vacht blinkt maar ik zie zijn ribben en zijn flanken zijn ingevallen.
Wie heeft er goede raad?
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Geef hem gewoon de voeding waar hij het goed op doet, liefst nog afgewisseld met enkele versvlees (diepvries) dagjes.

Als hij het goed doet op Eukanuba Adult (alhoewel ik echt niet voor Eukanuba ben), geef hem dan dat. Of het nu Adult of Junior is maakt echt niet zo uit.

Maar toch zou ik wel overstappen op een ander merk, zeker omdat hij het niet goed doet op de Eukanuba nu. Pro plan is goed voer, spijtig dat je het niet kan blijven geven, hier in onze streken is het in elke winkel verkrijgbaar.
Kijk eens naar Nutro, Canidae, Henne, Canex, Prins, Farmfood of nog enkele anderen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je mag gerust zijn ribben zien, veel pups zijn echt schraal, dat is heel normaal, een gezonde speelse pup is inderdaad graatmager. het is pas na het eerste jaar dat ze in de breedte gaan uitgroeien tot een kloeke rottweiler. Ik wel er toch nog aan toevoegen, vele mensen verwarren een kloeke, stoere rottweiler met een vette rottweiler.
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Ik durf niet overstappen op ander voer. Hij kreeg al Royal Canin, Pedigree en nu Eukanuba. Misschien maak ik me druk over niets, ik weet het niet.Ook de dierenarts kan niets speciaal ontdekken behalve dan dat hij TE mager is. Geen van mijn honden is dik, ze krijgen niets van de tafel en geen zoetigheid! Hij groeit natuurlijk heel erg in de hoogte en ik kan me best voorstellen dat hij niet tegelijk ook in de breedte kan uitzetten.
't Is nu ook niet zo dat hij er als een scelet uitziet maar een kilotje of 4 zwaarder mocht wel.Tenslotte is hij ( schoft) 58cm.
Ik heb geen ervaring met Rottweilers, mijn vroeger honden waren Duitse en Mechelse herders.Mijn Yorkies kan ik niet vergelijken, dat waren in hun jeug zeer moeilijke eters maar verder nooit problemen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

carra schreef:Ik durf niet overstappen op ander voer. Hij kreeg al Royal Canin, Pedigree en nu Eukanuba. Misschien maak ik me druk over niets, ik weet het niet.Ook de dierenarts kan niets speciaal ontdekken behalve dan dat hij TE mager is. Geen van mijn honden is dik, ze krijgen niets van de tafel en geen zoetigheid! Hij groeit natuurlijk heel erg in de hoogte en ik kan me best voorstellen dat hij niet tegelijk ook in de breedte kan uitzetten.
't Is nu ook niet zo dat hij er als een scelet uitziet maar een kilotje of 4 zwaarder mocht wel.Tenslotte is hij ( schoft) 58cm.
Ik heb geen ervaring met Rottweilers, mijn vroeger honden waren Duitse en Mechelse herders.Mijn Yorkies kan ik niet vergelijken, dat waren in hun jeug zeer moeilijke eters maar verder nooit problemen.
geef hem gewoon volwassenvoer.... bij mij werd 1 hond ook erg mager van puppyvoer... wat junior ook eigenlijk een beetje is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

bij mij krijgen de pups nooit lang puppyvoer, meestal ga ik zelf over tot volwassenenvoer als ze een week of 12 zijn. Bij mij krijgen ze Eukanuba Denthal Care als ze groot zijn en Hils puppyvoer als ze klein zijn. Pedigree is ronduit zooi ( mijn mening). Verder heb ik niet veel uitgeprobeerd omdat dit gewoon goed is voor mijn honden.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”