Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
varkensvlees/botten?
Moderator: moderatorteam
- sabina&rakker
- geregistreerd lid
varkensvlees/botten?
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in het geven van botten en rauw vlees aan Rakker.
Hij krijgt al een tijdje mergpijpjes en runderbot van de dierenwinkel.
Nu heb ik het bottendocument gelezen, maar heb nu nog twee vragen...
Kan het geven van rauwe kip geen kwaad? (en hoe zit het met ei?)
Hoe zit het met varkensvlees? Mag je dit uberhaupt geven of alleen rauw?
Wie heeft er ervaring met versvlees/bottendagen en hoe hebben jullie het opgebouwd?
Wie heeft er ervaring met versvlees/bottendagen en hoe hebben jullie het opgebouwd?
groetjes Rakker en Sabina
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Kip en ei kun je gewoon rauw geven.
Je begint eerst langzaam met nekken en met vleugeltjes
Die je het beste in het begin kan inknippen of pletten.
Ei kun je gewoon rauw geven of anders heel zacht gekookt
Maar varkensvlees en botten mag je NOOIT geven.
Dit ivm de ziekte van Aujeszky dit kan dodelijk zijn voor je honden.
Maar je mag het ook niet gekookt of hoe dan ook geven.
En het beste is als je het echt wilt gaan voeren dat je geen dragende botten geeft en dat je het beste van een jong dier kan geven
Veel succes er mee
Je begint eerst langzaam met nekken en met vleugeltjes
Die je het beste in het begin kan inknippen of pletten.
Ei kun je gewoon rauw geven of anders heel zacht gekookt
Maar varkensvlees en botten mag je NOOIT geven.
Dit ivm de ziekte van Aujeszky dit kan dodelijk zijn voor je honden.
Maar je mag het ook niet gekookt of hoe dan ook geven.
En het beste is als je het echt wilt gaan voeren dat je geen dragende botten geeft en dat je het beste van een jong dier kan geven
Veel succes er mee
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- M@ri@nne
- Zeer actief
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
hebben jullie niet met die botten dat de tanden snel afslijten??
bij de oudste is al haar onderste hoektand een stuk afgesleten door een bot en bij kira is een stuk tand afgebroken, ook door een bot denk ik.
bij de oudste is al haar onderste hoektand een stuk afgesleten door een bot en bij kira is een stuk tand afgebroken, ook door een bot denk ik.
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

-
- Erelid
- Contacteer:
Re: varkensvlees/botten?
mergpijpjes en runderbotten van de dierenwinkel hebben geen voedingswaarde voor honden in hun maaltijd.sabina&rakker schreef:Ik ben al een tijdje geinteresseerd in het geven van botten en rauw vlees aan Rakker.
wel het verse merg uit een mergpijp maar het bot niet.
runderbotten uit een dierenwinkel zijn gerookt en zelf ben ik daar wat huiverig voor,dat gerookte spul kan flinke darmproblemen opleveren,gerookt=kleeft in de darmen.
Als je hond gezond is kan rauwe kip en ei geen kwaad. Maar als je hond nog nooit botten heeft gegeten,dit niet zo maar geven.
Varkensvlees..er zijn hele volkstammen [buiten Nederland]die hun hond rustig varkensbotten en vlees geven,die huiverig zijn voor rundvlees!!!
Ik kom net weer uit Duitsland en daar liggen de ribben en knaagbotten van varkens gewoon in de vitrines. voer voor honden.
Hier in Nederland is keus genoeg uit allerlei botten zodat varkensbotten hier niet in het menu komt maar ben ik ergens anders waar de keus minder is[maar wel Aujeszky vrij!!!] geef ik het gewoon.
succes met je zoektocht naar het geven van bot en vlees

Laatst gewijzigd door ien op 19 sep 2004 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Vaste gebruiker
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
hier zijn alternatieven genoeg,maar niet overal in europa.neeltje2 schreef:Ben het in alles met Ien eens, behalve wat het varkensvlees betreft; ik durf het niet te riskeren, en daarbij, er zijn toch alternatieven genoeg?
en waar in veel landen brokken lang niet zo "populair" zijn als hier in Ned.krijgen honden het afval van wat mensen eten [vaak dus varkensvlees] Ik kon in Oost Duitsland geen rundvlees krijgen en je bent echt gek als je honden daar een hele kip geeft..
en risico..nemen wij allemaal met onze dieren.

- Peet2
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
niet alleen..het zijn ook de afsnijsels en botten die de honden krijgen.Peet2 schreef:Maar Ien, dat varkensvlees wat die mensen als tafelresten geven, is verhit geweest.
Rauw varkensvlees is echt gevaarlijk voor honden. Zogauw als het verhit is geweest, kan je het vlees wel geven, maar uiteraard nooit de botten....
Ik zie het overal in de schappen liggen,voor de hond! en onder de toonbank in supermarkten liggen de botten.
Maar Peet..als het zo gevaarlijk is waarom is er dan geen massa sterfte onder de honden daar?? en die is er echt niet..[daar heb ik naar gevraagd.]

- Peet2
- Zeer actief
Ik weet het niet, Ien..Ik sta er ook van te kijken, vandaar dat ik me afvroeg of het tafelresten waren (dus verhit).
Misschien hebben die honden door de tijd heen een verhoogde weerstand gekregen, en zijn ze minder vatbaar voor o.a. Auchesky? Ik ga het ook eens vragen op het barfforum, misschien dat ze er daar meer over weten...
Misschien hebben die honden door de tijd heen een verhoogde weerstand gekregen, en zijn ze minder vatbaar voor o.a. Auchesky? Ik ga het ook eens vragen op het barfforum, misschien dat ze er daar meer over weten...

-
- Erelid
- Contacteer:
waar ik geweest ben geeft men absoluut geen runderbotten i.v.m BSE.Peet2 schreef:Ik weet het niet, Ien..Ik sta er ook van te kijken, vandaar dat ik me afvroeg of het tafelresten waren (dus verhit).
Ik heb nu veel contact met schoonmoeder van mijn zoon die in voormalig O.Duitsland woont en die Benners fokte,waar de honden altijd " knocken von Schweine" kregen,overigens eten ze zelf ook bijna geen rundvlees omdezelfde reden[bse] en tijdens mijn vakantie heb ik een klein onderzoekje gedaan bij de slagers daar..tot ergenis van mijn man

Je kan de info beter op een Duits BARF- forum op vragen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb je vraag niet zien verschijnen op het barfforum, maar rauw varkensvlees en rauwe varkensbotten voeren is vrij normaal bij de barfers in Nederland.Peet2 schreef:Misschien hebben die honden door de tijd heen een verhoogde weerstand gekregen, en zijn ze minder vatbaar voor o.a. Auchesky? Ik ga het ook eens vragen op het barfforum, misschien dat ze er daar meer over weten...
Groetjes,
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl