Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Langs rijdende auto's

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Langs rijdende auto's

Ongelezen bericht door Demi »

Daar houdt Calsey blijkbaar niet van! Als ik met de honden wandel, loop ik het eerste stuk door allerlei drukke straten heen. Elke auto die langs ons rijdt, wil ze wel even grijpen, ze haalt op haar manier echt uit naar de auto. Het lijkt erop dat ze nog nooit een auto gezien heeft :N:
Hoe los ik dit op, moet ik haar gewoon negeren of moet ik haar hier voor straffen? Afleiden lukt niet, ookal hou ik een leverworst onder haar neus, ze haalt gewoon uit naar de auto's..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik heb het bij mijn pup genegeerd, en verder dus ook geen kalmerende woorden of zo gebruikt. Ze is nog steeds niet dol op auto's maar het uitvallen erna is wel afgelopen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb het bij Marouck gecorrigeerd, vind het gewoon gevaarlijk. Als de riem onverhoopt uit je handen schiet of breekt gebeuren er ongelukken. Ze doet het niet meer :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik heb het bij Marouck gecorrigeerd, vind het gewoon gevaarlijk. Als de riem onverhoopt uit je handen schiet of breekt gebeuren er ongelukken. Ze doet het niet meer :wink:
Ja daar ben ik dus ook bang voor, zeker omdat het een grote hond is. Bij een pup zou ik het ook negeren. Hoe heb je haar gecorrigeerd?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Corrigeren is leuk, maar als ze zo reageert vanuit angst is het de vraag of je het gedrag niet verergerd ..en daarbij zeg je dat het een echt bange hond is, ook voor jullie met oog op corrigeren dus eigenlijk vind ik bij deze hond met jouw verhaal corrigeren nu nog geen optie. Uitvallen naar auto's is wel zelfbelonend dus je moet het echt voorkomen. Als je het voorkomt valt er ook niks te straffen.
Je zal toch moeten gaan trainen op afstand van de weg met lekkers en er op die manier een andere associatie inkrijgen. Je kan haar aan de Gentle leader wennen en zo kan je het uitvallen beletten.
Ik begin me onderhand toch ook af te vragen of je er niet verstandig aan zou doen er een deskundig iemand bij te halen en met je mee te laten kijken. Er komen steeds meer problemen bij en het hele plaatje is een plaatje van een bange , onzekere hond waarbij je alles wat je verkeerd doet of gaat doen dubbel zo hard terugkrijgt. Bij dit soort honden MAg je eigenlijk geen fouten maken, want je fouten worden niet gecompenseerd door een goede basis. Straf jij nu het uitvallen en het blijkt dat je daarmee hebt bekrachtigt moet je doorstraffen om je punt te maken en daar kan dit teefje wel eens totaal van over de sjees gaan gezien haar achtergrond.
Ik zou dus maar eens rond gaan kijken.. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Vooropgesteld dat ik het met Eline eens ben in dit geval zal ik je wel nog antwoord geven.
Marouck had dit gedrag als pup, echt najagen van bewegende objecten, dus naast auto's ook bv. fietsers. Ik heb dat destijds gecorrigeerd met een ruk aan de lijn, een bestraffend NEE en direct beloond als het gedrag stopte. Na een tijdje was NEE genoeg, weer een tijd later deed het gedrag zich helemaal niet meer voor. Ondertussen ook flink getraind op het aandacht hebben voor de baas, wat gelukkig bij Marouck niet zo'n probleem was. En een stuk worst deed wonderen als beloning :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Inge schreef:Vooropgesteld dat ik het met Eline eens ben in dit geval zal ik je wel nog antwoord geven.
Marouck had dit gedrag als pup, echt najagen van bewegende objecten, dus naast auto's ook bv. fietsers. Ik heb dat destijds gecorrigeerd met een ruk aan de lijn, een bestraffend NEE en direct beloond als het gedrag stopte. Na een tijdje was NEE genoeg, weer een tijd later deed het gedrag zich helemaal niet meer voor. Ondertussen ook flink getraind op het aandacht hebben voor de baas, wat gelukkig bij Marouck niet zo'n probleem was. En een stuk worst deed wonderen als beloning :wink:
Weet je zeker dat je het over Roukje hebt, en niet over Schorpo? :roll: :pffff:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Corrigeren is leuk, maar als ze zo reageert vanuit angst is het de vraag of je het gedrag niet verergerd ..en daarbij zeg je dat het een echt bange hond is, ook voor jullie met oog op corrigeren dus eigenlijk vind ik bij deze hond met jouw verhaal corrigeren nu nog geen optie. Uitvallen naar auto's is wel zelfbelonend dus je moet het echt voorkomen. Als je het voorkomt valt er ook niks te straffen.
Je zal toch moeten gaan trainen op afstand van de weg met lekkers en er op die manier een andere associatie inkrijgen. Je kan haar aan de Gentle leader wennen en zo kan je het uitvallen beletten.
Ik begin me onderhand toch ook af te vragen of je er niet verstandig aan zou doen er een deskundig iemand bij te halen en met je mee te laten kijken. Er komen steeds meer problemen bij en het hele plaatje is een plaatje van een bange , onzekere hond waarbij je alles wat je verkeerd doet of gaat doen dubbel zo hard terugkrijgt. Bij dit soort honden MAg je eigenlijk geen fouten maken, want je fouten worden niet gecompenseerd door een goede basis. Straf jij nu het uitvallen en het blijkt dat je daarmee hebt bekrachtigt moet je doorstraffen om je punt te maken en daar kan dit teefje wel eens totaal van over de sjees gaan gezien haar achtergrond.
Ik zou dus maar eens rond gaan kijken.. :wink:

Eline, ik was al aan het rondkijken geweest, want wat je al schrijft, ik WIl ook geen fouten met haar maken. Ben veel te bang dat ik haar dan helemaal verpest :roll: Ik heb ooit eens een deskundig iemand in huis gehad bij mn vechtende Damien en Donja en ik moet zeggen, daar hebben we toen heel veel aan gehad, de honden hebben, op een paar knokpartijen na toch nog naast elkaar kunnen leven.
Ik heb deze man al gebeld en ik zou worden teruggebeld, ik ben benieuwd...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Goed zo!! Ik denk dat je er erg slim aan doet. Beter op tijd goede hulp dan achteraf tot de ontdekking komen dat je het toch anders had moeten doen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat je toch heel doelbewust moet gaan trainen en daar dus ook echt dagelijks tijd voor vrij moet gaan maken.
Doelbewust op ruime afstand van de weg op een bankje zitten met haar en haar laten wennen en afleiden van de auto's.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”