Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spugen van Farmfood
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Spugen van Farmfood
Cujo spuugt regelmatig haar eten eruit nadat ze FF gegeten heeft. Dit gebeurt vooral 's nachts. Calsey zit ondertussen ook op de FF en die doet precies hetzelfde...
Ik wil toch eens gaan kijken voor een ander soort voer, maar wat wel ong hetzelfde is als FF. Weet iemand wat net zo goed is als FF?
Ik wil toch eens gaan kijken voor een ander soort voer, maar wat wel ong hetzelfde is als FF. Weet iemand wat net zo goed is als FF?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Spugen van Farmfood
Hallo Demi,Demi schreef:Cujo spuugt regelmatig haar eten eruit nadat ze FF gegeten heeft. Dit gebeurt vooral 's nachts. Calsey zit ondertussen ook op de FF en die doet precies hetzelfde...
Dat de honden Farm Food weer uitspugen na het eten, is verre van normaal.
Omdat beide honden het doen, denk ik dat ze beide eens goed ontwormd moeten worden.
Ook kan het zijn dat de honden het zo lekker vinden dat ze gaan schrokken en dat er daardoor lucht in de maag komt. Wanneer dit het geval is, kun je het beste een ijzeren ketting op de bodem van de voerbak leggen zodat ze de brokken er tussenuit moeten halen. Hierdoor kunnen ze eenvoudig niet meer schrokken.
Gerrit de Weerd.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kan het niet zijn dat FF gewoon "te zwaar" is? Met Nika heb ik hetzelfde probleem gehad en alleen tijden vers voeren hielp om het spugen tijdelijk tegen te gaan. En toen ze een tijdje maagtabletten kreeg was het ook weg. Nu spuugde zij niet alles uit, maar wel een fikse golf bruine drab. Op andere brokken heeft ze daar geen last van. Ik heb het idee dat ze teveel maagzuur aanmaakte bij de FF ofzo, haar maag moest te hard werken.Gerrit de Weerd schreef:Hallo Demi,Demi schreef:Cujo spuugt regelmatig haar eten eruit nadat ze FF gegeten heeft. Dit gebeurt vooral 's nachts. Calsey zit ondertussen ook op de FF en die doet precies hetzelfde...
Omdat beide honden het doen, denk ik dat ze beide eens goed ontwormd moeten worden.
Ook kan het zijn dat de honden het zo lekker vinden dat ze gaan schrokken en dat er daardoor lucht in de maag komt. Wanneer dit het geval is, kun je het beste een ijzeren ketting op de bodem van de voerbak leggen zodat ze de brokken er tussenuit moeten halen. Hierdoor kunnen ze eenvoudig niet meer schrokken.
Gerrit de Weerd.
Had je overigens mijn mailtje nog ontvangen over de test qua tandplak?

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze Ramyra spuugde ook van de FarmFood, ook 's nachts en vaak onverwacht omdat we het braaksel in de mand vonden en niet zoals gewoonlijk bij de achterdeur. Ontwormen hielp niet, laatst zijn we er bij een bij een buikoperatie achter gekomen dat haar maag verkleefd zit en heel hoog in haar borstkast ligt.
Zij eet nu krokante brokken. Mijn andere honden eten wel FarmFood en hebben geen problemen.
Zij eet nu krokante brokken. Mijn andere honden eten wel FarmFood en hebben geen problemen.
Groetjes van Charlotte

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie Gerrit. Alleen de honden zijn pas ontwormt dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Calsey schrokt het echt naar binnen, dus van haar vind ik het niet zo gek dat ze af en toe spuugt. Cujo eet heel rustig, maar spuugt het dan toch af en toe uit dat vind ik wel vreemd. Ik ga haar wat minder FF geven en wat meer vers denk ik om te kijken of het dan minder wordt.Gerrit de Weerd schreef:Hallo Demi,Demi schreef:Cujo spuugt regelmatig haar eten eruit nadat ze FF gegeten heeft. Dit gebeurt vooral 's nachts. Calsey zit ondertussen ook op de FF en die doet precies hetzelfde...
Gerrit de Weerd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Mijn honden krijgen sinds een paar weken ook FF en dat gaat heel erg goed. Maar ook Whooper heeft gisteren overgegeven en het was echt een restant FF. Normaal krijgen ze alleen 's ochtends FF en 's avonds vers vlees. Maar gisteren kregen ze ook 's avonds FF, omdat ik vergeten was het vers vlees eruit te halen. Ik denk best dat FF zwaar op de maag ligt. Is daar iets aan te veranderen qua samenstelling? Mijn honden zijn overigens vorige week weer ontwormd.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een geperste brok is altijd zwaarder dan een geëxpandeerde brok.
In het begin spuugde Beertje er ook wel eens van, maar die kwam dan ook van een geëxpandeerde brok af.
Verder spuugt er hier geen een. Zelfs Yenti eet het van begin af aan goed, zonder problemen.
In het begin spuugde Beertje er ook wel eens van, maar die kwam dan ook van een geëxpandeerde brok af.
Verder spuugt er hier geen een. Zelfs Yenti eet het van begin af aan goed, zonder problemen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat zijn ook geperste brokkenCarel schreef:
De enige mogelijkheid is dat ze niet tegen geperste brokken kunnen.
Dan zou ik Prins gaan voeren.
Dat blijft voor mij ook het alternatief.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Prins heeft ook geëxpandeerde brokkenmalinois schreef:dat zijn ook geperste brokkenCarel schreef:
De enige mogelijkheid is dat ze niet tegen geperste brokken kunnen.
Dan zou ik Prins gaan voeren.
Dat blijft voor mij ook het alternatief.

Overigens eet Nika nu een week of 3 denk ik Prins (geperst) en tot nu toe gaat dat wel goed, maar het blijft even afwachten, want FF ging de eerste tijd ook goed.
Groetjes Inge

-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Carel schreef:Ik bedoel dus uiteraard de geëxpandeerde brokken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hier werd ook in het begin gekotst van farmfood. de laatste telg, het fenomeen trevor, braakte farmfood ook uit, in den beginne.
als er ook maar enig maag/darm-ongemakje bij de honden is, wordt onmiddelijk de farmfood van het menu geschrapt. dat scheelt enorm in de kotseritis.
het is gewoon loodzwaar voer. goed, maar loodzwaar.
als er ook maar enig maag/darm-ongemakje bij de honden is, wordt onmiddelijk de farmfood van het menu geschrapt. dat scheelt enorm in de kotseritis.
het is gewoon loodzwaar voer. goed, maar loodzwaar.