Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker, we trainen weer behendigheid.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Lekker, we trainen weer behendigheid.

Ongelezen bericht door Roelfien »

Sinds een paar weken ben ik met Toby weer naar behendigheid.
Voorheen deed Tim dat met Toby, maar nu mocht ik het leren.
Dus we zijn gewoon weer aan de basis begonnen, want ik moet het handelen nog leren. Voor Toby was dat de eerste paar lessen heel langdradig, want iedereen moest het nog leren, terwijl hij het al kon. Dus veel wachten en telkens maar 1 sprongetje.
Nu begint iedereen de onderdelen aardig onder de knie te krijgen en gaat het wat sneller.

De schutting, dat is een eitje voor Toby, want dat vindt hij prachtig.
Afbeelding

Jumping, tunnel en slurf ook geen probleem, want de lat ligt nog lekker laag. :mrgreen:
Afbeelding

Maar ja, de paaltjes. We oefenen nog met strips tussen de paaltjes zodat de honden er makkelijker begeleid er door heen gaan. Tja :smile2:
Afbeelding
Niet goed dus. :mrgreen:

Jaaaah, hij heeft het door....
Afbeelding
Nou ja, bijna. Want laatste stuk springt ie er telkens uit. :mrgreen:

Nu links erin en ja hoor, dat ging goed.
Afbeelding

En Beertje, die mocht ook mee, want die kan niet alleen thuis blijven en stond dus gezellig te kijken vanaf de zijkant. Hij volgde alles met grote interesse, terwijl de baas lekker dicht in de buurt was.
Afbeelding

Het gaat lekker, ookal moeten we nog een hoop leren. Vooral de arm en schouderbewegingen zitten nog totaal niet goed. Gelukkig doet Toop het merendeel van de onderdelen zo ook wel, maar ja, als we straks volledig parcours gaan lopen is het toch wel handig als mijn aanwijzingen duidelijk zijn. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
reja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reja »

Leuk dat Toby de behendigheid zo leuk vind. :ok:
Soms denk ik dat dat het enigste is wat die langharen leuk vinden, maar goed....... :roll:

Tja Roelfien, het handelen valt nog niet mee, vorig jaar heb ik de beginnerscursus met Dixie gedaan, en die aanwijzingen ...... ik denk dat ik het nooit leer :roll: :mrgreen:

Groetjes, Joyce
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Leuk Roelfien, houd je ons op de hoogte van de vorderingen?

Ik ben vorige week begonnen met Isca aan behendigheid. Morgen de tweede les ben benieuwd! Foto´s van Isca op behendigheid staan op onze site :wink:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Heerlijk die behendigheid. :smile1:
Leuke foto's trouwens. :ok:

Ik ben inmiddels met Rossi aan de 2e cursus bezig. Hij vindt het ook zo leuk om te doen. Ik geniet van zijn enthousiasme.
Behalve die wip....deze meneer wipt niet. :pffff: :mrgreen:

Succes verder. :ok:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Leuk zeg! Leuke foto's! :D

Ik had afgelopen donderdag weer behendigheid, heb Kiera uitgeleend aan degene met wie ik mag meerijden, en dat ging echt super! Ze had er echt plezier in, en ze deed de wip de 2e en 3e keer zonder angst! Toen heb ik aan het eind van de les de wip geoefend, en toen durfde ze niet meer :jank: Het ligt dus echt aan mij (wat ik dus al wist) Ik ben gewoon te onzeker op de wip, Rakker is namelijk soms ook wat schrikkerig erop, allemaal mijn schuld.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

ohhh, wat een leuke foto's Marieke. Voor een eerste les ziet dat er perfect uit zeg. :ok: Ze springt heel mooi. :ok:
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Leuk om te zien :ok:

Ik moet zeggen dat ik echt helemaal verslaafd ben geraakt aan behendigheid :wink:
Supersport, alhoewel flyball ook wel heel erg leuk is.
Maar behendigheid heeft toch net dat beetje meer.

Nero heeft dat ook heel lang gedaan, uit die strips springen.
En als ze net een millimeter te hoog hangen kun je er ook onderdoor :roll: .
Ach ja, het gaat vanzelf beter alhoewel het niet Nero zijn favorieten toestel is.... (maar voor een balletje wordt veel gedaan :mrgreen: )

Krijg jij trouwens les van Ina?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Roelfien
Zeer actief

Krijg jij trouwens les van Ina?
Ja. :wink:
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Rossi schreef:Ik geniet van zijn enthousiasme.
Behalve die wip....deze meneer wipt niet. :pffff: :mrgreen:
Hadden wij ook met Bajo. Eerst vond ie de wip vreselijk eng. Daarna was het een eitje en vorige week ineens weer verschrikkelijk eng.
We hebben een lange plank (3.90) van ongeveer 30-40 cm breed op een dun haardblok gelegd om hem zodoende aan de omslagbeweging te laten wennen. Want dat is hetgeen de hondjes zo eng vinden. Toen hij dat maar heel gewoontjes vond, hebben we een groter blok gepakt en op die manier telkens wat groter tot een flinke boomstam van doorsnede 30 cm. Na een paar dagen had hij geen enkel probleem meer. Mijn pa heeft nu zelfs een heuse wip in de tuin gebouwd, speciaal voor Bajo. En wie zei er dat ik gek was met die hond??!!
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Roelfien, ga je met Yenti ook behendigheid doen?

Gaucho vond het helemaal te gek gaaf, die ging helemaal uit z'n bol!
Roelfien
Zeer actief

Sietske schreef:Roelfien, ga je met Yenti ook behendigheid doen?

Nou, ik niet, maar Tim wel. :smile:
Die mag met haar naar gehoorzaamheid en daarna naar behendigheid.
Wij denken dat zij het ook prachtig vindt en dat het ook goed zal zijn voor haar zelfvertrouwen. Maar ja, ik train dus met Toby en Tim mocht kiezen: of verder met Toby trainen of met de kleine tante Toos.
Hij koos voor die kleine. :smile2:
Sietske

Roelfien schreef:

Wij denken dat zij het ook prachtig vindt en dat het ook goed zal zijn voor haar zelfvertrouwen. Maar ja, ik train dus met Toby en Tim mocht kiezen: of verder met Toby trainen of met de kleine tante Toos.
:evil: Niet zo lelijk over die kleine, misschien laat ze je nog wel verstelt staan!! :pffff:

Gaucho vond trouwens gehoorzaamheid best wel leuk, zolang 't maar niet te lang duurde. En clickertraining was helemaal 't einde! :smile1:
Roelfien
Zeer actief

Sietske schreef:
Roelfien schreef:

:evil: Niet zo lelijk over die kleine, misschien laat ze je nog wel verstelt staan!! :pffff:

Gaucho vond trouwens gehoorzaamheid best wel leuk, zolang 't maar niet te lang duurde. En clickertraining was helemaal 't einde! :smile1:
Oh nee, ik doe zeker niet lelijk over die kleine hoor. Ik ben eerder een beetje jaloers. Zag mezelf al helemaal met haar staan op het trainveld.
Maar ik zie Tim ook wel staan met haar: grote bombastische vent met dat toch wat kleine hondje vergeleken met zo'n stoere hedder. :smile:
Overigens vindt Toby het ook alleen maar leuk voor een paar rondjes en dan stopt ie ermee. Dan ziet ie het nut er echt niet meer van in. :wink:
Sietske

Roelfien schreef:Hij koos voor die kleine. :smile2:
Die smilie gaf mij de indruk dat je ze uit stond te lachen, vandaar... :mrgreen:
Roelfien schreef:Maar ik zie Tim ook wel staan met haar: grote bombastische vent met dat toch wat kleine hondje vergeleken met zo'n stoere hedder. :smile:
Foxjes zijn ook heeeeeel stoer :pffff:

Ze is nog maar een paar dagen bij jullie, bij Gaucho duurde het twee maanden voordat de aap uit de mouw kwam... pas maar op :mrgreen: :19:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Lastig hè, dat handelen. Ik was helemaal ingesteld op het handelen van Loeky. Tijd zat dus, want Loeky was niet zo snel. Bovendien kon Loeky stiekum nummertjes lezen, dus eigenlijk hoefde ik helemaa niet te handelen :mrgreen: .
Dat is bij Tara wel anders, dat is net een wervelwind :N: . Als ik even met mijn ogen knipper heeft ze al weer drie toestellen gedaan die eigenlijk niet moesten :roll: :mrgreen:
Ook hier moet met name de handler dus nog het meeste leren :wink:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Sietske* schreef:Lastig hè, dat handelen. Ik was helemaal ingesteld op het handelen van Loeky. Tijd zat dus, want Loeky was niet zo snel. Bovendien kon Loeky stiekum nummertjes lezen, dus eigenlijk hoefde ik helemaa niet te handelen :mrgreen: .
Dat is bij Tara wel anders, dat is net een wervelwind :N: . Als ik even met mijn ogen knipper heeft ze al weer drie toestellen gedaan die eigenlijk niet moesten :roll: :mrgreen:
Ook hier moet met name de handler dus nog het meeste leren :wink:
Hihi, klinkt bekend :smile:
Kiera is ook niet zo snel, en die let ook niet zo erg op mij. Die loopt zo'n beetje vanzelf wel waar ze lopen moet :wink:
Rakker niet, die is heel snel (te snel :roll:) Maar ze past zich gelukkig aan op mijn tempo :pffff: Ik moet alleen sneller leren lopen :roll: Maar ze let echt heel scherp op mij, en dan echt op mijn lichaam. Als ik te vroeg draai gaat ze meteen met me mee, dan doet ze de tunnel bijvoorbeeld ook niet meer. Dat is op zich heel handig, maar ik moest echt leren om lang genoeg te blijven staan :wink: Is wel leuker vind ik, zo leer je meer :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Pepper heeft dinsdagavond de eerste les gehad :mrgreen:
Ze vond het erg leuk, en pikte het heel snel op.
Ik vond het een ontzettend grappig gezicht, zo'n hummeltje die zo fanatiek aan het springen is :smile:
Maar ze heeft al de tunnel en 4 hindernissen gedaan achter elkaar, dus ik was best wel trots :pffff:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Leuek foto's Roelfien!

Floep wil nog steeds niet over de raakvlakken heen, daar baal ik van, met de jumping gaat ze wel mega snel en dat vind ze ook echt leuk.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”