Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar koop ik stukken dood dier? (Zwolle)
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waar koop ik stukken dood dier? (Zwolle)
Omdat ik erover denk om over te gaan op Barf, ben ik mij een beetje aan het oriënteren op waar je het beste spullen kan gaan kopen.
Zijn dit soort botten en vlees ook in de omgeving van Zwolle verkrijgbaar? Is het heel veel duurder, verschilt dat per adres? En heb ik een erg grote vriezer nodig?
Zijn dit soort botten en vlees ook in de omgeving van Zwolle verkrijgbaar? Is het heel veel duurder, verschilt dat per adres? En heb ik een erg grote vriezer nodig?

-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Waar koop ik stukken dood dier? (Zwolle)
omgeving Zwolle weet ik niet en de prijs hangt af waar je het kan kopen,als het mogelijk is is een slachterij het goedkoopste.Dibbes schreef:Omdat ik erover denk om over te gaan op Barf, ben ik mij een beetje aan het oriënteren op waar je het beste spullen kan gaan kopen.
kijk eens in de gouden gids.
probeer met een groep gezamelijk materiaal in te slaan. iemand die ingeschreven staat bij de kvk heeft nml toegang tot slachterijen.
Er is ook tussenhandel die botten en vlees verkopen,echter dat vind ik veel te duur.
Zwolle zal ook wel Islamitische slagers hebben en dit is om te beginnen met BARF wel het makkelijkste om daar je inkopen te doen [niet zo duur en niet zulke grote hoeveelheden.
Verder op markten vind je wel poeliers en visboeren.
vraag om hun afval.
Ik heb niet zo'n grote vriezer..180 liter,vind dit het makkelijkste om materiaal snel terug te vinden.
succes!

- Peet2
- Zeer actief
He Dibbes, kijk eens rond op het het barf-forum, daar staan allerlei topics over waar je aan vlees en botten kan komen: www.barfplaats.nl
Overigens is Barf, afhankelijk van je adresjes natuurlijk, vaak wel iets prijziger dan kvv. Ook moet je je echt goed inlezen voordat je er mee begint. Maar als je het goed doet, zal het je hond zeker goed doen. Veel barfplezier!
Overigens is Barf, afhankelijk van je adresjes natuurlijk, vaak wel iets prijziger dan kvv. Ook moet je je echt goed inlezen voordat je er mee begint. Maar als je het goed doet, zal het je hond zeker goed doen. Veel barfplezier!

- Dibbes
- Zeer actief
- Dibbes
- Zeer actief
Ah, compleet vers voer. Diepvriesmaaltijden voor de hond dus.
Ik ben me al wel even aan het inlezen. Stap voorlopig nog niet over, maar misschien ga ik eerst wat botten ofzo voor de afwisseling voeren. Zeg maar parttime. Pas als ik denk tye weten waar ik mee bezig ben, stap ik over.
Ik kan in ieder geval makkelijk aan konijn komen. Misschien ook wel aan andere dingen, maar dat moet ik even navragen in de kennissenkring.
Ik ben me al wel even aan het inlezen. Stap voorlopig nog niet over, maar misschien ga ik eerst wat botten ofzo voor de afwisseling voeren. Zeg maar parttime. Pas als ik denk tye weten waar ik mee bezig ben, stap ik over.
Ik kan in ieder geval makkelijk aan konijn komen. Misschien ook wel aan andere dingen, maar dat moet ik even navragen in de kennissenkring.

-
- Erelid
- Contacteer:
Dibbes schreef: Ik kan in ieder geval makkelijk aan konijn komen.

die kwam ik genoeg tegen in omgeving Zwolle..road-kill
las ooit ergens dat dit materiaal van de weg wordt gehaald als voer voor dieren
weet niet of dit in Nederland ook gebeurd.
En als je nog meer leesvoer wilt over BARF-is hier een link
www.barf-natuurlijk.nl
...geschikt voor beginners

- Peet2
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
staat hier ookPeet2 schreef:Maar een brokken-hond kan je niet zomaar 1-2-3 botten gaan geven hoor!!
![]()
![]()
Lees eerst even het bottendocument op de barfplaats!!!!!

- Dibbes
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, daarom staat er op een hondenforum een brokkendocument, dat je kunt gebruiken om op een veilige manier te beginnen!Peet2 schreef:Maar een brokken-hond kan je niet zomaar 1-2-3 botten gaan geven hoor!!
![]()
![]()

Hierbij een link naar een artikel van Dr. Billinghurst over het voeren van brokjes en botten en rauwe voeding.

http://bonsah.com/forum/viewtopic.php?t=70
Groetjes,
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
www.bonsah.com
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Contacteer: