Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips voor wandeling in Gelderland
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Tips voor wandeling in Gelderland
Ik heb jullie hulp eigenlijk even nodig bij het zoeken van een geschikte plaats om te gaan wandelen.
Binnenkort staat er een wandeling gepland van een ander forum, voor japanse rassen. Omdat de japanse rassen over het algemeen niet echt goed omgaan met andere honden, zoeken we een gebied waar honden aangelijnd uitgelaten moeten worden. De voorkeur gaat uit naar een gebied in Gelderland, maar ergens anders centraal in het land mag ook.
Dus hebben jullie nog tips voor een aanlijn gebied waar je lekker lange wandelingen kunt maken??????
Binnenkort staat er een wandeling gepland van een ander forum, voor japanse rassen. Omdat de japanse rassen over het algemeen niet echt goed omgaan met andere honden, zoeken we een gebied waar honden aangelijnd uitgelaten moeten worden. De voorkeur gaat uit naar een gebied in Gelderland, maar ergens anders centraal in het land mag ook.
Dus hebben jullie nog tips voor een aanlijn gebied waar je lekker lange wandelingen kunt maken??????

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
http://www.hetleesten.nl/
Kan je ook heerlijk wandelen met de hond. Er is ook een apart hondengebied, waar ze dus los mogen lopen. Maar over de heide moeten ze aan de riem. Dus je kan ook nog kiezen.
Kan je ook heerlijk wandelen met de hond. Er is ook een apart hondengebied, waar ze dus los mogen lopen. Maar over de heide moeten ze aan de riem. Dus je kan ook nog kiezen.

Groetjes Eliza en een knuffel van Domus

-
- Zeer actief
Ja, dat was onze eerste keus eigenlijk alleen ik hoorde van mensen hier op het forum dat er in het niet losloopgebied toch heel veel honden loslopen. Daarom zijn we opzoek gegaan naar een andere locatieDomus schreef:http://www.hetleesten.nl/

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik hou me ook niet altijd netjes aan de regels hoor. Alleen de honden met wie we gaan wandelen zijn allemaal heel zelfverzekerd (ook wel dominant genoemd) naar andere honden. Dus we zoeken een gebied waar we weinig, liefst geen loslopende honden tegen zullen komen. Om zo problemen te kunnen voorkomen.Domus schreef:Aha! Ja, dat klopt denk ik ook wel. Ikzelf hou me ook niet echt aan de regels. Hahahaha!! Nee, sorry. Dan weet ik zo snel even niks. Ik zal erover nadenken.

- foeksie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hallo!
ik kijk zelf altijd even op www.hondenwandelweb.nl als ik ergens wil lopen waar ik nog niet geweest ben! Zelf komen we vaak op de Roosendaalse hei! echt mooi daar ook voor jezelf! en de doggies die hebben de grootste schik!:jump1:
suc6 en groetjes van Carina
ik kijk zelf altijd even op www.hondenwandelweb.nl als ik ergens wil lopen waar ik nog niet geweest ben! Zelf komen we vaak op de Roosendaalse hei! echt mooi daar ook voor jezelf! en de doggies die hebben de grootste schik!:jump1:
-
- Zeer actief
Maar heeft hondenwandelweb niet voornamelijk routes met losloopgebieden??? Wij zoeken juist een gebied waar geen honden loslopen, want met zo'n groep Japaners is dat gewoon niet vertrouwd.foeksie schreef:hallo!

-
- Zeer actief
Ik weet eventueel wel een leuke wandeling in een niet losloop gebied.
Hoeveel kilometer waren jullie van plan te lopen???
De route die ik wel eens loop is een kilometer of 12. Halfverwege heb je een horeca gelegeheid waar je lekker buiten met de honden kan zitten.
Geef maar een gil als je de route wilt hebben.
De route die ik wel eens loop is een kilometer of 12. Halfverwege heb je een horeca gelegeheid waar je lekker buiten met de honden kan zitten.
-
- Zeer actief
Gil!!!!! Ik heb geen idee of de anderen 12 km volhouden qua lopen, maar ik loop geregeld dat soort afstanden. We hebben in principe nu al wel een route (dankzij Maxcola) maar we staan nog wel open voor andere suggesties, dus als je zo even iets klaar hebt waar het is, dan hoor ik het graag.Sandro schreef:Ik weet eventueel wel een leuke wandeling in een niet losloop gebied.

-
- Zeer actief
Het is wel een flink eindje stappen...maar ik zal je even een mail sturen met de routebescrijving.Nieve schreef:Gil!!!!! Ik heb geen idee of de anderen 12 km volhouden qua lopen, maar ik loop geregeld dat soort afstanden. We hebben in principe nu al wel een route (dankzij Maxcola) maar we staan nog wel open voor andere suggesties, dus als je zo even iets klaar hebt waar het is, dan hoor ik het graag.Sandro schreef:Ik weet eventueel wel een leuke wandeling in een niet losloop gebied.
Ik weet niet of jullie van plan zijn om de honden toch los te laten.
Maar pas er wel mee op....er zitten veel zwijnen op de veluwe die niet meteen voor een hond op de vlucht zullen slaan. Ze kunnen honden lelijk verwonden.
-
- Zeer actief
Nee, we gaan de honden sowieso niet loslaten. En met jachthonden die gefokt zijn voor de jacht op groot wild, lijkt me dat ook niet verstandig om ze los te laten als er zwijnen zitten. Nieve wordt al helemaal gek als ze een hert ziet, dan moet ik de grootst mogelijke moeite doen om haar aan de lijn te kunnen houden...dus ze blijven echt wel aangelijnd!Sandro schreef:Het is wel een flink eindje stappen...maar ik zal je even een mail sturen met de routebescrijving.Nieve schreef:Gil!!!!! Ik heb geen idee of de anderen 12 km volhouden qua lopen, maar ik loop geregeld dat soort afstanden. We hebben in principe nu al wel een route (dankzij Maxcola) maar we staan nog wel open voor andere suggesties, dus als je zo even iets klaar hebt waar het is, dan hoor ik het graag.Sandro schreef:Ik weet eventueel wel een leuke wandeling in een niet losloop gebied.
Ik weet niet of jullie van plan zijn om de honden toch los te laten.
Maar pas er wel mee op....er zitten veel zwijnen op de veluwe die niet meteen voor een hond op de vlucht zullen slaan. Ze kunnen honden lelijk verwonden.
Maar ik ben benieuwd.

- foeksie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Er staan plaatsen op waar je zowel los als vast met de hond mag lopen! Ik weet niet of alle gebieden in gelderland erop staan, maar ik heb zeker mooie wandelgebieden gezien, voor zowel los als vast ... groetjes van CarinaNieve schreef:Maar heeft hondenwandelweb niet voornamelijk routes met losloopgebieden??? Wij zoeken juist een gebied waar geen honden loslopen, want met zo'n groep Japaners is dat gewoon niet vertrouwd.foeksie schreef:hallo!
-
- Actief
heb je al 1 plek gevonden.
op de veluwe mogen de honden niet los lopen in het bos ten zij het 1 losloopgebeid voor honden is dat word dan aan gegeven.
bij de vvv kantoren op de veluwe heb je kaartjes liggen waar precies de los loop gebieden liggen dus als je die hebt weet je precies waar je niet moet wezen.wat heel mooi is,is het kootwijksezand mogen geen honden los lopen,
groetjes kirsten
op de veluwe mogen de honden niet los lopen in het bos ten zij het 1 losloopgebeid voor honden is dat word dan aan gegeven.
bij de vvv kantoren op de veluwe heb je kaartjes liggen waar precies de los loop gebieden liggen dus als je die hebt weet je precies waar je niet moet wezen.wat heel mooi is,is het kootwijksezand mogen geen honden los lopen,
groetjes kirsten