Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Click!
Moderator: moderatorteam
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Click!
Even, wat is dat clickeren toch een fijn en verrassend hulpmiddel. Ik kan het iedereen die zich wil laten verbazen door zijn/haar eigen hond volgaarne aanraden. Het werkt als een trein en wat ik zo leuk vind is dat je versteld staat van waar je hond (en jezelf) toe in staat is/zijn.
Groet, Sieneke
Groet, Sieneke
- Lisa
- Zeer actief
- Blue White Girl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- cairnenergie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,Blue White Girl schreef: Lijkt mij raar dat ze dit leuk vinden ?
De vraag is niet of ze het al dan niet leuk vinden, maar eerder of het baasje het niet raar vind om met zo'n clicker rond te lopen.
Maar, als je goed met de clicker omgaat dan is het een prima methode om je hond iets aan te leren. Het "emotieloze" geluid van de clicker gekoppeld aan een beloning werkt wonderbaarlijk, het grote voordeel dat je op het juiste moment een click laat horen en de hond weet dat dan een beloning volgt doet hem/haar uitzien naar de volgende click.
Je moet overigens wel uitkijken dat je het niet gaat overdrijven.
Ik ken hier in de buurt een hondje dat werkelijk alles met de clicker geleerd heeft, maar als nu z'n baasje even staat te praten gaat het hondje al zijn trucjes vertonen om maar een click en dus de beloning te krijgen. Een vorm van bedelen dus door te gaan: zitten, liggen, rollen enz. In mijn optiek een prima methode maar maak de hond er a.u.b. niet zo gek mee dat voortdurend de trukendoos wordt open getrokken.
Groetjes,
Joop
- Jolein
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
clicker
hallo,ook ik werk heel graag met de clicker,
Mees hoeft hem maar te zien en denkt zoiets van '
oh we gaan weer iets leuks doen'
Je leert je hond zelf denken en krijgt daardoor een aparte band met je hond.
Gekke kunstjes heb ik van een vriendin geleerd,zoals keuken kastjes dicht doen en haar eigen speelgoed in een mandje opruimen.
Haar hond neemt zelfs de telefoon op.
En dat te bedenken dat ik het vroeger zielig vond om honden kunstjes te leren.
Maar je kan het niet afdwingen het kan niet met correctie en dat maakt het zo leuk.de hond doet het uit vrije wil.
Zelf kost het wel even tijd om het clickeren onder de knie te krijgen.
Een leuk boekje om mee te beginnen is het HOS hondenboek.
Mees hoeft hem maar te zien en denkt zoiets van '
oh we gaan weer iets leuks doen'
Je leert je hond zelf denken en krijgt daardoor een aparte band met je hond.
Gekke kunstjes heb ik van een vriendin geleerd,zoals keuken kastjes dicht doen en haar eigen speelgoed in een mandje opruimen.
Haar hond neemt zelfs de telefoon op.
En dat te bedenken dat ik het vroeger zielig vond om honden kunstjes te leren.
Maar je kan het niet afdwingen het kan niet met correctie en dat maakt het zo leuk.de hond doet het uit vrije wil.
Zelf kost het wel even tijd om het clickeren onder de knie te krijgen.
Een leuk boekje om mee te beginnen is het HOS hondenboek.
- Blake
- Vaste gebruiker
ik vind het super 
heb er nog niet zo heel veel ervaring mee(sinds kort les bij MG hondenschool, met clicker dus) maar blake reageerd er super op! oke nog nie als hij andere honden ziet, maar ik krijg er wel bv op straat steeds beter zn aandacht mee, ook nieuwe dingen aanleren gaat super, als je maar op het juiste moment clickt!
heb er nog niet zo heel veel ervaring mee(sinds kort les bij MG hondenschool, met clicker dus) maar blake reageerd er super op! oke nog nie als hij andere honden ziet, maar ik krijg er wel bv op straat steeds beter zn aandacht mee, ook nieuwe dingen aanleren gaat super, als je maar op het juiste moment clickt!
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben begonnen om Devlin trucjes te leren met de clicker;
tussen mijn benen doorweaven, twisten, buigen, en als ik haar "doodschiet" dan gaat ze op haar rug liggen.
Pas later ben ik het ook in de training gaan gebruiken. Apporteren vond ze eerst helemaal niets. Nu apporteert ze zelfs al ijzer. En dat op een eenvoudige manier dankzij de clicker.
Mijn volgende hond ga ik alles met de clicker leren.
Ik vind het echt een supermiddel!
Groetjes,
Frederique
tussen mijn benen doorweaven, twisten, buigen, en als ik haar "doodschiet" dan gaat ze op haar rug liggen.
Pas later ben ik het ook in de training gaan gebruiken. Apporteren vond ze eerst helemaal niets. Nu apporteert ze zelfs al ijzer. En dat op een eenvoudige manier dankzij de clicker.
Mijn volgende hond ga ik alles met de clicker leren.
Ik vind het echt een supermiddel!
Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie