Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij heeft het weer !

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Hij heeft het weer !

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wil al twee dagen niet in zen mand.
Weet niet waarom, wou gisteren
ook niet in zijn slaapplaats, sjokte vliegensvlug terug de living in.
Volgens mij heeft hij vannacht ernaast geslapen.
Da's nu al de tweede keer.
Heb geprobeerd met zen bal de'r in te gooien, zijn nek was niet lang genoeg. :mrgreen: De bal onder zijn dekentje te stoppen.
Ben er ook even zelf in gaan zitten :mrgreen:
Hem erin gelokt met een koekje.
Hij wil er niet in, ligt nu op de mat.
T'is een rare hond.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ligt er niets vies in zijn mand ofzo? Dat hij er per ongeluk een beetje in geplast heeft of iets anders dat een vies geurtje geeft?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Mama Sanneke
Zeer actief

~Tine~ schreef:Ligt er niets vies in zijn mand ofzo? Dat hij er per ongeluk een beetje in geplast heeft of iets anders dat een vies geurtje geeft?
Ik heb zijn kussen en dekentje vorig vrijdag gewassen.
En dan gaat het reservekussen erin.
Dat kussen is iets kleiner, gekrompen van het wassen, misschien
is zen poot tussen het kussen en zen mand geraakt en is ie daarvan geschrokken, heel vervelend da'k weer nie weet vanwat hij juist bang is.
Daarnet ging hij erin zitten toen hij een koekje kreeg.
Kwou laten zien dat de mand nie staut was :mrgreen: maar hij zat er niet op zen gemak.
kan hem misschien beter wat laten betijen.
En vanaf morgen mag ie weer de living in, want nu gaat manlief
de tegels op de nieuwe chap plaatsen en dat moet een nachtje drogen.
Misschien is ie dan een beetje afgeleid van de mand.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mirjam Amsterdam

Ongelezen bericht door Mirjam Amsterdam »

Het kan zijn dat er wat uit zijn anaalklieren is gedruppeld :kotz: of misschien heb je katten (zoals ik) die niet kunnen wachten om een poging te wagen om op het hondenkleed te plassen ?? :devil:
Mama Sanneke
Zeer actief

T'is echt de mand hoor !!
Want het deken ligt op de grond en daar gaat hij wel op liggen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Dan is ie waarschijnlijk echt ergens van geschrokken. Wat eerder al gezegt is; al is het een vlo die hem gebeten heeft! Hopelijk heelt hier de tijd alle wonden! :wink:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Mama Sanneke schreef:
~Tine~ schreef:Ligt er niets vies in zijn mand ofzo? Dat hij er per ongeluk een beetje in geplast heeft of iets anders dat een vies geurtje geeft?
is zen poot tussen het kussen en zen mand geraakt en is ie daarvan geschrokken, heel vervelend da'k weer nie weet vanwat hij juist bang is.
Kwou laten zien dat de mand nie staut was :mrgreen: maar hij zat er niet op zen gemak.
Sanneke
Het klinkt mij een beetje in de oren alsof slimme Luca lieve Sanneke aan het manipuleren is :wink: . Flauw doen over de mand levert geheid koekjes en aandacht op.
Ik zou er niet te veel heisa over maken. Als hij niet in zijn mand wil liggen dan gaat ie maar fijn ergens anders liggen, even goede vrienden. Veel kans dat als je er geen aandacht aan besteed hij binnen de kortste keren eieren voor zijn geld kiest en weer lekker in zijn warme mandje kruipt.

Ik kan er natuurlijk heel erg langs zitten en ik zie vanaf hier natuurlijk niet wat er werkelijk gebeurt, maar ik heb heel sterk de indruk dat je nogal snel bang bent dat Luca zich niet gelukkig voelt, bang is enz. Een Poedel is een zeer intelligente hond en ze hebben dan ook supersnel in de gaten hoe ze hun baas kunnen manipuleren. De kans is heel erg groot dat Luca zich "ongelukkig" / "angstig" gedraagt omdat hij weet dat dat hem veel aandacht en lieve woordjes van jou oplevert.

Probeer zijn gesiemel eens een poosje volledig te negeren. Als hij normaal doet is ie braaf en krijgt hij aandacht. Loopt ie zo flauw te doen dan negeer je hem lekker en doe je je eigen ding. Je zult er rekening mee moeten houden dat als zijn gedrag voortkomt uit manipulatie dat het in eerste instantie zal toenemen. "Hé, als ik doe alsof mijn mand eng is krijg ik altijd aandacht en nu ineens niet meer. Zou ze het niet gezien hebben? Wacht ik ga me nog even iets meer aanstellen."
Vergelijk het maar met het starten van een auto. Altijd wanneer je het contactsleuteltje omdraait begint de motor te lopen. Als op een ochtend de motor niet reageert op het omdraaien van het contactsleuteltje zul je niet direct uitstappen en de monteur bellen. Nee, je probeert het eerst nog een paar keer voordat je de conclusie trekt dat die stomme auto kapot is :wink: De hond moet ook even tot zich door laten dringen dat zijn oude trucje niet meer werkt.
Pas wanneer de hond doorkrijgt dat zijn gedrag echt geen resultaat meer oplevert zal hij er mee stoppen en er ander gedrag voor in de plaats laten zien, en dat ga je dan belonen (vooropgesteld dat het gewenst gedrag is natuurlijk).

Ben benieuwd wat je van mijn analysetje vindt en of je heil ziet in mijn aanpak.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Sietske* schreef:
Mama Sanneke schreef:
Sanneke
Het klinkt mij een beetje in de oren alsof slimme Luca lieve Sanneke aan het manipuleren is :wink: . Flauw doen over de mand levert geheid koekjes en aandacht op.
Ik zou er niet te veel heisa over maken. Als hij niet in zijn mand wil liggen dan gaat ie maar fijn ergens anders liggen, even goede vrienden. Veel kans dat als je er geen aandacht aan besteed hij binnen de kortste keren eieren voor zijn geld kiest en weer lekker in zijn warme mandje kruipt.

Ik kan er natuurlijk heel erg langs zitten en ik zie vanaf hier natuurlijk niet wat er werkelijk gebeurt, maar ik heb heel sterk de indruk dat je nogal snel bang bent dat Luca zich niet gelukkig voelt, bang is enz. Een Poedel is een zeer intelligente hond en ze hebben dan ook supersnel in de gaten hoe ze hun baas kunnen manipuleren. De kans is heel erg groot dat Luca zich "ongelukkig" / "angstig" gedraagt omdat hij weet dat dat hem veel aandacht en lieve woordjes van jou oplevert.

Probeer zijn gesiemel eens een poosje volledig te negeren. Als hij normaal doet is ie braaf en krijgt hij aandacht. Loopt ie zo flauw te doen dan negeer je hem lekker en doe je je eigen ding. Je zult er rekening mee moeten houden dat als zijn gedrag voortkomt uit manipulatie dat het in eerste instantie zal toenemen. "Hé, als ik doe alsof mijn mand eng is krijg ik altijd aandacht en nu ineens niet meer. Zou ze het niet gezien hebben? Wacht ik ga me nog even iets meer aanstellen."
Vergelijk het maar met het starten van een auto. Altijd wanneer je het contactsleuteltje omdraait begint de motor te lopen. Als op een ochtend de motor niet reageert op het omdraaien van het contactsleuteltje zul je niet direct uitstappen en de monteur bellen. Nee, je probeert het eerst nog een paar keer voordat je de conclusie trekt dat die stomme auto kapot is :wink: De hond moet ook even tot zich door laten dringen dat zijn oude trucje niet meer werkt.
Pas wanneer de hond doorkrijgt dat zijn gedrag echt geen resultaat meer oplevert zal hij er mee stoppen en er ander gedrag voor in de plaats laten zien, en dat ga je dan belonen (vooropgesteld dat het gewenst gedrag is natuurlijk).

Ben benieuwd wat je van mijn analysetje vindt en of je heil ziet in mijn aanpak.
Tja, het is niet zo makkelijk hé.
STaut gedrag valt op en voor je't weet heeft ie je aandacht vast.
Nu, ik dacht eerst ook dat ie weer niet meer in zijn slaapplaats wou,
nu moest ie toevallig toch in de living gaan slapen wegens de werken.
Maar daar mijd ie zen mand ook, gaat wel op zen deken liggen
dus ik schenk er geen aandacht meer aan.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga er inderdaad weer wat meer op letten,
goed gedrag te belonen, aandachttrekkerij negeren.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet dat het moeilijk is hoor Sanneke :wink: . Heb hier nu zelf weer een pup van 14 weken ronddwarrelen en ik moet mezelf regelmatig op mijn vingers tikken om niet in te gaan op aandachteisend gedrag.

Maar het gedrag wat je hier van Luka omschrijft (het niet in de mand willen gaan liggen) is op zich gemakkelijk te negeren. Ik bedoel, je hebt er niet echt last van als ie niet in zijn mand ligt. De enige last die je er van hebt is dat jij je schuldig voelt of bezorgd gaat maken omdat je denkt dat hij bang is. Het is niet zo dat er schade ontstaat omdat hij bijvoorbeeld de tafelpoten af begint te knagen. dat is een stuk lastiger te negeren natuurlijk :wink: . Ik zou dus echt proberen dat gedrag een poosje echt te negeren. Dus ook geen pogingen meer doen om hem in zijn mand te krijgen.

AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Sietske* schreef:Ik weet dat het moeilijk is hoor Sanneke :wink: . Heb hier nu zelf weer een pup van 14 weken ronddwarrelen en ik moet mezelf regelmatig op mijn vingers tikken om niet in te gaan op aandachteisend gedrag.

Maar het gedrag wat je hier van Luka omschrijft (het niet in de mand willen gaan liggen) is op zich gemakkelijk te negeren. Ik bedoel, je hebt er niet echt last van als ie niet in zijn mand ligt. De enige last die je er van hebt is dat jij je schuldig voelt of bezorgd gaat maken omdat je denkt dat hij bang is. Het is niet zo dat er schade ontstaat omdat hij bijvoorbeeld de tafelpoten af begint te knagen. dat is een stuk lastiger te negeren natuurlijk :wink: . Ik zou dus echt proberen dat gedrag een poosje echt te negeren. Dus ook geen pogingen meer doen om hem in zijn mand te krijgen.
Oké :ok:
En daar komt nog bij dat ie zo'n verschrikkelijk lieve hondensmoel heeft
met zen rosse baardje, aaaa om op te eten. :mrgreen:
Ik zei nog tegen men man deze middag, ik denk dat grote honden
vaak niet zo bang zijn omdat die zelfzekerder zijn door hun grootte,
maar is dat wel zo ??
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
Sietske* schreef:Ik weet dat het moeilijk is hoor Sanneke :wink: . Heb hier nu zelf weer een pup van 14 weken ronddwarrelen en ik moet mezelf regelmatig op mijn vingers tikken om niet in te gaan op aandachteisend gedrag.

Oké :ok:
En daar komt nog bij dat ie zo'n verschrikkelijk lieve hondensmoel heeft
met zen rosse baardje, aaaa om op te eten. :mrgreen:
Ik zei nog tegen men man deze middag, ik denk dat grote honden
vaak niet zo bang zijn omdat die zelfzekerder zijn door hun grootte,
maar is dat wel zo ??
Sanneke
Hm, ik ken toch ook erg veel kleine hondjes met heel veel zelfvertrouwen. Honden hebben volgens mij over het algemeen weinig inzicht in hun eigen fysieke formaat.
Zelfvertrouwen is naar mijn idee meer afhankelijk van individu en tot op zekere hoogte ook van opvoeding.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”