Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschermend gedrag of...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Beschermend gedrag of...

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

iets anders.

Het gaat over basco.
Wanneer we ze beiden tegelijkertijd uitlaten (gebeurd eigenlijk altijd gezamelijk) dan heeft basco de neiging om uitte vallen/ aanvallen??
van bepaalde honden.
Ofetewel als je alleen loopt met beide honden 9circa 55 kilo aan de armen :mrgreen: ) en je komt eeen hond tegen wil Yuta er eigenlijk altijd naartoe om te begroeten/snuffelen en trekt zich er naar toe, mag niet uiteraard :neenee: en vaak dus op afstand kijken :wink: .

Maar bij enkele honden gaat Basco (redelijk dominant in houding) zich groot maken en probeert zich er ook op af te gaan soms gepaard met grommen (heerlijk 55 kilo aan je armen trekkend :boos: :boos: )

Het valt me wel op dat het voornamelijk honden uit de buurt zijn en allemaal reuen.

Het gebeurd steeds vaker en van de week had ik 5 meter nodig om tot stilstand te komen en andere baas stuipen op het lijf gejaagd :N:
Dit was bij een hond uit de straat waarbij die het nog nooit eerder gedaan had, plus nat weer en gladde zolen dus daar ging ik :boos: .

Wat is dit voor een gedrag van Basco Dominant, beschermend?? :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zijn teef neem ik aan?? Dat maakt hij zijn collega even duidelijk. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-Jolanda-
Zeer actief

Eline* schreef:Zijn teef neem ik aan?? Dat maakt hij zijn collega even duidelijk. :wink:
inderdaad Yuta is zijn teef.

Voor Yuta heeft hij dat nog nooit gedaan (wel ooit eens maar niet zo)

Dus toch beschermend :ok:
-Jolanda-
Zeer actief

Eline zou je denken dat Basco werkelijk zou vechten??

Ik persoonlijk niet, is een goedsul eigenlijk die nog nooit een andere hond "gestraft" heeft
en zoekt dan altijd hulp bij mij :roll:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jokie schreef:Eline zou je denken dat Basco werkelijk zou vechten??

Ik persoonlijk niet, is een goedsul eigenlijk die nog nooit een andere hond "gestraft" heeft
en zoekt dan altijd hulp bij mij :roll:
Ik zou het niet willen weten eerlijk gezegd en dit gedrag dus ook niet op zijn beloop laten. Me straf omdraaien bij fixeren van Basco en aandachtsoefeningen doen om ervoor te zorgen dat hij zijn aandacht op jou gaat richten inplaats van op andere honden. Voorkomen dus en nu bijsturen. Hij doet het als ik je goed begrijp niet bij iedere hond, dus dat geeft je insteek veel te oefenen met hem te leren jou aan te kijken als je andere honden passeert.
Haantjesgedrag is gewoon erg vervelend, want het provoceert ook andere honden. Hij geeft in zijn gedrag absoluut een agressiemotivatie weer, maar waar zijn drempel ligt er dan ook op te vliegen weet je pas als het zover is. En dus aan jou het niet zover te laten komen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Hier precies hetzelfde, bijna dan. Maar Charley doet het ook als hij losloopt. Hij is nog nooit zelf gegrepen, maar ben bang als hij zo bezig blijft dat dat wel gaat gebeuren. Hij bijt zelf niet, maar hapt en snauwt. Niet bij alle reuen en soms ook tegen teven. Idd vooral als ze te dicht bij Jody komen op het moment dat hij dat niet wil!
Helaas ook soms als de andere hond te dicht bij ons komt. Uiteraard proberen we hem af te leiden, weg te lopen etc. Maar heeft nog niet echt resultaat.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”