Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken slikken ipv kauwen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jijoel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jijoel »

Voor de tanden zal het inderdaad goed zijn dat geloof ik graag :ok: .
Krijgen ze dan elke avond een kluif of krijgen ze die gewoon voor een bepaalde tijd en zeg maar grote kluif per week ofzoiets.
De honden van mij gaan er erg van afmeuren en ook wil het de volgende dag wel zo zijn dat ze aan de race zijn.
Het afmeuren vind ik ook een groot nadeel.Doet onze reu normaal al meer dan de teef maar met die kauwstaven helemaal.
Hebben ze met de nylabone geen last van maar die is natuurlijk ook niet zo interessant.Zit wel klein beetje smaak aan maar dat kan niet tegen het echte werk op natuurlijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jijoel schreef:Voor de tanden zal het inderdaad goed zijn dat geloof ik graag :ok: .
Krijgen ze dan elke avond een kluif of krijgen ze die gewoon voor een bepaalde tijd en zeg maar grote kluif per week ofzoiets.
ze krijgen hier bijna elke avond zo'n kauwstaaf van runderhuid....
en als het mooi weer is :mrgreen: dan krijgen ze buiten zo'n gerookt bot en daar mogen ze 2 dagen mee doen zeg maar... want anders poepen ze inderdaad wat dunner als ze hem in een dag opeten.
Als ze een gerookt bot gehad hebben krijgen ze hier geen kauwstaaf meer die dag...
Hebben ze met de nylabone geen last van maar die is natuurlijk ook niet zo interessant.Zit wel klein beetje smaak aan maar dat kan niet tegen het echte werk op natuurlijk.
die moeten ze hier niet :mrgreen: daar kijken ze naar van: denk je nou echt dat ik daar intrap... :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra_mh
nieuw lid

Ongelezen bericht door Kyra_mh »

ien schreef:Een hond hoort ook niet te kauwen..is geen koe nml :mrgreen:
een hond knaagt/kraakt met zijn kiezen voedsel en slikt dit door.
Het wonder is geschied, sinds eergisteren knaagt/kraakt :mrgreen: Kyra haar brokjes, echt waar, ze staat superrelaxed haar brokjes te eten, en laat zelfs een beetje staan om dat later op te eten. Goed he, ze was eergisteren pas 5 daagjes bij ons en ze voelt zich nu dus al helemaal op haar gemak. k'ben trots op mijn pup :E:

groetjes, Ilona en Kyra
Afbeelding
KLEINE HOBBES
Actief

Ongelezen bericht door KLEINE HOBBES »

het opschrokken van de brokken is bij pups heel normaal ilona. Dit is nest gedrag wordt op den duur minder en zeker na het tanden wisselen.Overigens kleine hobbes doet dit nog steeds en hij is al 6 maanden.Maar dat komt omdat hij dan bij loewieke nog meer eten wil gaan stelen .Loewieke 11 jarige goedzak vind dit geen enkel probleem.Dus ik moet ze altijd scheiden tijdens het eten .
Groetjes marcel en een poot van loewieke en kleine hobbes
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Voer

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Jorda schreef:Toen ik Diesel kreeg met 7 weken schrokte hij ook vreselijk. Dit komt omdat ze dan in het nest snel hebben moeten eten voor hun eigen portie omdat het anders "gejat"werd. Binnen een paar tellen was zijn bak voer op. Ik heb een tijdje een steen in de voerbak gelegd en nu hij 5 maanden is eet hij gewoon rustig en kauwt zijn brokken. Ook als ik in de keuken sta en hem aanhaal blijft hij rustig eten. Als honden hun eten niet kauwen en dus in een mum van tijd naar binnen schrokken hebben ze een verhoogde kans op maagkanteling.

Greetz van Jorda.
idd, ailena deed dat ook. Veel pups krijgen met zn allen uit 1 bak te eten waardoor ze moeten schrokken om wat te kunnen bemachtigen. Ik gaf ailena gewoon in de bench te eten zodat de anderen er niet bij konden, en nu eet ze een stuk rustiger en kauwt ze ook op de brokken.
Je hebt zoveel tips, allemaal is uitproberen zou ik zeggen?? :19:

ailena.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
annemiekw
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door annemiekw »

wat ook goed tegen het schrokken helpt is juist hele kleine brokjes nemen.
Vraag me niet waarom maar dan gaan ze kauwen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”