RLsailer schreef:little-wolf schreef:RLsailer schreef:
foto van mezelf pate niet op de pagina
maar ff terug te komen op het balletje ik blijf het proberen heb ook me broekzak vol met pens stafjes daar is ze gek op moet wel snel zijn met geven anders ben ik een vinger minder en zodra zij het staafje binnen heeft kijkt ze al weer ergens heen waar actie is maar we houden vol en loop dan de andere kant op
waarom train je dan niet eerst in een prikkelarme omgeving?
en dat dan langzaam uitbouwen?
ja dat komt om dat ik al jaren op de club kwam met mijn vorige mechelaar en je gaat eigelijk gewoon verder niet gezien dat er zooveel drift in zat tot dat ik de pineut was met het trekken eigelijk zou ik dan met haar moeten gaan trainen als er geen andere honden op het veld zijn

Ik heb hier een zeer prikkelgevoelige hond
Wat ik heb gedaan toen is inderdaad appèl in eerste instantie alleen trainen in een prikkelarme omgeving. Als het wat drukker werd op het veld met andere honden pakte ik de bijtrol en ging ik spelen en dat werkte....de bijtrol was nog leuker na een tijdje dan de andere honden, toen ik dat bereikt had ben ik langzaam ook het appèl gaan trainen als er andere honden bezig waren. Veel spel tussendoor, lekker afreageren op de bijtrol.
Over het algemeen genomen gaat het appèl nu ook prima als het drukker is op het veld, zelfs als er andere honden beloond worden door een balletje weg te gooien (de ultieme prikkel voor Marouck, balletjes zijn het leukste wat er is) kan ze nu haar aandacht er meestal prima bijhouden, ze blijft zelfs gewoon liggen als er een balletje over het veld gegooid wordt.
Geduld, geduld, geduld....zeker met een prikkelgevoelige hond. En geloof me, je kunt ze af en toe achter het behang plakken, er zijn dagen dat het lijkt of je terug bij af bent maar stapje voor stapje zie je vooruitgang.
En tijdens het appèl veel wendingen maken.
Niet belonen als hij al zit, maar tijdens het volgen. Hou het spannend, de ene keer een voertje, dan gooi je de bal eens weg, dan een stembeloning of een klopje....afwisseling