Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitlaten of in de tuin laten poepen?>

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

juval
Vaste gebruiker

uitlaten of in de tuin laten poepen?>

Ongelezen bericht door juval »

Onze Indy van bijna 10 weken woont nu een week bij ons. Het gaat allemaal heel goed en we zijn helemaal blij met elkaar!!
Indy is ons eerste puppie en ze is logisch nog niet helemaal zindelijk. Ik ben er wel zoveel mogelijk op aan het letten, en het gaat op zich goed. We gaan naar buiten als ze net wakker is of net gegeten heeft, en dan plast ze dus meestal wel op straat.
Het blokje om kent ze inmiddels goed, ze weet precies waar we wonen...... maar, ze wil ook heel graag weer terug naar huis, van huis moet ik haar vaak een beetje meelokken, want dat doet ze niet graag. Ik weet niet waarom, misschien heeft ze geen zin om te wandelen?, vermoeidheid? ik weet het niet.
Als we dan weer thuis komen moet ze meestal erg nodig poepen, en dat wil ze dan dus in de kamer doen. Dus dan neem ik haar toch weer mee naar buiten, maar daar wil ze dus niet lopen of poepen, daarvoor wil ze liever naar huis..... tja?? wat denken jullie??
Als ze toch wel buiten poept prijs ik haar natuurlijk en dat vindt ze ook wel fijn, als beloning mag ze dan ook direct weer naar huis omdat ze dat graag wil.

Als ze los in de tuin loopt poept ze daar wel makkelijk. Ik vind het geen ramp dat ze het in de tuin doet, maar ik zou toch liever hebben dat ze het doet als we wandelen.
Maar ja, liever in de tuin dan binnen.
Is het moeilijk weer af te leren als ik haar nu toesta om wel in de tuin te poepen. En als ik dan later, als ze binnen helemaal goed zindelijk is het ook in de tuin te verbieden zodat ze het alleen nog maar tijdens de wandeling doet?
groetjes,
Wendy en een pootje van Indy!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou gewoon ieder uur met de hond lopen naar de plek waar jij wilt dat hij/zij z'n behoefte doet.

Als je je hondje leert dat ie braaf is als ie poept in de tuin dan betekent dat voor de hond dat ie dat de rest van zijn leven mag. Als jij daar geen problemen mee hebt dan kan dat natuurlijk. Als hij het nu mag dan mag het later ook. Het is veel moeilijker om een hond iets af te leren ipv aan te leren.

Ik weet niet of wij met deze pup veel geluk hebben gehad, maar naar 2 weken wist ze precies waar het de bedoeling was dat ze haar behoefte deed. Gewoon volhouden en als je pupje eerder plast of poept dan waar het de bedoeling is loop ik gewoon door. Ik gaf mijn pup dus niet de kans om uitgebreid op straat te plassen/poepen.

Veel succes ermee
:ok:
juval
Vaste gebruiker

maar als de pup niet mee wil lopen, trek je hem dan gewoon mee? Indy heeft soms echt geen zin, en dan wil ze alleen maar terug naar huis. Hoe streng mag je voor zo'n jonge pup zijn??? :denken:
Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ze in de tuin poept, mn kinderen spelen daar ook in het gras, dus ik vind het niet fris. Ik moet dus ook strenger voor mezelf gaan zijn, want het is toch wel erg makkelijk om de tuindeur maar even open te zetten als het even niet uitkomt om weer te gaan wandelen.
groetjes,
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Pups willen vaak niet lopen in een vreemde omgeving. Een pup komt vanaf de 8ste week in de angstfase..de onderzoekingsdrang neemt dan af en de pup wordt iets terughoudender. Persoonlijk adviseer ik vaak om de pup op je arm mee van huis te nemen en terug te laten lopen, totdat hij de nieuwe omgeving niet meer eng vind. Poepen in de tuin nu kan mijns inziens helemaal geen kwaad, als je het tzt weer afleert door hem op tijd mee te nemen met lopen en een poosje niet meer in de tuin te laten.
Je pup is nog zo jong..het komt allemaal goed!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn honden poepen ook wel eens in onze tuin. Vooral in de zomer als de tuindeur open staat. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Een zakje eroverheen en hup in de container. Vroeger had ik zelfs een hondentoilet in de tuin, maar sinds de verbouwing is die weg.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pooh
Zeer actief

nou mijn pup is niet de meest zelfverzekerde die er rond loopt dus het wandelen ging hier ook moeizaam. Om dat leuk te maken ging er dus een berg lekkers mee (van Rodi worst tot en met kaas) en dan steeds een stukje verder lopen zonder lokkerij van worst. Dan kun je ook meteen het "volgen" langzaam beginnen te leren.

Nu is wandelen een feest en ze krijgt nog steeds bij iedere wandeling wel iets lekkers hoor. Maar nu nog maar 1 x, tenzij we trainen onderweg dan wordt ze natuurlijk voor alle goede verrichtingen beloont. :wink:

Het heeft ons en de hond erg geholpen om vooral geduldig te zijn en om maar van iedere gelegenheid een feest te maken. Met wat tijd en geduld komt het vast allemaal goed hoor.

En wij zijn niet streng voor de hond, maar wel erg consequent. Dat is voor ons makkelijker en vooral voor de hond prettig. Ze weet precies waar ze aan toe is en daar heb je de rest van haar leven plezier van.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka deed altijd in de tuin 's ochtens vroeg.
Nu hij wat ouder is (1j1/2)wacht hij vanzelf tot we gaan wandelen.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

geen van m'n honden heb ik ooit geleerd in de tuin te poepen/plassen... vind het erg onhygienisch...
Ik heb gelukkig nog nooit "last" gehad van pups die niet naar buiten willen.. hier wilden ze alleen maar naar buiten :mrgreen: Maar goed, ik zou hem inderdaad lokken met worstjes of iets dergelijks iets wat hij erg leuk/lekker vind. Optillen ben ik ook niet zo'n voorstander van maar dat is gewoon persoonlijk...mijn honden houden er ook niet van waarschijnlijk omdat ze het gewoon niet gewent zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik heb mijn hond nooit geléérd om in de tuin te poepen. Maar wij hebben een kattenluik in de deur en toen hij pup was, kon hij daar doorheen :mrgreen: Hij was ook redelijk ziek toen we hem kregen, heel erg aan de dunne en ongeveer elke 10 minuten moest hij naar buiten. Wat dat betreft vond ik het eigenlijk wel fijn dat hij dat zelf kon regelen, door door dat luik te rennen.

En toen hij ouder werd, ging het vanzelf over. Ik heb de hele tuin opgeruimd en ging eerst met hem lopen voordat hij erin mocht. Heeft nooit problemen opgeleverd eigenlijk.

Kheb inderdaad wel een tijdje het probleem gehad, toen hij klein was, dat hij gewoon wachtte totdat we terug waren van het wandelen, om in de tuin te gaan poepen. Dat heb ik afgeleerd door buiten met hem op het uitlaatveldje te gaan staan en stug te blijven staan totdat hij wat gedaan had. Niet uitgebreid gewandeld, gewoon staan en doen alsof hij er niet is. Na een tijdje op zijn kontje zitten, ging hij dan uit verveling vanzelf ruiken en plassen of poepen. Hoppa, belonen en terug naar huis gaan.
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

onze dreumes is nu 15 weken oud. Wij hebben hem altijd meteen buiten gezet na het eten nog niet meteen mee lokken dat kwam vanzelf wel hij werd meestal getild als hij echt niet meer wilde .... Hij heeft denk ik tot dat hij 12 à 13 weken was in de tuin gepoept en toen kreeg hij het zelf ook door dat poepen op het uitlaatveld ook wel intressant was want dan kon hij ook nog wat snuffelen ...
Hij plast nu alleen soms nog in de tuin omdat hij best vaak plast en het soms nog niet helemaal op kan houden tot hij uit de tuin is dit is vaak omdat de tuin net iets te lang is voor dat hij dan op het veld is .... maar dit word langzaam aan ook beter ...
gewoon rustig afwachten dus ...
RLsailer
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door RLsailer »

de eerste pupvan ons deed het inderdaad achter in de tuin op een vast plekje en we gingen dat op een gegeven moment uit bouwen en nu hebben we er geen last meer van ze houd het op de 2 de pup die we nu hebben hadden we met 6 weken al bij ons die zat in de benz in huis heeft hij 3 keer een plasje gedaan en nu met 4 mnd zo zindelijk als je met de pup speelt en je stop gelijk ff naar buiten in de tuin of voor op het gras poeptie ff een zakje er om beetje regen water er over klaar en zet hem dan in een benz en laat hem daar tot hij gaat piepen en waneer je dan hem buiten zet gelijk dat ze wat doen want als het goed is en ze zijn goed opgevoed door de moeder bevuilen ze het nest niet kijk je zal er de eerste 2 mnd veel naar buiten moeten en snachts 2 keer en dan zal je zelf zien dat het minder word

sucses
Daan

Re: uitlaten of in de tuin laten poepen?>

Ongelezen bericht door Daan »

juval schreef:
Is het moeilijk weer af te leren als ik haar nu toesta om wel in de tuin te poepen. En als ik dan later, als ze binnen helemaal goed zindelijk is het ook in de tuin te verbieden zodat ze het alleen nog maar tijdens de wandeling doet?
Diesel heb ik het niet af hoeven leren. Dat ging vanzelf doordat er na verloop van tijd regelmaat in de wandelingen kwam.
Naarmate hij ouder werd hield hij alles langer op, en maakten we 's morgens niet meteen meer de tuindeur open, maar gingen we eerst een blokje om.
Als ze wat ouder wordt en aangeeft dat ze moet poepen of plassen heb je genoeg tijd om je schoenen aan te doen.
Het gaat heel geleidelijk.
Ik vond het wel handig voor mijzelf dat hij het als pup ook in de tuin mocht doen, omdat ik dus niet 1,2,3 buiten stond met een peuterdochter. :wink:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik heb heel achteraan eeen behoefte doe plaatsje gemaakt

1.5op 2m waar ze hun behoefte doen en ik heb het afgemaakt met een hekje rond met 1ingang en de groene container staat er langs
wertyu

Ongelezen bericht door wertyu »

Een pup vindt in de tuin poepen nog prima
wordt ie ouder dan wil ie dat niet eens meer
als ie de kans krijgt het elders te doen

althans da's mijn ervaring
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als de pup niet mee wil lopen, dan lok je hem mee, met een speelgoedje, een snoepje door achteruit te lopen ... truukjes genoeg.
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Beau deed de eerste periode ook nog weleens wat in de tuin, zeker als ze nog zo jong zijn en s'ochtend echt supernodig moeten.Dat tegenstribbelen herken ik ook. Met de wandelingen heb ik dus de eerst tijd Beau op de arm meegenomen naar buiten,kon ze lekker alles vanuit mn armen bekijken,daarna los laten op de plek waar ze haar behoefte kon doen en netjes aan de lijn terug naar huis.Dat kende ze al goed en dan leren ze het beste,zelfvertrouwen opbouwen. Naarmate ze groter worden en ze alles beter kunnen ophouden,heb je genoeg tijd. Komt allemaal goed! Succes! :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
juval
Vaste gebruiker

we zijn inmiddels een paar weken verder, Indy is nu bijna 15 weken. En het gaat echt steeds beter. Binnen is ze nu zo goed als zindelijk, en ook in de tuin doet ze weinig.
De puppycursus helpt denk ik ook wel goed, want ze begint wat zekerder te worden, ze loopt meestal braaf mee.
Het komt dus allemaal wel goed met ons! :ok: [/i]
groetjes,
pooh
Zeer actief

Leuk om te horen dat het goed gaat! :ok:
arkosje en stamper
Vaste gebruiker

hoi

Ongelezen bericht door arkosje en stamper »

mijn hond poepte eerst ook altijd in de tuin, maar nu doet ie het heel af en toe, en als we zien dat ie moet poepen nemen we hem mee naar buiten aan de riem, en zo leert hij dat.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Tuthola van mij deed er wel 5 maanden over voor ie mee wilde lopen (heb ik t nog niet eens over netjes meelopen) Stond op t laatst redelijk voor joker. Maar gezien dit geodgekomen is (nou ja, meestal) heb ik goede verwachtingen voor de rest van t pupvolk! Succes! :ok:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Toen we Caya kregen was ze 13 weken en ze vond het meteen leuk om mee te lopen.Dat was dus geen probleem.Zindelijk worden was een heel ander verhaal.Dat heeft vrij lang geduurd.Ieder uur na buiten en na ieder slaapje en na het eten. Maar Caya had het in haar honden koppie gezet
dat binnen plassen leuker was.Haar behoefte deed ze wel buiten. Maar
het was dweilen met de kraan open. :roll: Het is gelukkig wel helemaal goed gekomen :mrgreen: Ik moet wel zeggen dat ze haar behoefte
ook wel eens in de tuin doet als ze heel nodig moet, maar dat doet ze dan op de stenen dus ik kan het wegschrobben. :wink:
Alma
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Die twee van mij doen het elke ochtend in de tuin, ik vind het reuze makkelijk.
Hier gaan ze pas uit als ik om 12.00 thuis kom.

Nee,.......is niet zielig ze weten niet beter :pffff:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
kimmieco
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimmieco »

zoë is ook zo'n pup die geen zin heeft om naar buiten te gaan als ze blijft staan maak ik er een spelletje van en probeer haar te lokken, dat gaat steeds beter en ze loopt dan netjes naast me mee naar de uitlaat plek, ze heeft 1x in de tuin geplast geen probleem, al is het niet de bedoeling en moet ze het doen op het uitlaat veldje, die kent ze nu redelijk en ze heeft al helemaal dr eigen plekje gevonden daar op het veld, erg grappig om te zien is dat. als ze geplast en gepoept heeft lekker belonen en dan is ze helemaal blij!! dan een rondje weer naar huis die weg kent ze al helemaal.
ajeto
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”