Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

scholing

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

scholing

Ongelezen bericht door Gast »

ik wilde hier eens vragen of er mensen bekend zijn met de methodes van de organisatie O en O over de inhoud van de cursussen tot instructeur. Ik wil graag de cursus gaan doen maar weet niet precies wat nou de beste mogelijkheid is. In principe is mijn bedoeling om van mijn hobby mijn werk te maken maar ja of dat kan? allereerst zit je natuurlijk met je financien (kun je bijv na het behalen van al je certificaten makkelijk een eigen hondenschool starten en wat zijn de voorwaarden ervan?) daarnaast wil ik weten of er bij O en O veel gewerkt word met de 'beloningsmethode' om het zo maar even te noemen. of je dus elke keer met koekjes en brokjes aan de gang moet. mijn mening hierover is namelijk dat de hond het leuk moet vinden om te doen wat zijn baas zegt en het niet alleen maar om het koekje doet.
Nou ja alle informatie die jullie me kunnen geven is welkom.
alsvast bedankt
groetjes van Hiske
Charlotte*
Zeer actief

Re: scholing

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Hondenliefhebber Hiske schreef: daarnaast wil ik weten of er bij O en O veel gewerkt word met de 'beloningsmethode' om het zo maar even te noemen. of je dus elke keer met koekjes en brokjes aan de gang moet. mijn mening hierover is namelijk dat de hond het leuk moet vinden om te doen wat zijn baas zegt en het niet alleen maar om het koekje doet.
Nou ja alle informatie die jullie me kunnen geven is welkom.
alsvast bedankt
groetjes van Hiske
Voor zover ik weet heeft O&O goede opleidingen voor instructeurs.
Persoonlijk denk ik dat je, als je die cursus gaat doen, je beter objectief kan opstellen. Probeer even je eigen mening op zij te zetten en kijk wat de cursus te bieden heeft. Naderhand kun je besluiten of je die mening (wbt voerbeloning) blijft handhaven of misschien ben je gaan inzien dat het toch zo gek niet is.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Re: scholing

Ongelezen bericht door Sietske* »

Sandro schreef:Voor zover ik weet heeft O&O goede opleidingen voor instructeurs.
Persoonlijk denk ik dat je, als je die cursus gaat doen, je beter objectief kan opstellen. Probeer even je eigen mening op zij te zetten en kijk wat de cursus te bieden heeft. Naderhand kun je besluiten of je die mening (wbt voerbeloning) blijft handhaven of misschien ben je gaan inzien dat het toch zo gek niet is.
Helemaal mee eens :ok:
Ik heb zelf de instructeursopleiding bij O&O gevolgd en ben er zeer tevreden over. O&O hanteert de positieve trainingsmethode waarbij voer wordt gebruikt in de aanleerfase. Het goede van O&O vind ik dat ze veel aandacht besteden aan het afbouwen van de voerhulp. Dat betekent dus dat je uiteindelijk een hond hebt die prima zonder voer een oefening kan uitvoeren.

Bij O&O wordt geen aandacht besteed aan het opstarten van een eigen hondenschool. Als ik je zou moeten advisereren zou ik zeggen, ga eerst eens een jaartje bij een bestaande hondenschool lesgeven om daar ervaring op te doen en begin daarna voor jezelf.
Overigens vraag ik me altijd af of je echt je brood kunt verdienen met alleen maar lesgeven. De meeste mensen die met hun hond willen trainen / op cursus willen kunnen niet overdag. Dat betekent dus dat je in de weekenden en avonden les moet gaan geven. Maar het aantal lessen dat je kunt geven is dan maar beperkt. Bovendien zul je ook rekening moeten houden met de cursusprijzen. Als er in je omgeving een aantal goede verenigingen zitten moet je wel iets heel bijzonders bieden willen mensen bij jou een veel hogere prijs betalen dan bij die vereniging (die er geen brood mee hoeft te verdienen).
Ik denk dat als je echt je brood wilt verdienen "in de honden" dat je naast het lesgeven nog wat anders zult moeten doen. Maar ik heb het nooit echt berekend hoor :wink: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”