Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buffelhuid

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Buffelhuid

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Kan buffelhuid (in knaagvorm) bederven?
AfbeeldingAfbeelding
Net

Ongelezen bericht door Net »

Volgens mij niet, is toch gedroogd?
bram en thijs
Zeer actief

Net schreef:Volgens mij niet, is toch gedroogd?
Maar als ze er aan geknaagd hebben is het nat geweest.
AfbeeldingAfbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier bendeden liggen er eigenlijk nooit stukken of buffel kluiven die gaan gelijk op.
Maar boven liggen ze echt heel lang. De cockers doen er gewoon lang mee. Heb me dat eigenlijk nooit afgevraagd. Maar ik denk dat dat niet zo'n vaart zal lopen zeker niet als ik kijk wat er buiten af en toe opgegeten kan worden.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Ik heb er ook nooit over nagedacht maar de heren gingen deze week verder met een stuk buffel dat al een maand of wat rondzwerft. En prompt waren ze allebei ziek. Kan natuurlijk toeval zijn geweest.
AfbeeldingAfbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Als ik kijk wat de ieren in Belgie soms na maanden ook weer vinden en die hebben er nooit last van hoor.
Afbeelding
Net

Die natte buffelhuiden gooi ik na verloop van tijd wel weg. Die zwerven idd overal rond (smokkelt ze ook mee naar buiten) en ik geloof best dat een hond daar ziek van kan worden.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik gooi ze uiteindelijk wel weg als het maar blijft liggen maar ze vinden er nog wel eens een die al maanden ligt, en ze zijn er nog nooit ziek van geworden dus :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

De meeste buffelhuid-producten komen uit China. Buiten eventueel andere chemische tovoegingen (ze zijn o.a. ook gebleekt) staan ze stijf van de BHA en BHT. Dit zijn zeer ongezonde chemische antioxidanten die voor menselijke consumptie inmiddels zijn verboden.

Dus, los van het feit dat ze niet goed zijn voor je hond....blijven ze wel erg lang goed.....natgekauwd of niet... :roll:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Peet2 schreef:De meeste buffelhuid-producten komen uit China. Buiten eventueel andere chemische tovoegingen (ze zijn o.a. ook gebleekt) staan ze stijf van de BHA en BHT. Dit zijn zeer ongezonde chemische antioxidanten die voor menselijke consumptie inmiddels zijn verboden.

Dus, los van het feit dat ze niet goed zijn voor je hond....blijven ze wel erg lang goed.....natgekauwd of niet... :roll:
Mijn honden stikken regelmatig in die dingen, dus dat komt er hier niet meer in. Maar nou weet ik zeker dat ik ze nooit meer koop.

En hoe zit het met die botten van FF?
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Golden Stanley schreef:
Peet2 schreef:De meeste buffelhuid-producten komen uit China. Buiten eventueel andere chemische tovoegingen (ze zijn o.a. ook gebleekt) staan ze stijf van de BHA en BHT. Dit zijn zeer ongezonde chemische antioxidanten die voor menselijke consumptie inmiddels zijn verboden.
Ook bevatten, volgens Duits onderzoek, de Chinese en Taiyse produkten zeer veel zware metalen zoals chroom, broom en arsenicum.
Mijn honden stikken regelmatig in die dingen, dus dat komt er hier niet meer in. Maar nou weet ik zeker dat ik ze nooit meer koop.

En hoe zit het met die botten van FF?

Het unieke van FARM FOOD Rawhide ligt in de volgende feiten:

· Wordt uitsluitend gemaakt van frisse, goedgekeurde koeienhuiden.
Het productiebedrijf is een onderdeel van een grote slachterij. De huiden worden direct verwerkt, dit in tegenstelling tot veel anonieme kauwproducten.

· Is volledig verteerbaar.
Daardoor komt tijdens het kauwen collageen vrij, dat tandplak oplost en tandsteen voorkomt!

· Is absoluut schoon en veilig.
De huiden zijn gewassen met waterstofperoxide (H2O2). Dus absoluut veilig “gebleektâ€
Net

Dat moeten we niet hebben dus. Wat kun je je hond dan het beste geven om te 'knagen'?
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Rauwe kippenek, lamsnek, lamsribben, hele lap pens.....deze dingen vind ik zelf de beste tandenborstels ooit... Ik geef de botten wel uitsluitend na een vleesmaaltijd, zodat het bot goed meeverteerd bij het vlees. Dus niet na een brokkenmaaltijd geven.

De lap pens kan je uiteraard geven wanneer je wilt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”