Heb jij je baby wel meteen alleen in een kamer gelegd of had jhe die de eerste tijd bij je in de slaapkamer in een wieg?Mama Sanneke schreef:Ik word moe van al die antwoorden te lezen.
Luka heeft nog nooit bij ons geslapen. Ik zou niet weten waarom
hij dat wel zou moeten doen.
Hij heeft zijn plek in ons gezin en ook zijn plaats om te slapen.
Mijn kinderen hebben nooit in ons bed geslapen, als ze ziek waren
lagen ze in het logeerbedje naast mijn bed. Of zat ik naast hun bed.
Mijn dochter lag met een speciale riem vast in haar bed omdat ze anders
heel de slaapkamer 's nacht overhoop haalde.
Haar veiligheid gaat mij boven alles.
En zo is het met alles ... wat woorden hier op het forum en de poppen gaan aan het dansen. Je krijgt een slecht beeld van hoe het er in het echt aan toe gaat, trekt daar je conclussies uit ...
Laat iedereen toch in zijn waarde en geef advies, zonder bijhorende
scheldtirades. Zo van, en als je het nu zo es zou doen, zou je dan...
En noem me geen zacht ei, of ikmen dopje eraf.
![]()
sanneke
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de eerste nachten bij de pup slapen?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Die sliepen altijd van de eerste nacht in hun bedje, in een babynestje.Hutsje schreef:Heb jij je baby wel meteen alleen in een kamer gelegd of had jhe die de eerste tijd bij je in de slaapkamer in een wieg?Mama Sanneke schreef:Ik word moe van al die antwoorden te lezen.
Luka heeft nog nooit bij ons geslapen. Ik zou niet weten waarom
hij dat wel zou moeten doen.
Hij heeft zijn plek in ons gezin en ook zijn plaats om te slapen.
Mijn kinderen hebben nooit in ons bed geslapen, als ze ziek waren
lagen ze in het logeerbedje naast mijn bed. Of zat ik naast hun bed.
Mijn dochter lag met een speciale riem vast in haar bed omdat ze anders
heel de slaapkamer 's nacht overhoop haalde.
Haar veiligheid gaat mij boven alles.
En zo is het met alles ... wat woorden hier op het forum en de poppen gaan aan het dansen. Je krijgt een slecht beeld van hoe het er in het echt aan toe gaat, trekt daar je conclussies uit ...
Laat iedereen toch in zijn waarde en geef advies, zonder bijhorende
scheldtirades. Zo van, en als je het nu zo es zou doen, zou je dan...
En noem me geen zacht ei, of ikmen dopje eraf.
![]()
sanneke
Babyfoon in de buurt.
De wieg stond in de living.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Timber
geen van onze pups heeft bij ons geslapen....
Wij hebben tot nu toe nog maar 1x bij een pup geslapen (een Doberman)dit was omdat deze dus wel in paniek was in zijn uppie ... mijn vader is toen nachten achtereen bij hem gaan liggen Helaas moest hij om andere omstandigheden weg ...
onze vorige Golden was stil heeft nooit gejankt en hebben we nooit gehoord zijn wel af en toe bij hem wezen kijken maar hij heeft meteen de hele nacht doorgeslapen ...
Onze huidige pup (nu 14 weken) slapen we ook niet bij... hij ligt in de bijkeuken en hebben de eerste 3 nachten het licht aan gelaten en de radio zachtjes aan... hebben hem niet gehoord en zijn toch wel om het uur bij hem wezen kijken ...
Persoonlijk als de pup het goed oppakt vind ik het niet nodig om bij hem te slapen .... mocht hij wel erg veel janken dan doe ik het zonder na te denken ....
maar 2 minuten janken toen hij de bijkeuken in ging en daarna niet weer en zelfs niet geplast of gepoept in de bijkeuken vind ik zeer netjes ....
Wij hebben tot nu toe nog maar 1x bij een pup geslapen (een Doberman)dit was omdat deze dus wel in paniek was in zijn uppie ... mijn vader is toen nachten achtereen bij hem gaan liggen Helaas moest hij om andere omstandigheden weg ...
onze vorige Golden was stil heeft nooit gejankt en hebben we nooit gehoord zijn wel af en toe bij hem wezen kijken maar hij heeft meteen de hele nacht doorgeslapen ...
Onze huidige pup (nu 14 weken) slapen we ook niet bij... hij ligt in de bijkeuken en hebben de eerste 3 nachten het licht aan gelaten en de radio zachtjes aan... hebben hem niet gehoord en zijn toch wel om het uur bij hem wezen kijken ...
Persoonlijk als de pup het goed oppakt vind ik het niet nodig om bij hem te slapen .... mocht hij wel erg veel janken dan doe ik het zonder na te denken ....
maar 2 minuten janken toen hij de bijkeuken in ging en daarna niet weer en zelfs niet geplast of gepoept in de bijkeuken vind ik zeer netjes ....
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Mn ouders vinden het niet fris als er eeen hond op mn kamer slaapt (en toegegeven, zelfs als ik er in mn eentje slaap moet het echt dagelijks gelucht worden vanwege de muffe geur (en ja ik douche wel dagelijksMartijn schreef:Ik begrijp dat je van je ouders afhankelijk bent?
Dan zou ik hem eens lekker laten gillen en vooral niet stil doen als je voor de zoveelste keer naar beneden gaat.
Kijken of je ouders dan nog steeds zo standvastig zijn over de niet meer naar boven regel. Wat een rare dictatoriale regel trouwens. Heeft het nog nut of spelen ze gewoon graag de baas?
Hoe verstandig is het denk je trouwens om hen dit vorige te laten lezen?

You'll be in my heart... Always...
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- Jacksel
- Zeer actief
-
EvavT
Lekker je pup bij je laten slapen, met nestdoekje, en als je dat echt niet wil ga je zelf maar verkassen
Ik heb vroeger een hond gehad waarbij ik dit niet gedaan heb (toen was men nog niet zo op de hoogte) en het was een drama. Janken! Natuurlijk je rukt hem uit zijn nest en dan moet ie het maar uitzoeken
Bob mee naar boven; ik vond het heerlijk om 's nachts tegen zo'n scheetje aan te kijken
ik ben ook iedere paar uur uit mijn bed
geklommen, om hem buiten te laten, heb zelfs met hem gespeeld (...de drup had zoveel energie 's nachts) dat laatste zou ik niet persé aanraden.
Oké ik was stuk na een paar dagen/nachten, ook omdat ik hem de hele dag rond liet lopen in huis en ik hem maar in de gaten houden
maar het gaat echt heel snel en na een nacht of 5-6 kun je al afbouwen
Eerst een kamer verder, dan naar beneden, (als je woonkamer of waar je hem dan ook wil hebben, beneden is) Hij kent het daar dan ook dus dan is de overgang zo gemaakt.
Geen probleem met dan alleen beneden slapen!
Ik heb al het voorgaande niet uitgebreid gelezen maar ik zou ZEKER BIJ DE PUP SLAPEN
voor je het weet is ie een volwassen hond
Ik heb nu een hond boordevol zelfvertrouwen
Ik heb vroeger een hond gehad waarbij ik dit niet gedaan heb (toen was men nog niet zo op de hoogte) en het was een drama. Janken! Natuurlijk je rukt hem uit zijn nest en dan moet ie het maar uitzoeken
Bob mee naar boven; ik vond het heerlijk om 's nachts tegen zo'n scheetje aan te kijken
ik ben ook iedere paar uur uit mijn bed
Oké ik was stuk na een paar dagen/nachten, ook omdat ik hem de hele dag rond liet lopen in huis en ik hem maar in de gaten houden
Eerst een kamer verder, dan naar beneden, (als je woonkamer of waar je hem dan ook wil hebben, beneden is) Hij kent het daar dan ook dus dan is de overgang zo gemaakt.
Geen probleem met dan alleen beneden slapen!
Ik heb al het voorgaande niet uitgebreid gelezen maar ik zou ZEKER BIJ DE PUP SLAPEN
voor je het weet is ie een volwassen hond
Ik heb nu een hond boordevol zelfvertrouwen
- Jacksel
- Zeer actief
Pup op mn kamer is streng verboden, bij een pup slapen werd vroeger ook niet gedaan dus waarom nu wel
Maar als ik het zo nodig wil dan moet dat maar, maar dan wel beneden, pup mag niet in de slaapkamer... Bench mag ook absoluut niet, dus ach
Tis niet mijn schuld als de opvoeding moeilijker loopt dan nodig is (of er dingen onnodig gesloopt worden
...)

-
EvavT
Jacksel schreef:Pup op mn kamer is streng verboden, bij een pup slapen werd vroeger ook niet gedaan dus waarom nu welMaar als ik het zo nodig wil dan moet dat maar, maar dan wel beneden, pup mag niet in de slaapkamer... Bench mag ook absoluut niet, dus ach
Tis niet mijn schuld als de opvoeding moeilijker loopt dan nodig is (of er dingen onnodig gesloopt worden
...)
Ik snap echt niet dat jouw ouders een hond in huis halen of heb je heeel lang gezeurd
Vroeger: opvoeding was bestraffen
Nu: belonen
Vroeger hadden mensen ook geen auto, geen TV, misschien een tip voor je ouwelui?
-
Timber
het is ook echt niet nodig bij iedere pup ... en wat je dus nu zegt is dat je geen hond moet nemen als je niet bij de pup wilt slapen ... wij hebben altijd hele zelfverzekerde honden gehad en hebben altijd lekker ALLEEN geslapen zelfs de eerste nacht ...EvavT schreef:Jacksel schreef:Pup op mn kamer is streng verboden, bij een pup slapen werd vroeger ook niet gedaan dus waarom nu welMaar als ik het zo nodig wil dan moet dat maar, maar dan wel beneden, pup mag niet in de slaapkamer... Bench mag ook absoluut niet, dus ach
...)
Ik snap echt niet dat jouw ouders een hond in huis halen of heb je heeel lang gezeurd![]()
Vroeger hadden mensen ook geen auto, geen TV, misschien een tip voor je ouwelui?
- Jacksel
- Zeer actief
Heeeeeeeeeeel lang gezeurdEvavT schreef:Jacksel schreef:Pup op mn kamer is streng verboden, bij een pup slapen werd vroeger ook niet gedaan dus waarom nu welMaar als ik het zo nodig wil dan moet dat maar, maar dan wel beneden, pup mag niet in de slaapkamer... Bench mag ook absoluut niet, dus ach
...)
Ik snap echt niet dat jouw ouders een hond in huis halen of heb je heeel lang gezeurd![]()

- juval
- Vaste gebruiker
ik kan inmiddels uit ervaring meepraten want we hebben al een hele week onze pup in huis. Indy slaapt sinds dag 1 in de bench. Ze heeft uit het nest een lekker dekentje en twee knuffels meegekregen waar nog een lekker geurtje aan zit. Om een uur of 11 laat ik haar voor het laatst even uit en daarna gaat ze in de bench, ze vindt het niet erg meer dat het deurtje dan dichtgaat. Ze heeft vanaf dag 1 lekker geslapen en ik heb haar niet gehoord. Ik zelf heb dus ook lekker kunnen slapen! echt super zoals het bij ons gaat. Ik had me al voorbereid op lange slapeloze nachten, maar dat is me dus 100% meegevallen.
groetjes,
Wendy en een pootje van Indy!
Wendy en een pootje van Indy!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Da's echt een meevaller !!juval schreef:ik kan inmiddels uit ervaring meepraten want we hebben al een hele week onze pup in huis. Indy slaapt sinds dag 1 in de bench. Ze heeft uit het nest een lekker dekentje en twee knuffels meegekregen waar nog een lekker geurtje aan zit. Om een uur of 11 laat ik haar voor het laatst even uit en daarna gaat ze in de bench, ze vindt het niet erg meer dat het deurtje dan dichtgaat. Ze heeft vanaf dag 1 lekker geslapen en ik heb haar niet gehoord. Ik zelf heb dus ook lekker kunnen slapen! echt super zoals het bij ons gaat. Ik had me al voorbereid op lange slapeloze nachten, maar dat is me dus 100% meegevallen.
Leuk dat ie het goed doet.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
estelle