Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Trots

Ongelezen bericht door Domie »

Gister vierde onze hondenschool KC Zoys haar 25 jarig bestaan met een hele dag feest. Ik volg daar nog maar sinds augustus de cursus gehoorzame hond en heb er dus nog maar net een les of 5 opzitten. Gister ochtend werd er een wedstrijd/spel gehouden waar iedereen die wou aan mee kon doen. Het leek mij wel errug leuk! Er deden zo´n 30 deeldnemers mee en ze kwamen van verschillende cursussen. Een groot aantal gehoorzame hond 1 maar ook GG of behendigheid.
We werden ingedeeld in groepjes maar toch was ´de strijd´individueel.
Op het veld waren verschillende spelen uitgezet. Onze groep begon met het ´hier roepen´met grote verleidingen als voer, ballen, flossen enz. Ikh ad om Joep beter te laten presteren hem niet laten eten maar dat had ik beter wel kunnen doen. De eerste keer het hier roepen liep volledig in de soep want Joep vond toch echt de bak voer belangrijker dan mij. Gelukkig mocht ik in de herkansing. Joep had zijnbuik vol en kwam direct!

Daarna ´duiken´Er stonden 5 bakken. In de eerste bak zat nauwelijks water en de laatste bak zat helemaal vol. In elke bak werd een frollicje gegooid en Joep moest hem eruit vissen. Hij redde 4 van de 5 bakken! Daarna werd het te diep voor zijn korte lijfje :wink:

Als derde moesten we een parkoer lopen waar het op uit kwam dat ik met een bal op een lepel in mijn ene hand en Joep aan mijn andere hand mijn evenwicht moest bewaren omdat ik op en over hindernissen moest. Joep mocht uiteraard niet trekken maar netjes volgen. Joep heeft dit uitstekend gedaan! Hij gooide alleen een stok van de lat waar we overheen moesten.

Vervolgens kreeg hij een heerlijke naar rodi ruikende sok te zien en te ruiken en deze werd in een stapel oude stinkende sokken verstopt. Eitje voor Joep want dit is een spelletje wat we dagelijks thuis spelen :pffff: Maximale aantal punten dus!

Daarna kwam het apporteren. Drie van de 5 voorwerpen kende hij, Een ei (gekookt) flesje en een zakje voer. Maar Joep apporteert niet. DAt wist ik van te voren. Hij kreeg 3 minuten de tijd om zoveel mogelijk voorwerpen over de lijn te brengen. Helaas :roll: hij deed niet eens wat in zijn bek.

Na deze onderdelen was de het klaar. WE liepen naar de kantine voor een hapje en en drankje. Ondertussen zaten we te wachten tot het zwembad in gereedheid was gebracht. Joep heeft niet veel later ook nog eens die dag zich helemaal het apezuur gezwomen en heeft daarmee zijn diploma gehaald :ok: :mrgreen:
Na een half uurtje hingen de uitslagen op de kantine ramen. Joep was op de lijst van alle 30 deelnemers als 7e !!!!!!! geeindigd :ok: :smile: :ok: :smile: En van alle cursisten die meededen die in dezelfde cursusgroep zaten (gehoorzame hond 1) en die net als hij pas 5 lessen hadden gehad is hij als 1e geeindigd :ok: :smile: :ok: :smile:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Goed zeg!!! Gefeliciteerd!!! :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief